Nu iedereen weer een jaaroverzicht maakt kriebelt het stiekem bij mij ook wel weer om ejl-itp te maken...dus bij deze:
In januari februari en maart hebben we eigenlijk niet enorm veel meegemaakt op gebied van paarden.
Ik was/ben nog steeds in het trotse bezit van mijn droommerrie Zayira.

ze heeft in januari wel een keer koliek gehad maar verder hebben we het deze maanden erg rustig gehad wat dat betreft. Zayira rijd ik eigenlijks niet meer, ze is 16 jaar en ik wil graag haar dit jaar laten dekken om mijn droomveulen uit mijn droommerrie te fokken en aangezien zayira enorm veel stress ervaart aan rijden besloot ik dat ik niet meer zou gaan rijden om de kans op succesvol dekken te vergroten.
Wel heb ik op privegebied wat te voorduren gehad.
Zo werd ik in januari onverwacht uit mijn woning gestuurd en moest ik dus op zeer korte termijn een andere woning vinden.
Mijn vriend en ik waren pas sinds november samen dus samenwonen vond ik wat snel gaan eigenlijk, maar ik had weinig andere keuze

Zodoende geschiedde dat mijn vriend en ik in februari toch zijn gaan samenwonen, allebij een nieuwe start in een nieuw huisje.
In april hebben wij samen besloten een hondje te willen en zo kwam onze yara op ons pad gerold, een onwijs lieve enorm schattige golden retriever puppy

In april/mei hebben wij ons beestenbestand wederom uitgebreid, aangezien ik met zayira niet meer reed en ik graag een veulen wilde van haar gingen wij rondkijken naar een leuk paard die ik recreatief lekker kon rondhobbelen.
Ik zag dat bokker ketly een onwijs knap dier had staan waar ze een nieuw plekje voor zocht, niet het makkelijkste paard ohz maar voor recreatief gebruik leek ze me echter wel geschikt, buiten dat had ze een mooie afstamming welke ik eigenlijk ook wel interessant vond om een veulen mee te fokken.
Helaas had bokker Ketly al een oplossing voor haar merrie gevonden nog voordat ik mijn interesse kenbaar kon maken...dus ging ik doorzoeken naar dat ene leuke paard waar ik alles mee kon, rijden, misschien veulen, lief...en daar stond ze hoor...mijn hart sloeg even over toen ik haar zag, veel te veel boven budget maar wat een plaatje

Shoeby bleek een 14 jarige ster preferente kampioens NAS merrie te zijn die voor de fok gebruikt was, 2 goedgekeurde zonen en 7 andere zonen en dochters gegeven had. Shoeby was dat jaar niet drachtig en de eigenaar vond het tijd dat shoeby een nieuw fijn plekje mocht krijgen als rijpaard, dus kwam deze geweldige lieve merrie in mei ons leven binnen lopen.
Ik ben shoeby gaan rijden zo nu en dan, ze is al wel 14 maar nog heel groen onder het zadel...ze is zo onwijs lief, loopt heel fijn onder het zadel en goudeerlijk, wat een droompaard

Juni, juli en augustus stond in het teken van insemineren.
Zayira werd geinsemineerd met lord diamond en shoeby werd gedekt met meander van de heimeriete.
Wat een gedoe en gestress maar...in juni en juli 2021 verwachten wij 2 prachtige veulentjes van deze 2 droommerries

In juli heeft mijn vriend eindelijk de papieren kunnen ondertekenen van de aankoop van zijn ouderlijk huis.
Een groot huis op 5000m2 eigen grond, 13 hectare pachtgrond ernaast en 5 hectare koopgrond elders.

mijn 25 jaar durende droom om ooit paarden aan huis te hebbem kwam steeds dichterbij.
Er moest zo onwijs veel aan het huis gedaan worden dat wij eerst in augustus maar een stacaravan neergezet hebben en daar in zijn gaan wonen

