Merho, Ranger & Diva

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Merho, Ranger & Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 00:56

Ik heb vandaag foto's laten maken door mijn zus van mijn kleine kudde.
Ben zo trots op hen, en ze brengen mij zoveel rust.

We beginnen met een groepsfoto
Afbeelding

dan portret of standfoto's
ranger
Afbeelding
merho
Afbeelding
diva
Afbeelding

en dan tijd voor wat actie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en als afsluiter
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 17-05-20 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag uit titel verwijderd

Mars

Re: [ITP] Merho, Ranger & Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 01:06

Heb je een nieuw paard erbij?

Aan Merho moest ik laatst nog denken, hoe gaat het nu met hem? Weet uit je laatste topic nog dat je bezig was met hulp etc toch?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 01:10

zoals je kan zien gaat het super met merho, mede door de komst van Diva die ook geadopteerd is (zij is geschat boven de 20 jaar, exacte leeftijd onbekend). Zij heeft ervoor gezorgd dat Merho zich weer over de hele wei durfde verplaatsen Merho en Diva zijn ook echt vanaf dag 1 onafsheidelijk van elkaar. Het was een risico om er een paardje bij te nemen, je weet immers nooit of ze geaccepteerd zal worden, maar wel een risico wat goed uitgedraaid is. Daarnaast staat Merho nu nooit alleen als ik met Ranger op buitenrit ga ;) (dit gaf voorheen namelijk wel eens "paniek" bij Merho als in continu roepen en door de wei rennen)
Het is eigenlijk net of Diva rust bij Merho gebracht heeft en Merho zich weer veiliger en zekerder voelt. Nu is het wel zo dat wanneer Merho eens buiten de stal kwam Ranger er meteen op af rende om te spelen. Dan stoof Merho ook terug de stal in, een rustig vriendje erbij van ongeveer dezelfde leeftijd was dus gewoon datgene waar Merho nood aan had.

Tevens is Diva het eerste paardje waarmee ik Merho heb zien kroelen. Bij Ranger (of voorheen Limo) deed hij dat nooit, of toch nooit als ik het kon zien.
Heb vorige week voor het eerst ook eventjes zien kroelen met ranger, maar Ranger ging bijten in de manenkam en daarop liep Merho weg van Ranger. mijn inziens is Ranger dus soms te wild voor Merho waardoor er bij Merho dan soort van onrust lijkt te komen. Maar inmiddels durft hij ook weer te slaan naar Ranger zoals op 1 foto ook te zien is.
Als Diva slaapt gaat Merho er ook bij staan net of hij de wacht houdt over haar.

Diva heeft tevens ook aan Ranger laten merken wie de baas is... Ranger heeft al enkele klappen gekregen de eerste dag en heeft 2 weken lang niet in de buurt mogen komen van Diva. Nu is Ranger rustiger in het naderen, Diva dreigt nog wel door de oren plat te leggen en een vies gezicht te trekken maar als Ranger rustig blijft en niet gaat opdringen mag hij nu wel dichtbij komen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 22:24

jammer dat er verder geen reacties komen terwijl vele eerst zo benieuwd waren hoe het nu met Merho gaat. Dacht met de foto's een mooi positieve afsluiter te kunnen tonen .
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 18-05-20 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:29

De laatste update... Ik heb spontaan een déjà vu. Je was toch gestopt met Bokt?

Edit: En je mag je rare pb's gerust voor je houden of gewoon achterwege laten. Heb je al eerder gezegd dat ik niet pb met jou in discussie ga.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:45

Art_Ificious schreef:
jammer dat er verder geen reacties komen terwijl vele eerst zo benieuwd waren hoe het nu met Merho gaat. Dacht met de foto's een mooi positieve afsluiter te kunnen tonen .

Wel jammer. Ik hoopte op een nieuw volgtopic :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 22:47

volgtopics maak ik niet meer die krijgen altijd de verkeerde wending helaas.
Heb het goed voor met mijn paarden, helaas wordt zelfs dat niet gewaardeerd lijkt het wel.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:49

Tja, ik denk dat meer mensen het niet slim vinden dat er NOG een paard is bijgekomen, maar niet meer reageren. Dat heb ik je ook echt heel vriendelijk en bemoedigend gezegd toen je me een update stuurde waar ik niet om vroeg. Naast een verder heel positieve reactie, heb je weer niet voorbij dat ene zinnetje "Ik ben alleen niet zeker of het zo'n goed idee was weer een paard te nemen" kunnen lezen.. en ik heb weer een niet zo net antwoord gehad. Ooit is het klaar en geef je het op. Een slimmer mens had je al eerder niet meer gesproken.

