Sinds een aantal weken ben ik in het trotse bezit van een hele knappe ster preferente appaloosa merrie.
Ze is een ervaren moeder en heeft o. a. Peru's Armani en Peru's Yismerai (inmiddels ruin) als goedgekeurde zonen.
Zelf is ze een wonderschone dochter van de welbekende Peru's Scen Tao en heeft ze naast de 2 bovengenoemde zonen nog meer kinderen en inmiddels natuurlijk diverse mooie kleinkinders waaronder een wederom ggk hengst (Peru's Argument v:armani)
Shoeby Doo (of kortweg shoeby) heet officieel Shetan's Zubaidah, zij is een 14 jarige merrie met meerdere predicaten en een kampioenstitel van het NAS gekregen. Ze heeft een stokmaat van +-170 en ze is sinds korte tijd onder het zadel beleerd.
Ik ben van plan om het rijden recreatief op te pakken en daarnaast nog proberen om wat mooie kindjes van dit fantastische meisje te krijgen

Op de planning staat dat ze tussen nu en 3 weken weer hengstig moet worden en ik hoop haar dan te kunnen insemineren met Palousa's San Sebastian.
Goed, genoeg gepraat, hierbij de foto's van deze onwijs lieve en knappe merrie

De foto waar ik verliefd op werd, haar verkoopfoto

Shoeby bij haar vorige eigenaar op de keuring

Bij bezichteging heb ik shoeby natuurlijk even onder het zadel gereden en ondanks dat ze niet zo veel kende, onzeker was en een klein beetje schrikkerig, voelde ze wel heel fijn en het voelde alsof ze behoorlijk wat power kon geven:

Shoeby werd gekeurd en uiteraard goedgekeurd waardoor ze direct mee naar huis ging, haar eerste dagje bij ons:

Ik heb haar inmiddels een aantal keer gelongeerd om haar de tijd te geven om te wennen aan haar nieuwe huisje, ze heeft haar hele leven bij dezelfde eigenaar gewoond dus dit was even wennen voor haar. Vandaag hebben we voor de verandering eens een klein sprongetje neer gezet om te kijken of ze dit ook leuk vind, nou... Shoeby draait haar hoefjes er niet voor om hoor... Ze vond het super leuk om te doen

En om nog even te laten zien hoe shoeby haar kinderen in elkaar zet, onderstaande "exemplaren" zijn dus Peru's Armani (links) en Peru's Yismerai (rechts, inmiddels ruin) , haar beide goedgekeurde zonen welke ik persoonlijk bijzonder mooi gebakken vind

Leuk dat jullie even zijn komen kijken naar shoeby, complimentjes worden uiteraard door gefluisterd naar de vrouw des huizes/stal