We hopen dat 2021 een succesvoller jaar gaat worden met een nieuw teamlid

In januari reden Pluis en ik onze eerste fijne indoor eventing in Ermelo, bij het springen paar balken maar verder geheel foutloos. Hij voelde super fijn aan.

Februari was helaas een beetje een saaie maand voor ons. Dus ging ik Pluis voor het eerst laten vrij springen. Dit pakte hij leuk op kunnen we wel vaker gaan proberen.

Zo deden wij tot april vrij weinig, en trainde we dressuur matig ook lekker door. Maar wat ik ook veel deed was Pluis op de foto zetten. Wat het is en blijft een knapperd

Ook mocht Pluis mee naar een speeltuin waar we heerlijk rond reden. Hier hadden we super fijn kunnen trainen voor onze B eventing debuut!

En ook brak er een hele grote dilemma aan, gaan we Pluis tekoop zetten? Ik kwam op een moment dat ik graag de sport verder in wou. Hoger de dressuur in, verder in de eventing en vooral hoger springen. Meer wedstrijd gericht rijden dus. Maar ik deed Pluis hier geen plezier mee.. Ja wat ga je dan doen met het geweldigste paard in je leven?
Dus ik had het ligt laten doorschemeren dan ik hem misschien tekoop wou zetten. Die dag kreeg ik al 15 berichten en tientallen belletjes.
Twee weken heeft dit geduurd, ik had 3 mensen laten komen. Bij 1 had ik een geweldig gevoel maar ik kon het niet.. Mede omdat hij een enorme blessure kreeg waardoor ik hem gelijk helemaal uit de 'niet officiële' verkoop heb gehaald. Ik schoof mijn wedstrijd ambitie weg, om hem geheel te laten herstellen en kijken wat ik eruit kon halen samen met hem.
Ik had al een fotograaf laten komen om onze laatste reportage vast te leggen..

Zijn blessure herstelde en Pluis wou maar al te graag weer aan het werk. Dus half juni had ik me opgegeven voor een oefen rondje in Ede. Hij was daar super fijn dus in Juli had ik me weer opgegeven voor een rondje bij de Schalm.
Om het een beetje rustig op te bouwen hadden we begin Juli nog een oefenrondje in Renswoude gepland. Hier liep hij weer een foutloos rondje.

Dus hop zo reden we onze Bavaria scouting dag ook foutloos rond, spring parcour en crossrit geheel foutloos en super commentaar bij onze dressuur onderdeel. Mijn dag kon niet meer stuk!

En zo brak eind juli onze eerste officiële eventing aan. Ik had dit nooit durven dromen.. Onze spring parcour redde hij me echt een aantal keer maar foutloos. En dan de cross, wat was hij daar fijn. Geheel zonder aarzelen van beide kanten reden we over de finish ook geheel foutloos. Wat genoot ik van hem!

In augustus reed ik voor het eerst een B parcour super fijn, wel met balken maar zonder angst. Ik vertrouwde op hem en hij op mij.

En zo stopte de concoursen weer, ik had geen zin in meetmomenten of online geneuzel en besloot om gewoon lekker te genieten van mijn paard. Lekker foto's te maken en te lessen. Zo had ik mijn studio weer even opgezet om wat mooie foto's van hem te maken.

Ook liet ik een fotografe komen om ons eens samen op de foto te zetten

Toen kwam oktober alweer om de hoek kijken, ik had me opgegeven voor een officiële cross, deze hebben we voor de helft kunnen rijden. Helaas vond Pluis het nodig om niet over een simpel huisje te springen maar wel door dit geweldige stro constructie

Op naar de volgende en dit was Broekelo, hier dacht ik. Even om te oefenen, want 2 cross hadden we niet al te best gereden. Dus ik ben dat parcour blanco in gegaan. Zonder ideale tijd te lezen, gewoon lekker met plezier! Na de cross was het spullen pakken, en op naar huis. Vriendin checkte nog even de uitslag. En kwam op dat moment wild gillend terug dat ik eerste was geworden.

En dit was onze laatste wedstrijd. Hierna begon hij al snel met staken. Iets wat ik totaal niet gewend was van hem. Dus met les moest ik hem wat meer gaan aanpakken. Dit heb ik een week volgehouden want mijn gevoel zij wat anders. Ergers is er iets goed mis dus heb ik hem door de medische molen gehaald.
Bitfitter erbij, zadelmaker erbij, fysio erbij. Het werd alleen maar erger en erger, dus ritje dierenarts..
Pluis heeft last van actieve artrose op zijn SI gewricht, en kon hierdoor dus gewoon niet lekker lopen. Waardoor hij dat ging uiten in staken en bokken. Dit heb ik laten inspuiten en staat hij met 6 weken boxrust op stal..

Dus dat betekend dat hij model mag spelen en zich lekker mag volvreten. Verder vind ik het zo sneu dat ik elke dag 3 keer op stal te vinden ben

Maar gelukkig mag hij binnenkort zijn zware taak gaan delen. Want een super knappe vos komt ons team versterken!
Mr. Elois, een vos ruin van 3 jaar. Een Highway x Nonstop.

Bedankt voor het kijken! We hopen in 2021 weer een sportief jaar van te maken. Samen met Pluis en Pumpkin

Als iemand tips heeft betreft actieve artrose in het SI gewricht mag je me altijd een PBtje doen.