In al die tijd dat wij persoonlijk geconverseerd hebben, heb je geen enkele (echt geen enkele) keer interesse getoond in iemand anders die in een gesprek deelnam, ook niet als die mensen zelf aangaven niet te kunnen antwoorden vanwege persoonlijke problemen... en je werd iedere keer bizar kwaad als we even geen tijd hadden op je dagelijkse film of uitleg te reageren. Zo ook weer je reactie in dit topic.

Ik vind dat je nog best lang veel positieve reacties hebt gehad op bokt, maar dan vooral van mensen die je geschiedenis niet kennen. Ik krijg hier vast weer een hoop negatieve reacties op hoor, maar ik wil je vooral even zeggen: ik hoef geen pb's meer, nooit meer. Je bent toch nooit tevreden met het gratis advies en je bent niet in staat om ook maar een beetje terug te geven voor wat je krijgt.

Ik hoop dat je paarden geluk hebben en niet te veel problemen tegenkomen, want ik heb geen vertrouwen in je vermogen ze op te lossen. Zelfs het goed voorhebben met je paarden.. alsof dat niet vanzelfsprekend is. Je snapt het niet helemaal en je bent niet van plan het ooit te leren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 23:12

als je niks beters te zeggen hebt wat kom je dan nog zeuren en oude koeien uit de sloot halen?

Duidelijk dat ik nooit niks goed kan doen. Bij limo werd thans nog geopteerd er een 3e bij te zetten voor een veiliger kuddegevoel te creëren. En nu wordt het als slecht bekeken dat er een 3e is. Duidelijk tegenstrijdig terwijl Merho er wel duidelijk door opgeknapt is. Of moest hij dan maar verder verpieteren en ongelukkig zijn? (zo lijkt het haast wel)
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 18-05-20 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:13

Sorry dat de hele delegatie van bokkers niet samen voldoende overlegd heeft alvorens jou van éénstemmig advies te voorzien. Ik zou je geld terugvragen.

En je pb was een paar weken geleden. Al dat andere niet meer dan 2 jaar. Fijn dat het voor jou allemaal vergeten is, helaas sta je niet alleen in zo'n beslissing, hoe éénzijdig de conversatie ook was.

xAnthea

Re: Merho, Ranger & Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:22

TS, volgens mij ben jij nu wel degene die een negatieve draai geeft aan dit topic... Ik weet ook niet precies wat je net wil... De ene keer stop je, dan kom je terug, het is dan even positief, dan terug rellen, dan ben je weer weg, dan kom je weer terug en begint het verhaal opnieuw. Word je dat zelf niet beu? Wat boeit het jou nu of Bokt blij is met jouw keuze van een derde paard erbij? Als jij tevreden bent met de situatie is dat helemaal prima en als je dat wilt tonen, ook prima. Maar als je vervolgens 5 pagina's vol aan oeh en ah reacties wilt hebben dan zit je denk ik wel fout...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:22

Art_Ificious schreef:
banketstaaf maar verder..
je hebt duidelijk niks beters te doen. Corona naar je hoofd gestegen ofzo?

Die ga ik even quoten, gewoon zodat je hem niet kan verwijderen :') . Stijlvol weer, Art. Je houdt vast veel langdurige relaties over met je vermogen tot zelfreflectie en verontschuldiging. Op zich niet erg, maar dan komen er levende dieren bij kijken, en dan nog één, en dan nog één, en dat gaat er weer eentje weg, en dan een nieuwe, en nog één... en dat gaat iedere keer mis. Blijkbaar door bokt. Alleen koopt en verkoopt een forum geen paarden voor iemand anders.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 00:34

xAnthea schreef:
TS, volgens mij ben jij nu wel degene die een negatieve draai geeft aan dit topic... Ik weet ook niet precies wat je net wil... De ene keer stop je, dan kom je terug, het is dan even positief, dan terug rellen, dan ben je weer weg, dan kom je weer terug en begint het verhaal opnieuw. Word je dat zelf niet beu? Wat boeit het jou nu of Bokt blij is met jouw keuze van een derde paard erbij? Als jij tevreden bent met de situatie is dat helemaal prima en als je dat wilt tonen, ook prima. Maar als je vervolgens 5 pagina's vol aan oeh en ah reacties wilt hebben dan zit je denk ik wel fout...

