2020, dromen komen uit; Z met mijn blondje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice_Iris

2020, dromen komen uit; Z met mijn blondje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 23:54

Wat een raar jaar is dit. En dat zal het ook nog wel even blijven.
Ondanks dat is het voor mij op paardengebied ook een heel mooi jaar geweest, mijn pennydroom kwam namelijk uit.

De laatste keer dat ik een EJL-topic maakte is al weer 3 jaar geleden: [RIJ-ITP] 2017.. Een jaar wat ik niet snel zal vegeten..
Dat jaar kocht ik Tailermade na het verlies van mijn beste blonde vriendinnetje.
Inmiddels zijn we 3 jaar verder en hebben wij al heel veel mooie dingen mee mogen maken.
Tailer werd dit jaar dan ook alweer 6 jaar en de puppylook hebben we dan ook vaarwel gezegd.

We sloten 2019 af met 10 winstpunten in het M1 en dus M2 startgerechtigd.
Omdat we hiervoor de klasses doorgevlogen waren wilde ik de hele winter hiervoor trainen zodat we ook in deze klasse weer konden knallen en de basis niet verloren ging.
Ons doel voor dit jaar was dan ook om Z1-startgerechtigd te zijn aan het eind van het jaar.

Maart
Afbeelding
Ondanks dat mevrouw onder het zadel steeds volwassener wordt, blijft ze in de wei nog steeds de kleuter. Ze naait de shetlanders op en doet dagelijks een paraderondje door de wei.

We zouden in maart ons M2 debuut hebben maar een week voor deze wedstrijd werd alles afgelast vanwege corona.

April
Gelukkig kwam de KNHS met het online wedstrijd rijden en dit wilde ik wel eens proberen. Na een winter lang doortrainen voor het M2 wilde ik nu wel eens weten waar we stonden en zo schreef ik mij dus in voor ons online debuut.

Afbeelding
En dat was niet voor niks, we werden meteen beloond met 2 winstpunten! De kop was eraf en dat smaakte naar meer.

Ik ben gek op foto's en dus moest Tailer er ook weer aan geloven nu het weer weer beter werd.

Afbeelding

We reden fijn verder en deden zo nu en dan een online wedstrijd.
Afbeelding

Mei
Afbeelding
Het leuke van het filmen van die proeven is ook wel dat je alle bloopers er meteen op hebt. Hier landde er een vlieg op Tailers neus die zij er met een karatetrap vanaf werkte :')

Juni
In juni mochten we eindelijk weer echt op wedstrijd. Online hadden we 5 winstpunten bij elkaar gereden en het doel was dan ook om die andere 5 op echte wedstrijden bij elkaar te rijden. Dit was nog niet zo makkelijk en ik snap nu dan ook waarom iedereen de M2 liever overslaat :=

Juli
En deze maand reden we dan toch onze laatste punten bij elkaar en werden wij Z1 startgerechtigd. Bij gebrek aan een sloot in de buurt van de locatie had m'n instructrice heel fijn slootwater in jerrycans meegenomen, nat en vies zou ik worden _O-

Afbeelding

Afbeelding

Augustus
We waren rustig aan al begonnen met de oefeningen voor het Z1 en we waagden dan ook maar meteen de sprong in het diepe. Een droom kwam uit: ik reed met mijn zelf opgeleide haflinger de 20x60 ring in.
Helaas maakte een keiharde plensbui tijdens mijn debuut de droom een stuk minder sprookjesachtig dan gehoopt maar tijdens de tweede proef kwam dan toch de zon en haalde we meteen ons eerste winstpunt, we waren officieel Z1! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Mijn SuperSwift (Tailermade -> Tailer -> Tailor Swift -> Swift :') ) was gewoon een echte Z-pony geworden.

