Knappe draver Rolex op de foto

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Knappe draver Rolex op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 16:09

Hallo allemaal!

Afgelopen zondag ben ik met de camera naar stal getrokken. Met behulp van de eigenaresse Esmee (Nevaya) en medeverzorgster en tevens beste vriendin Ellen (Blacky94) hebben we 5 de paarden van Esmee op de foto gezet. Hierbij een topic van mijn verzorgpaard, de draver Rolex.

We zijn nu zo'n driekwart jaar een combinatie en ik mag absoluut niet klagen. Ik kan alles met hem, en hij vind ook bijna alles dikke prima.
Ik wilde graag nog foto's met barebackpad en touwhalster, en ook dat is gelukt! Kijk en geniet mee <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zijn maatje Knox houdt hem goed vast :P

Bedankt voor het kijken <3

Ponymiep0

Re: Knappe draver Rolex op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:19

Wat een leuke foto’s. Heerlijk om zo ontspannen te kunnen rijden! De kleur matcht ook heel goed samen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:42

Wow wat een manen en voorpluk! Daar kan mijn draver nog wat van leren. :))
Knap paardje hoor! Leuke combi zijn jullie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:45

Sorry hoor....ik vind niet dat je hier op moet gaan zitten dit dier mag wel eens wat vetjes krijgen

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:54

Wat een lief koppie. Hoe komt het dat hij nogal mager is?

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:55

Knapperds! <3

@Tita, hier wil ik toch even op ingaan. Hij krijgt Seniores Priores bij aangezien hij in de winter gewoon snel invalt. Hij is inmiddels bijna 16 en heb hem al 8 jaar, dit heeft hij áltijd al gehad. Meneer komt gewoon netjes bij de tandarts/fysio enzovoorts en mankeert niks. In de winter verbrand hij gewoon enorm snel en zelfs met meerdere dekens valt hij in. In de zomer is het gewoon een lekkere spekbil :)

Toegevoegd: Ze hebben onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:16

Gave foto's Marjo! Rolex lijkt me echt een leuk dier. Wat is dat zeepaardje op zijn rechterschouder? Een litteken of verkleuring of zoiets?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 17:28

Nissima schreef:
Gave foto's Marjo! Rolex lijkt me echt een leuk dier. Wat is dat zeepaardje op zijn rechterschouder? Een litteken of verkleuring of zoiets?

Haha ja bijna :P
Nee zijn vorige deken schuurde, dat is nu opgelost gelukkig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:54

tita schreef:
Sorry hoor....ik vind niet dat je hier op moet gaan zitten dit dier mag wel eens wat vetjes krijgen

Eens :o

Nevaya schreef:
Knapperds! <3

@Tita, hier wil ik toch even op ingaan. Hij krijgt Seniores Priores bij aangezien hij in de winter gewoon snel invalt. Hij is inmiddels bijna 16 en heb hem al 8 jaar, dit heeft hij áltijd al gehad. Meneer komt gewoon netjes bij de tandarts/fysio enzovoorts en mankeert niks. In de winter verbrand hij gewoon enorm snel en zelfs met meerdere dekens valt hij in. In de zomer is het gewoon een lekkere spekbil :)

Ik mis de veearts in deze. Ik zou dit paard eens na laten kijken op maagzweren.
Dat het al 8 jaar 'zo is' betekent niet dat het normaal is.

Als ze een zweer hebben, kan je erin stoppen wat je wil, je zal eerst dat probleem op moeten lossen.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:01

Mooi paard ts, maar ik vind die echt véél te mager :o ...
Dat ze wat invallen in de winter heb ik bij mijn paard ook, maar u verzorgpaard is gewoonweg mager ;( . Ik zou daar niet meer opkruipen en aankaarten bij de eigenaar :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 20:03

Zullen we ophouden over zijn gewicht? Het is heel duidelijk te zien dat hij in koudere periodes terugvalt en daarna weer lekker dik wordt. Het ontbreekt Rolex nergens aan, niet aan voer, liefde, zorg of iets anders. Er wordt echt heel goed voor hem gezorgd :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 00:29

Wat jammer toch weer datde toetsenbord ridders dit topic verpesten. Rolex (en de andere paarden van deze eigenaresse) krijgen alle zorg die nodig is, inclusief de benodigde dierenarts bezoeken. Als daar niks anders uitkomt dan winter inval, dan kunnen jullie dit toch accepteren? Laat het aan de dierenarts over om te zeggen of Rolex nog wel of niet meer gereden kan worden...

Leuken foto's Marjolijn, en wat is jouw haar lang geworden zeg, wouw! Die laatste met Knox is erg <3 <3 <3 !

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 00:39

Nevaya schreef:
Knapperds! <3

Dan zou ik m aan de merrie-brok zetten naast de seniores priores, op gebouwd tot 1,5kg!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 01:13

kleinvosje schreef:
Wat jammer toch weer datde toetsenbord ridders dit topic verpesten. Rolex (en de andere paarden van deze eigenaresse) krijgen alle zorg die nodig is, inclusief de benodigde dierenarts bezoeken. Als daar niks anders uitkomt dan winter inval, dan kunnen jullie dit toch accepteren? Laat het aan de dierenarts over om te zeggen of Rolex nog wel of niet meer gereden kan worden...

Leuken foto's Marjolijn, en wat is jouw haar lang geworden zeg, wouw! Die laatste met Knox is erg <3 <3 <3 !

Bedankt <3

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 01:27

Zitten prachtige foto’s tussen zeg!
Ik zou alleen aan de fotograaf vragen om het schuurplekje van de deken even te retoucheren. Trekt toch de aandacht een beetje weg van het geheel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 09:13

Devic schreef:
Zitten prachtige foto’s tussen zeg!
Ik zou alleen aan de fotograaf vragen om het schuurplekje van de deken even te retoucheren. Trekt toch de aandacht een beetje weg van het geheel.

Ga ik nog doen inderdaad :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:38

Nou je ziet alleen een paar ribben, dat is echt niet erg. De billen en spieren zitten er gewoon op :D mooie foto's hoor!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:44

Mooie foto's, ziet er heel relaxed uit
Op de standfoto lijkt die dunner dan de rijfoto's maar hij is niet te dun , Nederlanders houden hun paarden gewoon graag te dik

Ik zou als tip wel willen meegeven om het touwtje van het touwhalster iets in te korten, op deze manier kan het ik zijn oog zwiepen