In oktober kwamen dan eindelijk shoeby en zayira aan huis te wonen, een langgekoesterde droom die dankzij mijn onwijs lieve vriend eindelijk uitgekomen is.
Mijn vriend heeft ook een zoontje van 6 jaar, hij is gek op de paardjes maar ze zijn wel erg groot voor hem, zayira is 168 en shoeby 172...dus zo geschiede dat wij wederom gingen uitbreiden

Deze lieve kleine pony blijkt een ontzettend eigenwijze dikke deugniet te zijn maar ze is zo onwijs lief voor de kleine jongen, ze heet Zara, een 7 jarige shetlandmerrie van 1.05 hoog en ondervoed, vol met schimmel en rainrot maar o zo lief.
Het nieuwe maatje van de paarden en van de kleine jongen

Even terugspringend naar september, mijn vriend werd in september 37 jaar en ja...goh wat moet je zo'n boeren kerel nou geven op zijn verjaardag...hij heeft zijn droomhuis, ruimte, dikke trekker...in zijn ogen alles wat hij wenste...
Ik weet dat hij helemaal gek is op Jack russels, vroeger hadden ze altijd jackies op de boerderij dus ik vond dat die dan nu ook op de boerderij hoort.
Zo zijn wij gaan kijken bij een fokker in finsterwolde bij een nestje waar deze onwijs knappe, lieve en ietswat ondeugende pup bij zat

Dit is Dex v/d bushveldhoeve en in Oktober mochten we hem ophalen.
Ondertussen hadden we al een hele beestenbende verzameld...3 katten, 2 honden, 2 konijnen, 3 paarden...eb we leefden in een stacaravan

Al vanaf september zijn de bouwlui al begonnen met de verbouwing en ook in november stond dit dus nog op een centraal punt...november hebben we verder eigenlijk niet heel veel gedaan behalve verbouwen.
Eindelijk aangekomen in december...
De laatste maand van 2020 alweer...
De maand waarin ons huis gebruiksklaar is!

Wat een ruimte! Katten blij, hondjes blij, baasjes blij.
Ook hebben wij onverwachts in december uitbreiding gehad...wederom van het paardenbestand

Weten jullie nog dat ik in april/mei opzoek ging naar een paard en dat mijn oog viel op het paard van bokker ketly? En dat bokker ketly toen al een oplossing had voor haar Garola? En dat ik daarom door ben gaan kijken naar een ander paard en toen shoeby tegen het lijf aan liep?
Ja? Nou...in december kreeg ik dus een berichtje van de nieuwe eigenaar van Garola dat zij eigenlijk toch opzoek gingen naar een ander plekje voor haar als fokmerrie...want garola is best een pittig dier ohz...haar grens is haar grens en als je daar met een hoop stampij overheen wil gaan, dan lig je.
Garola zou gebruikt worden voor de opleiding maar omdat het niveau van de opleiding hoger was dan wat garola op dat moment aan kon, was zij dus niet geschikt bevonden en mocht ze opzoek naar een plekje waar ze niet meer intensief geredem zou worden, liefste helemaal niet...dan kan er namelijk ook niemand over haar grens heen stampen...
En zo geschiedde dat wij in 2020 van 1 paard naar niet 2, niet 3 maar zelfs 4 paarden gingen...
Garola Fuga is onze nieuwste aanwinst, een 9 jarige sandreo x now or never merrie van 174 hoog.

We zijn dus nu aan het einde van 2020 aangekomen, op de valreep hebben wij Norine van NH Photo laten komen voor (kerst)foto's en die zijn dan ook waanzinnig gaaf geworden

Deze laatste heb ik van de kerstman op enorm formaat canvas gekregen

Hoewel de kerstdagen al voorbij zijn, wil ik toch graag onderstaande foto laten zien, deze is om vandaag mee af te sluiten, onze beestenbende samen.
Ik hoop dat iedereen ondanks de coronamaatregelen hele fijne dagen gehad hebben en ik wil iedereen een onwijs mooi, gezond en sportief 2021 wensen!