Afbeelding

Afbeelding

September
Mijn vorige haflinger was kuikenmak en bomproof. Ik ging met haar dan ook vaak alleen naar buiten om ons hoofd leeg te maken.
De bedoeling was om dit met Tailer ook te kunnen. Tailer blijkt alleen een beetje een held op sokken te zijn en daarom durfde ik het niet aan om met haar alleen op pad te gaan, er moest dus altijd iemand mee.
Totdat ik stapje voor stapje na het rijden steeds een stukje verder ben gegaan en in september de stoute schoenen aantrok en alleen een rondje ben gaan doen met haar. Ik moest 1 keer afstappen omdat haar emmertje even vol zat en ze een kleine error had, maar na een stukje wandelen kon ik gewoon weer opstappen en verder rijden. Het cadeautje van dit ritje was dan ook wel dat we een hert tegenkwamen en een prachtige zonsondergang hadden.

Afbeelding

Ook het buitenrijden kon afgestreept worden van ons lijstje.

Oktober
Na ons debuut hebben wij nog 3 wedstrijden gereden en we kwamen telkens met winst thuis. Aan het einde van het outdoor-seizoen stond de teller dan ook al op Z1+5. Voor mijn gevoel was het lang niet altijd goed genoeg maar in mijn gedachte zijn we dan ook nog niet verder dan M1, ik moet een beetje wennen aan het idee dat het zo makkelijk gaat allemaal :P
Aangezien de herfst weer aangebroken was werd het weer tijd voor foto's.

Afbeelding

Afbeelding

November
En zo komen we aan bij de maand waar we nu nog in zitten. We zijn begonnen met de vliegende wissels want het doel is om volgend jaar over te kunnen naar het Z2. Ook is mevrouw voor het eerst geschoren. Omdat we nu echt wel hard trainen en ze dus telkens zeiknat was ben ik toch overstag gegaan om haar te scheren. Een mooie racestreep is het resultaat geworden, ik kon nog niet wennen aan het idee dat ze helemaal kaal zou gaan :')

Afbeelding

Ik ben heel erg benieuwd wat 2021 ons gaat brengen. Ik hoop dat wij ook dit jaar volop mogen genieten van elkaar en dromen waar kunnen maken.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:02

Wat een leuke Haflinger en wat ben je snel gegroeid met haar :D

Er zit vast nog veel meer in, dus superleuk dat je de smaak te pakken hebt met wedstrijdrijden.

The sky is the limit (hebben wij inmiddels ondervonden) en follow your dreams.
Haffiepowerrrrrr 8-)

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:51

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie.

senna21

Re: 2020, dromen komen uit; Z met mijn blondje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:57

Prachtig verhaal, goed gedaan. +:)+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:06

Ik word hier blij van ! :D
Jullie zijn een hele leuke combinatie. <3

Veel succes en plezier de komende jaren !

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:10

Wat een prachtige combinatie zijn jullie!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:20

Knap hoor dat je de Z1 zo vlot doorkomt. Dat is met dit soort paardjes toch iets moeilijker. Petje af. Ik vind jullie een leuke en mooie combinatie.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:26

Leuk :D

Hoe groot is ze eigenlijk?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:28

Wat een mooi jaar hebben jullie al gehad! Ik wens jullie veel succes en plezier in 2021, die Z2 halen komt vast helemaal goed :j

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:09

Jullie zijn een super mooie combinatie en heel knap wat je met haar hebt bereikt! Nu alweer Z1+5,die Z2 zit straks in de buurt en wie weet wat nog meer? Heel veel succes in ieder geval en heel veel plezier met je SuperSwift :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:19

Wat een leuk overzicht! Trots op jullie :j
Is ze trailermak? Je bent altijd welkom op de Veluwe om samen buiten te rijden samen met Jim :j

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:28

Wat gaaf, met je zelf opgeleide oranje pony naar het Z :j
Leuk dier! :j

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:58

Wat een leuk dier en wat knap van jullie zeg! :D Leuk om te zien!

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:04

Ik vind het zo gaaf voor jullie dat jullie het zo goed doen saampjes <3 <3
Op naar nog heel veel mooie momenten!!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:05

Wauwie, wat een heerlijk overzicht!
Als je het er niet bij had gezegd, had ik gedacht dat die karatetrap een jambette was geweest. :')

Oh, en welk zadel is dat? En past hij bij het hoofdstel?
Mijn jonkie krijgt een nieuw zadel en we willen graag bruin tuig doen, maar je hebt zoveel tinten dat ik bang ben dat mijn lak hoofdstel er niet bij past..

