Geen shows, geen evenementen, geen Rossfechten Symposium en geen WE... Maar gelukkig hebben Santi en ik toch weer genoeg leuke dingen samen kunnen doen.
Vlak voor de hele corona ellende begon hebben we nog een leuke Rossfechten training gedaan samen met verschillende geintereseerden en showcollega's.

Daarna zat ik een tijdje zonder zadel omdat de kussens van mijn zadel opnieuw gevuld moesten worden. In de bak rij ik ook vaak met barebackpad, maar buiten ontwikkelt Santi soms nogal extreme g-krachten
dus moest ik daar een andere oplossing voor vinden. Gelukkig vond hij het supergezellig om als handpaard mee te gaan. 
Het voorjaar was natuurlijk rustig, voor ons doen, met de lockdown. Daarom maar eens vrijheidsdressuur weer wat meer opgepakt. Santi heeft leren liggen op commando en we maakten voorzichtig een beginnetje met zitten.

In het voorjaar werden ook verschillende clinics afgelast. Toen het van de zomer de goede kant op leek te gaan met corona en er meer kon en mocht, ben ik samen met vrienden twee weken naar Arne Koets gegaan om te trainen. Eva Roemaat heeft daar prachtige foto's gemaakt.

We hebben heerlijke buitenritten gemaakt in de mooie omgeving van het Thuringerwald.

En in het najaar nog twee leuke fotoshoots gedaan.
Santi helemaal in Portugese stijl, door Marlies Mulder fotografie.

Stukje piaffe.

Poseren met garrocha.

En zijn 'nieuwe' kunstje.
En nog een fotoshoot waarin ik mijn lang gekoesterde droom waar heb kunnen maken, waha.
Santi als eenhoorn! Hij was weliswaar zo ongeveer staatsgevaarlijk met dat ding van 70cm op 'n voorhoofd (lekker koekje bedelen en totaal niet door hebben dat er een steekwapen aan je gezicht vast zit
) maar niettemin hebben we mooie foto's kunnen maken en is hij bewonderd door heel veel wandelaars, waardoor hij zichzelf geloof ik ook wel erg mooi vond.

En ook in 2020 was Santi natuurlijk weer de knapste, de leukste...en de liefste.
Ik heb lange stoten en een korte singel (je kunt dit goed zien op de foto waar hij ligt), een Rossner Anatomic van 55cm. Positie en type stoten, samen met type singel, maken in mijn ervaring een wereld van verschil qua hoe een Iberisch zadel hoort te liggen. Als we lollige dingen gaan doen moet alles wel muurvast blijven liggen
ik kan het bijna niet geloven dat er een korte dressuursingel zichtbaar zou zijn op Santi's liggende foto, en dan ook nog maar 55 cm.