Skeeto zijn 2020, het was een prachtig jaar.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Carien

Skeeto zijn 2020, het was een prachtig jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 17:08

2019 was niet ons jaar. Daar waar we er achter kwamen dat hij geen fanatiek rijpaard meer wordt en zijn weerstand dramatisch was na 2 noodgedwongen verhuizingen was 2020 ons jaar. Wat ben ik blij dat ik bij mijn besluit ben gebleven en het advies van de dierenarts heb gevolgd dat hij genoeg pensioenwaardig is. In 2020 heeft zich dat echt uitbetaald.
Hij is zo op zijn plek op deze fijne kleinschalige stal en genieten we vooral van de dagelijkse rompslomp. Dit was het eerste jaar dat ik onbevangen heb kunnen genieten sinds hij van mij is, echte rijkdom!
Onze mooiste ritjes hebben we al gemaakt, grote doelen hebben we dan ook niet meer. Behalve het maken van herinneringen voor later. Hij is voor mij de wereld, ook zonder meer fanatiek te kunnen rijden. Ik ben er achter gekomen dat het houden van een paard op deze manier me eigenlijk net zoveel plezier geeft. Misschien nog wel meer. Niks moet meer, en veel mag.

Sweet sixteen op 7 april, je moet er toch aan geloven Skeet :+
Afbeelding

Otte de fries, zijn beste vriend. Mijn vriendin en ik hadden een vermoeden dat ze een match zouden zijn. Dat ze zó hecht zouden worden hadden we niet gedacht.
Afbeelding

De wei op, wat een blij paard
Afbeelding

Mooie bloemenvelden kwamen we tegen
Afbeelding

Geweldig mooie zomeravonden gehad met allebei de paarden op het strand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We kregen via een bedreven stalgenoot het lange teugelen door, wat een super leuke bezigheid. We hebben enkele lessen van Piet Bakker gehad. Zo'n man vergeet je niet snel en wat was ik trots op Skeet hoe hij het oppakte.
Afbeelding
Afbeelding

In september mochten we nog een keer. We oefenen thuis door.
Afbeelding

Mooie ritten hebben we al gemaakt, nu doen we ze lopend dunnetjes over :D

Afbeelding

Renee van Reneefotografie kwam langs voor een mooie shoot op het strand. Hij deed het weer super.
Afbeelding
Afbeelding

Ik las dit voorjaar het boek van Elli H. Radinger. Het gaat over honden, maar hoe zij schrijft aan ieder dier te relateren wat veel voor een mens kan betekenen. Toen ik deze passage las, was voor mij precies hetgeen wat omschreef waarom ik hem heb gehouden en besloot dat hij niet weg hoefde ondanks zijn gebrek. Alles komt daar in samen, daarom sluit ik er graag mee af. Misschien zien mensen er wat in die ook hier op een zeker moment tegen aan gaan lopen met hun paard, of in zitten. Er zijn zoveel meer dingen dan rijden die je kan doen en ook plezier geven. Ik krijg er nog kippenvel van...Zonder veroordelend te zijn naar de mensen die er wel voor kiezen bij een blijvende blessure paard weg te doen. Voor mij is/was dat geen optie.

' De oude dag kan voor dieren en hun menselijke verzorgers een hele uitdaging zijn. Maar je kunt in deze fase ook nieuwe dimensies van ze leren kennen en ervan gaan houden. Je past je meer aan hun behoeften aan. Nu is de tijd gekomen dat je je dier iets terug geeft voor de onvoorwaardelijke liefde en verdraagzaamheid die het je heeft betoond en het geduld dat het met je heeft gehad'.
Afbeelding

Op naar een mooi 2021!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:16

Ondanks dat jullie niet meer kunnen rijden hebben jullie zo te zien toch een mooi jaar gehad!

Noukie

Re: Skeeto zijn 2020, het was een prachtig jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:17

Wat een heerlijk topic/jaar Carien!