januari/februari: Begin van het jaar heb ik de lastige beslissing genomen om LaVie te verkopen. Daisy werd namelijk echt oud in het lijf en ik wilde haar alles kunnen geven wat ze nodig had om haar zo lang mogelijk gezond en blij te houden.
In februari is LaVie dan ook verkocht

maart: In maart werd Daisy ziek. Ze had koliek en bleef een paar dagen niet lekker en wilde ook niet eten. De veearts is erbij geweest en we hebben bloedonderzoek gedaan, want zo'n oude pony kan natuurlijk ook meer onder de leden hebben. Gelukkig was de bloeduitslag dik in orde. Dus ik keek nog meer uit naar het voorjaar. Dais lekker het verse gras op zodat ze ook weer wat kon aansterken, want echt goed zag ze er niet uit (terwijl ze onbeperkt hooi kreeg, muesli en Seniores Priores)

april: En toen werd het april. Fiore was 20 april uitgerekend, maar... waar haar moedertje Daisy me altijd gerust twee weken langer liet wachten, verraste Fi me 14 dagen eerder met een heerlijk, schattig, knap bruin hengstje: Shiloh

[KS-ITP] Belides Lucky Shiloh CR, de nieuwste Belides telg
Eind april: Het hele spul ging naar het land. De mooiste tijd van het jaar

En het moment voor Daisy om lekker aan te komen, want daar mochten wel wat kilootjes bij

Op deze plek heb ik twee foto's van Daisy genomen, deze en nog eentje. Op die ander is goed te zien hoe mager ze was, maar ik wil graag de mooiste foto's van haar delen.
En Fiore en knappe Shiloh

mei: Ik heb nooit eerder een merrie twee jaar achter elkaar laten dekken, maar dit jaar had ik zo de behoefte om het wel te doen. En dus werd Fiore op 5 mei geinsemineerd met (palominomerrie) zaadjes van Cassanova du Bois en jawel hoor..... rond 10 april 2021 verwachten we weer nieuw leven!

[KS-MK] Fiore x Cassanova, bijzondere Belides Baby 3.0 (april 2021)
Ik heb de osteopaat in mei langs laten komen voor Daisy, omdat ik deze zomer nog alles uit de kast wilde trekken voor haar. De osteopaat bevestigde dat Daisy inderdaad erg veel last had van haar artrose, dus afgesproken dat ik haar direct na de behandeling een paar dagen op buut zou zetten, zodat ze even geen pijn voelde en hopelijk haar lichaam op de juiste manier ging gebruiken, zodat ze soepel bleef. Maar helaas, juist door de behandeling, doordat haar lichaam weer helemaal los was gemaakt, kwam haar pijn heel erg naar boven. Ze had zichzelf natuurlijk een manier aangeleerd om zo min mogelijk pijn te hebben.
Ik trof haar vaak liggend aan in de wei, of met één voorbeen naar voren, of één achterbeen op rust. Ze stond geen minuut stil, omdat ze het liefst alle vier haar benen wilde ontlasten. Met 3 zakjes buut per dag, ging het redelijk, maar ja, dat is natuurlijk niet de manier.
Op 28 mei ging ik nog een stukje met haar wandelen. Op een gegeven moment stond ze stil, ik keek om en ze stond er zo bij

Toen was het voor mij klaar. Dit kon niet meer. Dus heb ik een afspraak gemaakt met de dierenarts voor woensdag 3 juni om haar in te laten slapen.
Heel toevallig had ik voor zaterdag 29 mei een fotoshoot gepland staan, Eigenijk voor Shiloh, maar dit werd de afscheidsshoot van Daisy, waar ik hele dierbare foto's aan over heb gehouden

[ITP] We made these memories for ourselves (Daisy & Fiore)
juni:
❤️I will always remember us this way❤️
❤️Daisy❤️8 juni 1995 - 3 juni 2020❤️
Mijn wereld zal nooit meer hetzelfde zijn

[IM] I'll always remember us this way (Daisy 1995-2020)
En zo liggen nieuw leven, dood en opnieuw nieuw leven zo ontzettend dicht bij elkaar

juli/augustus: de zomer verliep verder gelukkig goed. Shiloh groeide lekker

En Fiore ook

september: 5 september vertok Shiloh naar zijn nieuwe baasje en 's middags stond Fi ineens stokkreupel! De volgende dag toch maar de veearts erbij gehaald, want het werd niet beter. Zij dacht aan een hoefzweer of een peesblessure. Fi naar stal, smid langsgeweest, die was overtuigd van een hoefzweer, al kon hij hem nog niet vinden. Op 11 september kwam de zweer eindelijk eruit! En Fi liep gelijk een stuk beter. Een paar dagen later brak de zweer op nog twee plekken op haar kroonrand eruit. Wat een opluchting. Ze heeft nog wel een paar weken gevoelig gelopen, maar gelukkig was het ergste voorbij voordat ik zelf op 21 september geopereerd werd aan mijn heup.
Het weekend voor mijn operatie, fotoshoot met Fi

[ITP] The most wonderful girl in my world
oktober: Nog een paar prachtige plaatjes van Fiore, waaronder deze

[ITP] Fiore en haar bolle buikje in het herfstzonnetje
november: De blackfoto's die ik al zo lang wilde hebben!

[ITP] Fiore als blackfotomodel en wat is ze knap!
december: Fiore is inmiddels 7 maanden drachtig en bolt lekker door

Op naar 2021! Een jaar van genieten, nieuw leven en hopelijk een merrietje en dus een nieuw begin!