Pony Biertje:

Biertje heb ik gekocht als jaarling, is een welsh A x Welsh cob, en was in 2019 4 jaar oud; dus het serieuze wedstrijd rijden moest nog beginnen, maar wát een kanon, wat een topper, en zo ontzettend lief, braaf met heel veel GO, GO die elke dag benut moet worden.
Echter op mijn werk grote issues en een daarop volgende overspannen periode. Verhuist naar de andere kant van het land, pony op briljante stal maar op bijna een uur reistijd. Allemaal bij elkaar op geteld voor mij helaas niet meer uit te voeren om dagelijks een pony te trainen en ik heb moeten besluiten Biertje te verkopen.

Een jaar zonder pony, was het idee. Want januari 2021 is als het goed is alles opgelost! En dan kon ik altijd weer kijken, toch?
Haha ja dat dacht je. Totdat je vlak na Biertjes verkoop word gebeld voor een jonkie waar ik als veulentje al interesse in heb getoond

Dus ging ik 2020 toch niet ponyloos in

Nee, nu had ik een anderhalf jarige ruin!
Nu ging deze pony niet helemaal zonder reden weg, het is namelijk nogal een portret. Had net een hele trailer van binnen verbouwd en dat was een beetje de druppel voor verkoop. Gelukkig heb ik geen verwachtingen of doelen (meer) en vind ik het wel leuk, zo'n projectje.
Meneer X is officieel een welsh partbred. Onofficieel een welsh cob, met een moeder zonder papier. Ouders zijn beide zo'n 1.40. De hengst zelfs maar nét want die begon ooit als welsh C en zat dus onder de 1.38.
Aangezien ik op een D-pony mikte, helemaal prima

Hier een beeebie foto

Aawww schatttig he? Toen nog wel.
Omdat hij niet geheel ongeschonden was uit het gevecht met de trailer moesten we eerst even kort revalideren op een pensionstal, moest ik zijn pootje afspuiten een aantal keer per dag en stappen. Nou, met gevaar voor eigen leven; en al heel snel durfde ik amper nog. Gelukkig mocht ie al snel weer normaal doen.
Toen was hij klaar om naar een weide te gaan waar hij lekker rustig kan opgroeien en ik afentoe een langs kan waaien.
Pony laten wennen aan het hoofdstel, zodat ik enigzins veilig een blokje kon wandelen met hem

En zo ontdekte we ook het water samen

En gingen we met zn mattie samen naar buiten

Je ziet, ondertussen begon ik meneer toch wel heel erg lief te vinden hoor

Maar de zomer periode is toch het leukst he! Lekker kort in het haar en in het gras

Ondertussen is meneer X echter al ruim de 1,50 voorbij, dus een Dpony, dat kunnen we wel vergeten

En toen.... kreeg hij er onverwachts een vriendje bij!
Kleine Milky way, een ASPC pony kruising (vuilnisbakkie dus). Ja, wat zal ik er van zeggen, soms gebeuren dingen en dan koop je pony's

Dit 5 jarige pony'tje heeft geen makkelijke start gehad, helaas. Hij was extreem angstig voor mensen en moeilijk te benaderen. Toen ik zijn vertrouwen een beetje had bleek het een SUPER aanhankelijke pony te zijn die heel graag werkt en loopt.
Helaas bleek hij ook erg ziek. Samen met de dierenarts hard gewerkt om hem er weer bovenop te krijgen en dat is, godzijdank, gelukt.
En toen kon, de kleine held, toch lekker ingespannen worden! Vanaf de eerste keer dat hij ingespannen is, 100% braaf, wat een dotje

Dus ja, kan niet zeggen dat het een ponyloos jaar is he? haha!
Gelukkig is het bijna Januari

Volgend jaar zal toch wel in het teken staan van meneer X beleren voor de wagen; en waarschijnlijk ergens aan het eind ook het beleren onder het zadel (maar als dat het jaar daarop word, vind ik het ook goed). Ik ben erg benieuwd, hoe hij dat doet!