Coelenhage's Bungie in de sport of toch lappenmand?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkee94

Coelenhage's Bungie in de sport of toch lappenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 14:09

Dit jaar zou ons jaar worden ! *\o/*

Mijn eigen trailer gekocht zodat we samen op pad konden en wedstrijden zouden kunnen gaan rijden.

(februari )
Afbeelding

Helaas kwam de corona al vrij snel en werd alles platgelegd. We hebben dit jaar nog wel soort oefenmarathon kunnen doen. Ons hart ligt meer bij de dressuur maar was zeker leuk om te doen
(Juli)
Afbeelding

Toch had ik een gevoel in mijn buik of 'Bungie' wel in orde was. Dit jaar 2x osteo er bij gehaald en alle 2x zat hij helemaal vast op rechts. Wij dachten dat Bungie een luie pony was maar niks hielp om hem voorwaarts te krijgen (trainen, andere voer enz.). Alleen op onbekend terrein dan ontpopte hij helemaal.

Met mennen en longeren kon ik weinig anders zien. We hadden ook les en hij zag ook geen vreemde dingen. Het enigste wat mij opviel in de molen in draf dat hij rechtsom knikte met hals en niet lekker liep. Terwijl ik met mennen en longeren niet opviel.

21 september 2020 Afspraak gemaakt bij Paardenkliniek Emmeloord

Afbeelding

Ik wou weten of er niet meer aan de hand was en wou hem helemaal onderzoeken. Ik hoopte dat ze wel iets vonden maar het niet te moeilijk was.
Ze vertelde mij dat bungie op 3 benen kreupel is en door zijn compensatie zie je het heel slecht. Hij heeft daar een week gestaan om allerlei onderzoeken te doen. Ik wou weten wat hij heeft en waar hij het heeft.
uiteindelijk staat op van top tot teen op foto's en echo's maar hebben we wel alles op beeld.

Conclusie:
* Peesblessure op alle 4 de benen (aanhechting van de pees)
* 3 gewrichtjes in het lichaam die ontstoken zijn en niet mooi uit zien op echo (Rechter hals, onderrug en bij SI gewricht rechts)

Dit verklaarde heel veel waarom hij op onbekend terrein voorwaarts is (Adrenaline). Waarom hij extreem lui oogde. Ene kant voel je enorm schuldig andere kant ben je zo blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd om hem te laten onderzoeken.

We zijn begonnen met Shockwave therapie van de benen, kwa ernst van blessure waren ze allemaal verschillend. Achter benen erger als voor Rechts weer erger dan links. Maar we gingen er voor !

Therapie:
* Elke dag stappen dat hebben we op gebouwd van 20 minuten naar 45 minuten.
* 3 shockwave behandelingen met tussen posen van 3 weken.
* Voor de rest op volledige rust, hij staat wel buiten maar dat is net zo groot als zijn box.

7 december 2020
Dit was DE afspraak om te kijken heeft het aangeslagen! Ik was enorm zenuwachtig, zijn de therapie behandelingen niet voor niks geweest, elke dag met hem stappen (veel avonden in het donker met zaklamp)
Het antwoord was JA *\o/* rechtuit en linksom loopt hij goed, rechtsom op de volte zie je nog dat hij kleine stukken kreupel is op links voor, maar verbetert is hij zeker. De echo's schrok ik helemaal van. De pezen zijn enorm hersteld, voor is niks meer te zien. Achter zie je nog klein beetje maar niet meer te vergelijken met hoe het was.

Hoe nu verder:

Komende 6 weken gaan we verder met elke dag 45 minuten stappen. Dan maken we weer een afspraak zodat zij bungie weer gaan bekijken. Hopelijk zijn de achterbenen dan nog verder hersteld dat hij het werk meer mag oppakken. We kunnen dan beginnen met de gewrichten in te spuiten en verder de training rustig oppakken.

We zijn er zeker nog niet maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel positief was. Ik bedoel een pony met een peesblessure op alle 4 de benen ? Toch proberen we een succes verhaal te maken en dat we over een jaar weer lekker samen kunnen mennen. Ook merk ik dat hij zelf ook weer vrolijker word en graag aan de hand even wil steigeren en bokken (puur uit gekheid). Heeft hij ook lange tijd niet gehad.

Afbeelding

LinSa

Re: Coelenhage's Bungie in de sport of toch lappenmand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:13

Wat een heftig jaar hebben jullie achter de rug, maar al de goede zorgen hebben jullie gebracht tot waar jullie nu zijn. *\o/* op naar een nieuw jaar met nieuwe kansen en hopelijk een goede gezondheid!

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:15

Wat heftig! Ik vind het knap dat je je gevoel gevolgd hebt zeg, zeker als je er niet op zit lijkt het mij moeilijk om te voelen..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:39

Wat een heftig jaar is dit geweest zeg! Wat fijn dat ie de goede kant op is gegaan en hopelijk binnen kort weer opbouwen.

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 22:58

Ja hopelijk word het volgend jaar alleen maar beter :o

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:21

Echt zo fijn dat de behandeling goed aanslaat!

Wel enorm balen natuurlijk maar met al die goede zorgen komt het vast helemaal goed. En als het dan toch moet gebeuren... Dan maar tijdens een jaar waarin er qua wedstrijden toch niet zoveel gebeurt :')

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 13:20

Runa schreef:
Echt zo fijn dat de behandeling goed aanslaat!

Wel enorm balen natuurlijk maar met al die goede zorgen komt het vast helemaal goed. En als het dan toch moet gebeuren... Dan maar tijdens een jaar waarin er qua wedstrijden toch niet zoveel gebeurt :')

Kwa tijd van het jaar komt het prima uit nu ja hahhaha. :+

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:41

Jeetje Nynke wat een pech he! :(:) Maar ik weet zeker dat Bungie zich geen beter baasje had kunnen wensen, die verder kijkt en het beste met hem voor heeft! :knuffel:

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:03

Je bent echt een superbaasje voor hem Nynke <3 Ik mis alleen wat foto's, ik wil veeeeel meer zijn knappe koppie zien.. :D