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 02:05

Wow op de bles na zou ik bijna denken dat mijn haf herboren is. Wat een leuke combinatie zijn jullie! Op naar nog veel meer mooie punten als ik dit zo zie.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:18

Wat een mooi verhaal! Hele knappe haflinger ook!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:53

Wat een mooie haflinger! Gaaf in het Z <3

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:58

Super leuk! En gaaaf dat het zo goed gaat! Heel veel succes nog verder en hopelijk komen jullie nog heeeel ver! +:)+

Wij mogen sinds kort Z1 starten, dus hopelijk als het weer mag ons debuut :))

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:06

Ik ken je verhalen nog van je vorige haflinger ( onze haflingers hadden dezelfde achtergrond)

Wat leuk om te zien hoe je het weer opgepakt hebt met een nieuw maatje en hoe ver jullie gekomen zijn,

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:26

Wat leuk zeg! Veel succes het aankomende jaar.

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:23

Ik reageer niet snel, maar wat zijn jullie een leuke combinatie! Ik vind het een plezier om naar te kijken.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 19:25

Wat een superleuke berichtjes! Heel leuk om te lezen :o

Mirranda schreef:
Wat een leuke Haflinger en wat ben je snel gegroeid met haar :D

Er zit vast nog veel meer in, dus superleuk dat je de smaak te pakken hebt met wedstrijdrijden.

The sky is the limit (hebben wij inmiddels ondervonden) en follow your dreams.
Haffiepowerrrrrr 8-)

Jullie zijn dan ook zeker wel een voorbeeld voor mij dat alles mogelijk is met die gekke blondjes!

gerlindie schreef:
Leuk :D

Hoe groot is ze eigenlijk?

Ze is 1.47, een mooi maatje :)

Daihyo schreef:
Wat een leuk overzicht! Trots op jullie :j
Is ze trailermak? Je bent altijd welkom op de Veluwe om samen buiten te rijden samen met Jim :j

Oh dat lijkt me echt super leuk! We gaan niet mega vaak weg maar de keren dat we gaan staat ze er met een lijntje erachter zo op.
Ik parkeer dit idee wel even tot na de winter, ze is niet zo braaf als het fris is :Y)
En hopelijk is Jim dan ook weer de oude.. :(:)

AlwaysH schreef:
Wauwie, wat een heerlijk overzicht!
Als je het er niet bij had gezegd, had ik gedacht dat die karatetrap een jambette was geweest. :')

Oh, en welk zadel is dat? En past hij bij het hoofdstel?
Mijn jonkie krijgt een nieuw zadel en we willen graag bruin tuig doen, maar je hebt zoveel tinten dat ik bang ben dat mijn lak hoofdstel er niet bij past..

Ik heb de Tekna S-line bij een Premiera hoofdstel. Het hoofdstel is wel donkerder dan mijn zadel omdat het zadel van kunststof is, maar omdat het niet zo dicht bij elkaar zit stoort het mij niet.

Flicka12 schreef:
Super leuk! En gaaaf dat het zo goed gaat! Heel veel succes nog verder en hopelijk komen jullie nog heeeel ver! +:)+

Wij mogen sinds kort Z1 starten, dus hopelijk als het weer mag ons debuut :))

Ik volg jullie ook! Mega knap dat jullie ook alweer bij het Z aanbeland zijn, dat debuut komt vast goed. Ik vond van het M2 naar het Z geen mega overstap, maar het M2 was ik dan ook echt zat, stomme klasse :')

ravellie schreef:
Ik ken je verhalen nog van je vorige haflinger ( onze haflingers hadden dezelfde achtergrond)

Wat leuk om te zien hoe je het weer opgepakt hebt met een nieuw maatje en hoe ver jullie gekomen zijn,

Ja dat weet ik nog! Ook een Maestro, geweldige paardjes.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:32

Maflingerpowerrrrrr

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:58

Wat een mooi verhaal! Echt super knap dat jullie de klasses zo doorvliegen. Het rijden ziet er ook fijn uit, leuke combinatie! Dat beloofd nog veel meer :D