2020; het roer om!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

2020; het roer om!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 04:19

2019; het jaar waarin het allemaal nog zo goed leek te gaan, ik een MEGA topper voor m'n wagen had lopen, en ik droomde van WK's :j

Pony Biertje:
Afbeelding
Biertje heb ik gekocht als jaarling, is een welsh A x Welsh cob, en was in 2019 4 jaar oud; dus het serieuze wedstrijd rijden moest nog beginnen, maar wát een kanon, wat een topper, en zo ontzettend lief, braaf met heel veel GO, GO die elke dag benut moet worden.

Echter op mijn werk grote issues en een daarop volgende overspannen periode. Verhuist naar de andere kant van het land, pony op briljante stal maar op bijna een uur reistijd. Allemaal bij elkaar op geteld voor mij helaas niet meer uit te voeren om dagelijks een pony te trainen en ik heb moeten besluiten Biertje te verkopen. |( (naar het meest perfecte huisje voor hem, hoor! Daar horen we nog wel van *\o/* )

Een jaar zonder pony, was het idee. Want januari 2021 is als het goed is alles opgelost! En dan kon ik altijd weer kijken, toch?

Haha ja dat dacht je. Totdat je vlak na Biertjes verkoop word gebeld voor een jonkie waar ik als veulentje al interesse in heb getoond :+ :+

Dus ging ik 2020 toch niet ponyloos in }:0

Nee, nu had ik een anderhalf jarige ruin!
Nu ging deze pony niet helemaal zonder reden weg, het is namelijk nogal een portret. Had net een hele trailer van binnen verbouwd en dat was een beetje de druppel voor verkoop. Gelukkig heb ik geen verwachtingen of doelen (meer) en vind ik het wel leuk, zo'n projectje.

Meneer X is officieel een welsh partbred. Onofficieel een welsh cob, met een moeder zonder papier. Ouders zijn beide zo'n 1.40. De hengst zelfs maar nét want die begon ooit als welsh C en zat dus onder de 1.38.
Aangezien ik op een D-pony mikte, helemaal prima :D! Kan ik lekker bij de pony's mennen en er ook ooit eens een buitenritje op maken.

Hier een beeebie foto :Y)
Afbeelding

Aawww schatttig he? Toen nog wel.

Omdat hij niet geheel ongeschonden was uit het gevecht met de trailer moesten we eerst even kort revalideren op een pensionstal, moest ik zijn pootje afspuiten een aantal keer per dag en stappen. Nou, met gevaar voor eigen leven; en al heel snel durfde ik amper nog. Gelukkig mocht ie al snel weer normaal doen.

Toen was hij klaar om naar een weide te gaan waar hij lekker rustig kan opgroeien en ik afentoe een langs kan waaien.

Pony laten wennen aan het hoofdstel, zodat ik enigzins veilig een blokje kon wandelen met hem

Afbeelding

En zo ontdekte we ook het water samen *\o/*

Afbeelding

En gingen we met zn mattie samen naar buiten

Afbeelding

Je ziet, ondertussen begon ik meneer toch wel heel erg lief te vinden hoor <3 Nu hij niet meer trapt, mijn persoonlijke ruimte respecteert en begint te begrijpen hoe vast staan en het woord NEE werkt ;-) Ook het bijten hebben we aangepakt met clickertraining, want alleen afstraffen werkte totaal niet.

Maar de zomer periode is toch het leukst he! Lekker kort in het haar en in het gras

Afbeelding

Ondertussen is meneer X echter al ruim de 1,50 voorbij, dus een Dpony, dat kunnen we wel vergeten :') Word tussen de paarden mennen....

En toen.... kreeg hij er onverwachts een vriendje bij!
Kleine Milky way, een ASPC pony kruising (vuilnisbakkie dus). Ja, wat zal ik er van zeggen, soms gebeuren dingen en dan koop je pony's :j

Afbeelding

Afbeelding

Dit 5 jarige pony'tje heeft geen makkelijke start gehad, helaas. Hij was extreem angstig voor mensen en moeilijk te benaderen. Toen ik zijn vertrouwen een beetje had bleek het een SUPER aanhankelijke pony te zijn die heel graag werkt en loopt.

