[VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12172
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:58

Nog even volhouden dan maar. Bah, die onzekerheid is balen. Als je weet wat het is kan je er gericht mee aan de gang.

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:01

Daihyo schreef:
Hij is nu 15.


Oh dat had ik niet gedacht!

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 21:02

Maflinger: Ja daarom wilde de arts ook verder onderzoeken. We hebben veel uitgesloten, maar nog niks vastgesteld. Dus kun je nog niks gericht richting herstel of behandeling.

Veriye: dacht je ouder of jonger? :D

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:36

Daihyo schreef:
Maflinger: Ja daarom wilde de arts ook verder onderzoeken. We hebben veel uitgesloten, maar nog niks vastgesteld. Dus kun je nog niks gericht richting herstel of behandeling.

Veriye: dacht je ouder of jonger? :D


Jonger! Natuurlijk :D ik dacht hij was zo rond de 8/10

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 21:50

Dat is dan een mooi compliment :D
Nee hij is echt 15. Bijna 16 zelfs. En alweer 12,5 jaar bij mij <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37290
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:57

Hoe is Noura nu in haar eentje? Red zij het een beetje?

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 22:14

Zij staat nu bij de merries. Dat gaat goed. Ze is hem wel aan het zoeken, maar stond rustig vanmiddag met een berg hooi :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37290
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:16

Oh gelukkig.

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 09:39

Pfff, ik heb een slechte nacht achter de rug. Voel me zo schuldig dat ik hem achter heb gelaten. Ook al weet ik dat het voor zijn bestwil is. Vanmiddag maar even bellen hoe de scinti is gegaan en hoe hij zich houdt.
Mijn partner is net bij Noura gaan kijken, dat gaat super. Ze is nog wel wat aan het zoeken en loopt hem overal achterna. Vanmiddag ga ik zelf en dan gaan we even wat leuks doen samen. Want dat heb ik de laatste tijd ook weinig gedaan omdat Jim flipte als ik haar meenam. En ik wilde geen geflipte Jim vanwege dat been.

Nu nadenken over het volgende dilemma en dat is huisvesting. We zijn als nood op deze plek gekomen nadat Jim in elkaar geslagen was, maar het is niet ideaal. Ja, voor de zomer wel, maar nu met de natte periode niet. De weides worden steeds slechter (als in modder) en dat is ook niet best voor Jims been. Daarnaast staan ze nu maar met 2 en 2 is geen kudde. Op deze plek zijn de mogelijkheden beperkt en dat wordt niet beter. En dan moeten we de winter nog in.
De opties hier zijn: een modderwei met schuilplek, in de nacht op stal en overdag op een modderwei, iets drogere wei zonder schuilplek.

Nu heb ik een mooie optie gevonden waar ik serieus over nadenk. Niet bij het bos, 10 min van huis af, een paddock paradise met nog 2 pony's. Mooi track met zandpaden, verschillende weitjes, schuilstal en onbeperkt hooi. Mogelijkheden om Jim apart te kunnen zetten in een stal met uitloop naast de rest, mocht rust noodzakelijk zijn. Jonge ruin om met Noura te klieren, oudere ruin als stabiele factor en mogelijk dat er nog een jaarling bij komt.

Ik denk er hard over om ze daar te zetten, maar man, weer de stress van het verhuizen. Ik ben zo klaar met alle zorgen om de paarden. Maar waar ze nu staan kunnen we echt de winter niet door zoals het nu gaat. De locatie is super fijn, maar de drassigheid en modder is niet okee voor Jims been en samen staan is niet okee voor Noura. Dilemma's, dilemma's.....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37290
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:31

:(:) dit is een van de redenen waarom ik paardloos ben. De zorgen werden me gewoon teveel. Hoe ver zou je van het bos afkomen en zijn er uitrij/wandel mogelijkheden? En hoe droog of nat blijven de tracks met meer paarden er op? En drie ruinen en een merrie gaat dat goedkomen? Niet dat de heren gaan vechten als Noura dadelijk hengstig gaat worden?

Gelukkig dat Noura zich ok voelt. Maar schuldig voelen niet doen. Het is voor zijn eigen bestwil. :(:)

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 10:35

Ze hebben eerder met merries gestaan en dat was geen probleem. Dus ik ga er vanuit dat dat geen probleem gaat opleveren. De Veluwe is 15 min met de trailer, dus dat is zeker nog een optie voor af en toe. Het is in de polder met wat onverharde paden en een kleiner bos op 15 min stappen ongeveer. Jim is verkeersmak (we komen uit de polder met veel verkeer), en genoeg rustige weggetjes. Ik ga er maar vanuit dat áls Jim weer goed wordt, dat toch wel minimaal een jaar gaat duren. Maar dat is allemaal prima te overzien. Het is erg karig in de regio met fatsoenlijke stalling.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37290
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:42

Ik weet het, drama gewoon. Zo n mooie omgeving maar zonweinig fatsoenlijke keuze. Voor Noura ook acceptabel om te staan?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:47

jeetje, wat een lastige keuzes allemaal.

