Traditiegetrouw maak ik in december altijd een jaar overzicht van alle leuke dingen die Prada en ik in het afgelopen jaar hebben gedaan. Afgelopen jaar was anders dan anders, maar we hebben ons toch goed vermaakt.
Ik voel me ongelofelijk gezegend dat ik persoonlijk weinig last heb van de coronacrisis. We wonen in friesland buitenaf, ons werk ( ik werk op een manege als allround medewerker en juf) ging gewoon door en dankzij de paarden hadden we onze dagelijkse sociale contacten en frisse neus.
We beginnen in januari met onze maandelijkse les Working Equitation
1)

In februari reden we lekker buiten en hadden we last van wateroverlast, dus kwam mijn vriend met zijn pk's de sloot overpompen
2)

In maart hadden we nog voor de lockdown een gave shoot van marga Boonstra
saskiaojan @ [ITP] Prada yn it tsjuster
3)

En toen ging alles dicht, geen lessen meer, geen wedstrijden... Maar gelukkig konden we nog heerlijk buitenrijden in groepjes van 4 en later 2.
4) samen met Prada haar beste vriendinnetje en mijn beste vriendin op pad

Toen werd het april en gingen we coronaproof op pad om bij te kletsen bij cheidie die ik na bovenstaand buitenritje niet meer in real life had gezien
5)

En deden we iets met toiletpapier

saskiaojan @ [ITP] Wat te doen met al dat toiletpapier ...
Snel door naar Mei daar reden we vooral buiten en soms binnen met interessante obstakels
6)

En toen werd het juni en mochten we weer met onze lesgroepen buitenrijden.... ( lesgeven mocht al weer een tijdje in de buitenlucht, maar op buitenrit mocht nog niet op last vd gemeente om de drukte in het bos te beperken) Feest, dus tijd voor ijs!
7)

Kwam kathe bijker langs met camera
saskiaojan @ [RIJ-ITP] Lets go, krachtpatser Prada gooit haar haren los.
En reed ik eindelijk weer een dagtocht met gasten
8)

Door naar juli en augustus.... Daar reden we voornamelijk buiten, nieuwe routes ontdekken met vriendinnen en op pad met gasten en ponykampkids..

9) dan kom je bijzondere dingen tegen als je verdwaald bent...

saskiaojan @ [RIJ-ITP] Hoe was jullie weekend? kijk mee tussen de oren van Prada
saskiaojan @ [RIJ-ITP] ZeePraadje
En deden we nog een shoot op de heide met Kathe
10)

september, eindelijk weer een uitje! Met de koeien werken.

saskiaojan @ [RIJ-ITP] Holy Cow! We love them!
En moesten we helaas ook afscheid nemen van Prada haar beste paardenvriendinnetje....

11) Dag lieve Ilona

Door naar oktober, ondertussen werden alle maatregelen weer aangescherpt en mocht 1 van de leukste evenementen van het jaar gelukkig nog doorgaan ( zou eigenlijk in april/mei) De ride and bike

12)Zo leuk samen met fietsmaatje Manon!

saskiaojan @ [RIJ-ITP] Ruiter en fietser klaar..... rijden maar!
En ging er een bucketlist dingetje in vervulling..... Naar het strand met Prada!
13)

saskiaojan @ [RIJ-ITP] Life is better at the beach!
November de donkere dagen voor kerst
14) mooi herfstplaatje

Namens Prada en mij;
Fijne feestdagen

15)

15 foto's zijn echt veel te weinig voor zo'n overzicht.

Gister hebben we eindelijk na 9 maanden weer een WE les gehad en hoop ik als we ooit weer wedstrijden/meetmomenten mogen rijden weer een keer Z te starten, want tussen al dat buitenrijden door hebben we nog wekelijks dressuur les en trainen we ook nog een soort van serieus. Nu moet ik eerlijk zeggen dat deze verplichte wedstrijdpauze ons wel goed hebben gedaan.

Paspoortje voor de geïnteresseerde; Prada, merrie, diva, 8 jaar, partner in crime, Z startgerechtigd, haflinger x Fries.
Tot ziens in 2021!