Helaas bleek hij ook erg ziek. Samen met de dierenarts hard gewerkt om hem er weer bovenop te krijgen en dat is, godzijdank, gelukt.

En toen kon, de kleine held, toch lekker ingespannen worden! Vanaf de eerste keer dat hij ingespannen is, 100% braaf, wat een dotje <3 Samen met de shetlander van een vriendin van mij doet hij ook tweespan.

Afbeelding

Afbeelding

Dus ja, kan niet zeggen dat het een ponyloos jaar is he? haha!

Gelukkig is het bijna Januari _/-\o_

Volgend jaar zal toch wel in het teken staan van meneer X beleren voor de wagen; en waarschijnlijk ergens aan het eind ook het beleren onder het zadel (maar als dat het jaar daarop word, vind ik het ook goed). Ik ben erg benieuwd, hoe hij dat doet!

Ymor

Re: 2020; het roer om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 06:58

Zo leuk dit!! We hadden het nog over mini’s en toen ineens was daar milkyway. Op naar een jaar met 3 voor de wagen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 19:48

Haha ja misschien zelfs wel door ons gesprek dat het weer enorm ging kriebelen

Penny meisje in hart en nieren hé ❤️

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:33

Leuk overzicht en wat is Meneer X een geweldig mooie en stoere pony om te zien! <3

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 16:57

Ntlie_ schreef:
Leuk overzicht en wat is Meneer X een geweldig mooie en stoere pony om te zien! <3

Dank je wel!!

Afbeelding
Zadel staat hem ook wel hé? ;) :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:56

Prachtig dier maar die blik ??? Gaat nog leuk worden. Veel succes.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 18:16

bigone schreef:
Prachtig dier maar die blik ??? Gaat nog leuk worden. Veel succes.

Hahaha helaas weet ik gewoon dat je gelijk hebt. Eerst maar voor de wagen :+

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:40

Ik zie het voorbij komen op fb, maar dit geeft een mooi beeld van je jaar zo. Super leuk dit! Hoe oud is de valk nu?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 14:36

mellamoshan schreef:
Ik zie het voorbij komen op fb, maar dit geeft een mooi beeld van je jaar zo. Super leuk dit! Hoe oud is de valk nu?

X is van uhh mei 2018, dus nu 2,5.

Haha ja toch beetje verhaal bij de foto’s dan he

Jouw valk is ook zo oud toch?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:29

Eilatan schreef:
mellamoshan schreef:

X is van uhh mei 2018, dus nu 2,5.

Haha ja toch beetje verhaal bij de foto’s dan he

Jouw valk is ook zo oud toch?

Ja, en ook zo’n eigenwijs portret. Misschien toch de kleur hé :Y)
Ik zie over anderhalf jaar en valkjesrit aankomen :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 15:44

mellamoshan schreef:

Hahaha ja echt hoor. Hebben wij weer haha

En ja, leuk een rit! Gaan we zeker afspreken! Nu heb ik er alle vertrouwen in dat jij je paarden temt, maar ik ben niet zo’n ster ruiter dus in hoop dat ik het dan ook voor elkaar heb :+ :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:50

Oehhhh ik heb zwak voor biertje wat ruig beest is dat

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:52

Eilatan schreef:
mellamoshan schreef:

Hahaha ja echt hoor. Hebben wij weer haha

En ja, leuk een rit! Gaan we zeker afspreken! Nu heb ik er alle vertrouwen in dat jij je paarden temt, maar ik ben niet zo’n ster ruiter dus in hoop dat ik het dan ook voor elkaar heb :+ :')

Nouuuuu dat is wel een beetje veel eer hoor haha. En weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie! Ik volg weer vrolijk de foto’s verder, vind het heerlijk om mee te gluren! :Y)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 17:53

tita schreef:
Oehhhh ik heb zwak voor biertje wat ruig beest is dat

Ik ook :+

Ik kan echt hele topics vol over hem schrijven en foto's en alles en altijd is hij gaaf. Gelukkig weet ik ook dat de huidige eigenaren er net zo over denken <3

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:07

Wauw ja Biertje (die naam ook :+ ) ziet er echt stoer uit zeg!

Meneer x oogt inderdaad heel intens maar dat heeft ook wat vind ik. Als je zo'n paard onder de knie hebt ben je er des te meer trots op :o