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:22

Lastig :(
Het leek er op een erg mooi plekje. Maar inderdaad in de modder is ook niks.
Wij gaan ook verhuizen en ik dacht eerst dat ik paardje ook mee ga verhuizen, maar hij blijft lekker staan waar hij nu staat. Het is zo een drama met plekken in die omgeving

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 11:49

Het is echt drama in de omgeving. Tenzij je inderdaad meer richting Achterhoek gaat.

Voor Noura is dit ook een heel mooi plekje. Track, weide (meerdere weides, zodat er elke paar weken een ander deel open kan), paddock/bak, schuilstal met verhard deel, onbeperkt hooi op verschillende voerplaatsen. Kudde zal dan bestaan uit voorlopig 4. Noura en Jim, jonge speelse ruin en oudere ruin. Dus zowel voor Jim als voor Noura een match met de andere paarden. Al zal het naar verwachting nog wel even 2 aan 2 zijn. Ze krijgen alle tijd om te wennen en als het goed gaat, gaan ze bij elkaar. In ieder geval de gemengde kudde die ik zelf heel graag voor haar wilde en niet te groot zodat het overzichtelijk blijft voor Jim. Het zijn echt paardenmensen allemaal, die begrijpen hoe het werkt. We delen dezelfde visie op paardenhouden.

Ik ben echt niet voor nog een keer verhuizen en het voelt een beetje kiezen tussen kwaden. Al dat gesleep levert teveel stress op. Maar waar ze nu staan, gaat jaarrond echt niet. Tenzij ze veel op stal gaan, maar dat wil ik dan weer niet. Gaat ook niet met Jims allergie. Voor de zomer is dit wel echt een fantastische plek en kunnen ze prima 24/7 buiten.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:10

de stress heeft ie nu toch wel, ook omdat ie op de kliniek zit nu. dus als je wilt verhuizen, dan liever nu dan over een maand, denk ik

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:12

Als ik het zo lees zal het je uiteindelijk veel stress schelen als je verhuisd. In ieder geval voorlopig :) .

Temeraire

Berichten: 3536
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:37

Verdorie wat een zorgen toch weer. Heel herkenbaar helaas.
Natuurlijk wil je niet nog een keer verhuizen, maar eigenlijk is het plekje waar je nu staat, al heel snel veranderd van mooie plek naar helemaal niet zo geschikt.
Het niet meer samen kunnen staan met de rest was al een tegenslag, en dan nu de natte weides erbij... Ik snap dat je verhuizen dan overweegd.

Wel zou ik driedubbel checken of die nieuwe pp dan inderdaad echt geschikt is, of dat daar op korte termijn ook weer teleurstellingen ontstaan. Ik woon in dezelfde regio en wil eventueel wel met je meekijken/denken of er nog dingen zijn om rekening mee te houden of om extra na te vragen/checken (via pb).

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 01:09

Wat een zorgen allemaal :( Ik ken het gevoel, vreselijk om je ventje achter te moeten laten. Heel veel sterkte! Ik duim dat er een oorzaak gevonden wordt. Qua huisvesting denk ik te lezen dat jouw gevoel de beslissing al gemaakt heeft... klinkt als een fijne plek los van de verhuis-stress want die is niet fijn, zou ik ook tegenop zien.

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 10:57

Het probleem is gelokaliseerd. Het spronggewricht is stuk. Wat er stuk is, was dan weer niet te zien op de scinti, dus vanmiddag wordt er nog een röntgenfoto gemaakt en vanavond word ik teruggebeld.
Secundair waren er nog wat problemen te zien bij een aanhechting van een pees in het bekken en de heupen waren iets verhoogd, maar dat is allemaal gevolg van de sprong.

Vermoeden is een breuk, scheur in het bot, al dan niet in combinatie met artrose. Vanavond hoor ik meer wat betreft een prognose. Maar dat het niet goed is, dat is duidelijk.

Dido2316

Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:04

Oh jeetje, niet het nieuws waar je op hoopte! Hopelijk komt er een zo goed mogelijke prognose uit :knuffel:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37290
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:23

-O- bah niet fijn. :(:)

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:06

Wat heftig. Maar je zou denken dat je wel aan de beweging kan zien dat het in het spronggewricht zit, maar dat is dan lastig om te zien denk ik. Heeft hij daar eerder een verwonding gehad?

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:55

Oh nee, wat een bericht :( wat heftig.

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 14:07

DiantaM schreef:
Wat heftig. Maar je zou denken dat je wel aan de beweging kan zien dat het in het spronggewricht zit, maar dat is dan lastig om te zien denk ik. Heeft hij daar eerder een verwonding gehad?

Nee niks. Het is ook niet dik geweest. De verwondingen zaten hoger.