2020 Ons jaar, nieuwe avonturen en doelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

2020 Ons jaar, nieuwe avonturen en doelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 23:59

Het jaar is nog niet om, maar de zin om ook eens hier wat te posten is er!
Eigenlijk maak ik vrijwel nooit een topic aan.
Dit keer wil ik graag mijn avonturen en fijne jaar met mijn grote vriend Cymano delen.

Een jaar met veel veranderingen en nieuwe avonturen, avonturen waarvan ik je voor gek had verklaard als je vorig jaar tegen mij gezegd had dat ik dit zou doen met mijn paard.
Wel gedroomd, maar nooit verwacht al te kunnen realiseren <3

Ik begin meteen met een foto tijdens een fotoshoot van ons samen op onze oude stalling.
Dit zijn wij Cymano mijn 9 jarige lusitano ruin.
Afbeelding

Echter kwam ik in een tweestrijd te staan kwa stallingskeuze.
Ik was steeds meer tijd kwijt op stal om de paarden heen en had steeds minder tijd voor mijn paard(en).
Na een rustige zoektocht een stalling gevonden verder weg, maar wel veel ruimte en minder klusjes.
Tevens een kleine binnenbak op locatie en een prachtige 20x60 bak bij de buren (10 min stappen).
Helaas betekende dit wel dat ik mijn mini kudde moest verkleinen.
Ik besloot mijn welsh pony volledig te verleasen en alleen te verhuizen met Cymano en zijn vriendin mijn 25 jarige oude shet merrie.

Het trailer laden (wat al zijn hele leven onbegonnen werk was door trauma) was eindelijk een stijgende lijn aan het aannemen in samenwerking met een fijne instructrice en zo waren we klaar voor de verhuizing.
Al snel hadden we op de de nieuwe stal dit beeld:
Afbeelding

Dit was wel een hele verandering voor ons en zo begon het wennen aan onze nieuwe stal met bijhorende gewoontes. Zoals naar de buren toe om de bak daar te gebruiken.
Dit pakte we rustig op aangezien meneer nogal wat nare trucjes heeft als de spanning teveel is en je deze niet kan gebruiken langs een 80km weg.
Afbeelding

We hadden lol in onze binnenbak.
Afbeelding

We gingen regelmatig op buitenrit samen met het geweldig brave paard van ons stalgenootje.

Waardoor hij steeds meer vertrouwen kreeg en ik uiteindelijk zelf op pad ging met zijn vriendinnetje of alleen *\o/*

Afbeelding

Zomers kregen we toestemming van de boer als het land gemaaid was deze te mogen gebruik om te rijden. En maakten we hier veel lol!
Afbeelding

Ik besloot mijn pony mentrailer weg te doen. Cursus E rijbewijs in te plannen en kocht ook een twee paards trailer.
Na wat geduld was het dan eindelijk zo ver dat we een uitstapje maakte. Laagdrempelig lekker wandelen en blij zijn als het trailer laden gewoon goed verliep. Oh was dat spannend en wat heb ik dan ook genoten van dit moment.
Afbeelding

Dit was het begin van onze nieuwe avonturen.
We deden tussendoor nog een opfris lesje trailer laden, maar ook oefende we het stukje alleen inladen plus afsluiten.
Afbeelding

We maakte onze eerste buitenrit onder het zadel en deden maar meteen een strandrit.
Afbeelding

We gingen steeds vaker springen met onze stalgenootje en trokken veel met elkaar op.
Afbeelding

En besloten verder te willen met springen en kochten een springoutfit.
Afbeelding

Ik boekte een midweek weg samen met mijn paarden.
Waar wij super genoten hebben en samen met andere vakantiegangers en hun 2 shires een buitenrit maakten.
Afbeelding

Ondertussen hebben wij de smaak te pakken met springen. Rijden nu zeer regelmatig een springles mee (waar we heen gaan met de trailer) en sluiten nu ook eens aan bij leuke clinics.
Afbeelding

Ook klusten we tussendoor op stal met de meiden hard door zodat de track nog beter en fijner werd voor onze paarden. Tevens hadden we een kleine kudde wisseling waardoor de kudde nog stabieler werd en mijn paard nog meer opbloeide.
Afbeelding

En als je dan afgelopen week gewoon spontaan op pad gaat samen met zijn grote kleine vriendin met je eigen combinatie en je paard beiden keren binnen no time op de trailer staat.
Geeft dit plaatje mij toch echt wel een rijk gevoel <3

Afbeelding
Geef nooit op, waar een wil is is een weg. :)
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 17-12-20 01:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 1 foto in link ivm meer dan 15

Yubine

Re: 2020 Ons jaar, nieuwe avonturen en doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:50

Leuk overzicht! Knap paardje heb je, veel plezier gewenst in 2021 :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:44

Wat gaaf! Gaat je shetlander ook mee als handpaard(je) op buitenrit?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 16:02

Yubine bedankt :)

Magrathea schreef:
Wat gaaf! Gaat je shetlander ook mee als handpaard(je) op buitenrit?

Nee ze loopt voor de sulky !

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:40

Wat een prachtig jaar overzicht!

Ik wens je vele leuke uitstapjes toe in 2021, geniet ervan!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 21:41

Muisssx schreef:
Wat een prachtig jaar overzicht!

Ik wens je vele leuke uitstapjes toe in 2021, geniet ervan!

Dankjewel! Daar gaan we zeker voor nog meer genieten :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:56

Wat leuk!

Veel plezier in 2021!