Roz, een stralende ster in een raar 2020

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Roz, een stralende ster in een raar 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 15:58

Roz & ik hopen dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad! <|- {:)

1. Afbeelding

2017: "Ik koop geen paard."
2018: "Heb ik dat geld echt nodig…?"
2019: "Oeps :+ :D "
2020: "No Regrets!"

November 2017 & Januari 2020 <3
2. Afbeelding

Ik zal haar even voorstellen aan de Bokkers die haar nog niet kennen.
Roz is een 9-jarige Zweibrücker merrie uit een volbloed moeder (Northern Dancer & Secretariat lijnen). Ze is niet altijd even makkelijk, maar als ze je vertrouwd kan je er ook echt alles mee!

Januari – Maart
We trainden lekker de winter door en hadden totaal geen idee wat ons te wachten stond. We zijn ook samen op set geweest voor de Apple TV Serie “See” met Jason Momoa. Helaas is de premiere van seizoen 2 uitgesteld en mogen we dus nog geen foto’s delen.
Wel hebben we net voor de lockdown samen meegedaan aan een paarden agility fundraiser voor de kidney care foundation (vandaar de paarse outfit). Roz was zoals altijd een superster en ondanks wat rollende ogen waren we toch de snelste en wonnen we 25kg wortels :D
3. Afbeelding

April-Mei
Canada ging in lockdown en ik moest meer uren gaan werken. Training kwam even op een laag pitje te staan, maar we probeerden wel zo veel mogelijk tijd samen door te brengen. Zo genoten we vooral van het langverwachte lente zonnetje :+:
4. Afbeelding

Juni
De provincie ging langzaam aan weer open. Op 1 & 2 juni vierden Roz en ik onze verjaardag en een week later maakten we eindelijk ons Z2 debuut op eigen terrein. Ondanks de zenuwen reden we naar een score van 61% *\o/*
5. Afbeelding

Juli
Canadese wedstrijden op locatie zijn bijna altijd meerdaags. Gelukkig is Roz ontzettend makkelijk en heeft er totaal geen moeite mee om een weekend in een vreemd stalletje door te brengen. Zo ligt ze vaak te dutten en wacht ze rustig totdat ik na 10x teruglopen toch eindelijk alles bij elkaar heb.
6. Afbeelding

Ook dit was een wedstrijd met een debuut, want we waagden ons eindelijk een keer in de hunter equitation ring. We deden mee aan de “medal equitation” wat een dressuur & springfase heeft en volledig op ruiter stijl gejureerd wordt. Helaas is ons micklem of hackamore hoofdstel niet toegestaan, dus moesten we starten in ons S&T hoofdstel… :=
7. Afbeelding
8. Afbeelding

Augustus
Het is stinkend heet, maar gelukkig kunnen we met een briesje nog wel even op buitenrit {:}
9. Afbeelding

Mijn vriend en hond gaan ook altijd trouw mee op wedstrijd, zo hebben we tenminste toch nog wat tijd om samen te zijn O:)
10. Afbeelding

September
En zo is het alweer herfst…
We hebben onze 2e Z2 wedstrijd achter de rug en ondanks dat we zeker wat punten cadeau kregen, ben ik ontzettend trots op onze score van 65%! :D

11. Afbeelding

Het wedstrijdseizoen eindigt met een kampioenschap en ondanks dat we geen podiumplek veroverden ben ik heel blij met ons eerste compleet seizoen in het M. Het lukte ons namelijk wel om het laatste progressief parcours als 3e/68 te eindigen. De foto genomen na de finishlijn zegt alles *\o/*
12. Afbeelding

Oktober
Brrr... het begint weer koud te worden :brr:
Covid is back with a vengeance, dus Halloween is bijna compleet afgelast. Gelukkig vinden we een manier om een corona-proof Halloween oefenwedstrijd te organizeren met kur op muziek, pas de deux en viertallen. De kinderen zijn super enthousiast en samen met manege-instructrice Cora rijden wij een pas de deux op M2/Z1 niveau. De “Night-Mares before Christmas” deden het erg goed en we werden beloond met een 1e plaats en 75% :#
13. Afbeelding

November
Canada heeft sowieso weinig indoor wedstrijden, maar door de restricties is alles weer afgelast. Gelukkig weten we ons wel te vermaken en doen we een keer mee aan een cattle sorting clinic. Een enorm gave ervaring die ik hopelijk nog een keer kan herhalen!
14. Afbeelding

December
We trainen rustig verder en zijn inmiddels bezig met “halfsteps” richting piaffe en ook begonnen we met de basis richting een pirouette. Inmiddels rijd ik ook iedere maandag het paard van mijn instructrice, dus kan ik het hogere werk “oefenen” voordat ik het Roz aanleer.

Helaas gaat de hele provincie weer onder stricte lockdown en mag mijn vriend niet meer mee naar stal. Roz vindt dit erg jammer want als de snackman meegaat voor foto’s of een “ponyritje” krijgt zij altijd extra wortels.
Gelukkig hebben we wel nog snel een leuke familie foto kunnen nemen <3
15. Afbeelding

Wij hopen dat jullie allemaal ook leuke momenten hebben gehad in dit rare jaar en hopelijk gaan we volgend jaar weer terug naar een normale gang van zaken.

**\O/** Cheers to 2021 **\O/**

_Sofie

Re: Roz, een stralende ster in een raar 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:19

Ondanks corona hebben jullie een mooi jaar gehad, zo te zien. Leuke combinatie en wat ziet je paard er super goed uit vergeleken met de eerdere foto :j

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 17:48

_Sofie schreef:
Ondanks corona hebben jullie een mooi jaar gehad, zo te zien. Leuke combinatie en wat ziet je paard er super goed uit vergeleken met de eerdere foto :j

Dankjewel!
Ze is zeker enorm vooruit gegaan, behalve de spieropbouw heeft ze vooral minder stress nu en eet ze daardoor ook beter. :knuffel:

Gini

Re: Roz, een stralende ster in een raar 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:57

Wat een leuk jaar met een hele leuke merrie. Die lach iedere keer als je er bovenop zit, spreekt boekdelen. :D