Hier wil ik mij graag bij aansluiten, als jij gelukkig bent met je 3de paard dan moet je dat zeker doen en dan maakt het toch niet uit wat anderen ervan vinden het is namelijk nogsteeds jouw keuze. Ts heeft misschien niet gehandeld zoals de meeste bokkers het graag hadden gehoopt of gezien, maar moet dit in elk topic wat ts schrijft omhoog gehaald worden en maar meer en meer verwijten maken..

Ik vind het fijn dat je nog eens foto's plaats van je kudde en wil je veel succes wensen ermee! :)

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 04:17

Mooie paarden, ze staan daar lekker!

Verder TS; naar aanleiding van je vorige topics, snap ik heel goed dat er geen honderden toffe reacties komen. Hoe jij dingen op lijkt te willen lossen is niet hoe ik, en met mij meerderen, dat zouden doen. En iedere keer eindigen met “ik zet niks meer op Bokt wánt ik word toch alleen maar aangevallen” en vervolgens wéér een nieuw topic openen, waar je verder gaat alsof er niks is gebeurd, dat is toch wel een beetje apart.
Laatst bijgewerkt door Goudhaan1 op 19-05-20 04:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 04:28

Met mijn voorgangers eens..
Het zijn leuke foto's TS, maar je eigen houding op Bokt is gewoon bedroevend. Ook nu lever je weer continu kritiek en sta je er gigantisch aanvallend in, terwijl je nota bene zelf de negatieve toon zet met je reacties.
Tip: Kijk eens in de spiegel en probeer eens wat zelfreflectie toe te passen. Het is de toon die de muziek maakt. Je hebt heel lang veel positieve reacties gehad, ook wanneer het misschien niet zo terecht was. Maar je kruipt altijd in de slachtofferrol en geeft anderen (en vaak gewoon specifiek Bokt) de schuld. Onthoud dat je uiteindelijk ZELF verantwoordelijk voor je paarden bent, en dat je daarom niet steeds anderen de schuld kunt geven.
Je bent geen slachtoffer van Bokt of van andere fora waar je topics precies hetzelfde eindigen.
Je bent vooral slachtoffer van je eigen negatieve zelfhouding. Misschien is het goed om daar eens aan te gaan werken.

Art_Ificious schreef:
banketstaaf maar verder..
je hebt duidelijk niks beters te doen. Corona naar je hoofd gestegen ofzo?

En deze reactie is gewoon ontzettend sneu en laag van je en toont precies waar het probleem zit. Namelijk helemaal bij jezelf!
Uiteraard had je hem alweer snel verwijderd maar het is slim dat één van mijn voorgangers hem deze keer eens heeft bewaard!

Succes!

kitsunemimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 06:39

het zijn leuke foto's om te te zien
Blij dat t zo goed gaat.

Maar negatieve aandacht is ook aandacht

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:16

Leuke foto's TS! Wat was er uiteindelijk met Merho aan de hand, dat hij zo scheef liep? Is dat inmiddels genezen/opgelost? Neem aan dat het scheeflopen/neurologische issue niet is opgelost door er een paard bij te zetten?

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:27

Ranger ziet er goed uit. Hij is zijn wintervacht precies al helemaal kwijt. Hoe oud was hij ook al weer?
Ik heb ook 3 paardjes, maar ik vind dat best wel veel werk. En de mijne staan dan nog aan huis. Lukt dat voor jou? Jij had toch ook een drukke job?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:29

Heb zelf ook gemerkt dat 3 paarden een hoop meer rust geeft als je met eentje gaat rijden. Ze zien er goed uit, geniet ervan!

Cainneagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:43

Leuke foto's. Wat is Ranger knap, hoe oud is hij?
Ik heb trouwens geen idee waar deze discussie over gaat.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 14:53

IMANDRA schreef:
Leuke foto's TS! Wat was er uiteindelijk met Merho aan de hand, dat hij zo scheef liep? Is dat inmiddels genezen/opgelost? Neem aan dat het scheeflopen/neurologische issue niet is opgelost door er een paard bij te zetten?
scheef lopen was door zijn zicht en de weg naar stal vinden. Er zijn enkele tests gedaan die bevestigen dat hij niet atactisch is. Hij heeft nadien ook niet meer scheef gelopen maar wel als hij van hooibak naar stal ging die paar meters steeds met hoofd laag snuffelend alsof hij zo de weg naar de stal terug zocht.
gekke is wel dat hij zo nu niet meer loopt en perfect lijkt te kunnen zien waar hij loopt. Ook van weide wisselen is ineens geen probleem meer hij vind de weg perfect. Ben ook blij dat hij weer goed aangekomen is. Enkel wat spieren verloren maar goed dat is niet zo'n grote ramp hij hoeft niet te werken.

Ben al bij al zeer blij dat er niks ernstigs is, maar misschien was die dan toch ergens van geschrokken en speelde het gure weer ook mee (artrose).

Nele80 schreef:
Ranger ziet er goed uit. Hij is zijn wintervacht precies al helemaal kwijt. Hoe oud was hij ook al weer?
Ik heb ook 3 paardjes, maar ik vind dat best wel veel werk. En de mijne staan dan nog aan huis. Lukt dat voor jou? Jij had toch ook een drukke job?

Lukt perfect. Ben er dagelijks meer dan 3u ;)
Ranger wordt eind augustus 5

Oehlala schreef:
Heb zelf ook gemerkt dat 3 paarden een hoop meer rust geeft als je met eentje gaat rijden. Ze zien er goed uit, geniet ervan!

thnx :) genieten doe ik elke dag :)

Cainneagh schreef:
Leuke foto's. Wat is Ranger knap, hoe oud is hij?
Ik heb trouwens geen idee waar deze discussie over gaat.

Ranger wordt eind augustus 5. Mentaal is hij wel meer 3-4 jaar we doen dan ook rustig aan met rijden. Wedstrijdgericht trainen zit er sowieso niet in voor mij, ben meer voor de buitenritjes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:57

Fijn om te zien dat Merho zo is opgeknapt van zijn nieuwe vriendinnetje! Geeft jouw ook meer rust om wat met Ranger te doen.

Wel vind ik Merho er niet zo heel goed uit zien zo op de foto's. Mottige vacht en er mogen nog heel wat kilo's bij. Voer je hem ook bij TS?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:05

Art_Ificious schreef:
IMANDRA schreef:
scheef lopen was door zijn zicht en de weg naar stal vinden. Er zijn enkele tests gedaan die bevestigen dat hij niet atactisch is. Hij heeft nadien ook niet meer scheef gelopen maar wel als hij van hooibak naar stal ging die paar meters steeds met hoofd laag snuffelend alsof hij zo de weg naar de stal terug zocht.
gekke is wel dat hij zo nu niet meer loopt en perfect lijkt te kunnen zien waar hij loopt. Ook van weide wisselen is ineens geen probleem meer hij vind de weg perfect. Ben ook blij dat hij weer goed aangekomen is. Enkel wat spieren verloren maar goed dat is niet zo'n grote ramp hij hoeft niet te werken.

Ben al bij al zeer blij dat er niks ernstigs is, maar misschien was die dan toch ergens van geschrokken en speelde het gure weer ook mee (artrose).

Oh je bent er dus niet achtergekomen wat het precies was dan? Alleen uitgesloten dat hij niet atactisch is?
Wel fijn dat hij geen problemen meer heeft.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 21:39

Berdien schreef:
Fijn om te zien dat Merho zo is opgeknapt van zijn nieuwe vriendinnetje! Geeft jouw ook meer rust om wat met Ranger te doen.

Wel vind ik Merho er niet zo heel goed uit zien zo op de foto's. Mottige vacht en er mogen nog heel wat kilo's bij. Voer je hem ook bij TS?

Geeft mij idd ook meer rust nu hij weer zo gezellig op de wei gaat grazen.

Hij krijgt nog steeds naast 24/24 weidegang op goed gevulde weides, elke dag bijgevoerd inclusief scheut lijnzaadolie over zijn voer en sinds 3 weken ook een schep luzernebrok erbij (voor meer eiwitten die voor de spieren belangrijk zijn.)
Vooral aan de billen (niet de flanken maar echt de billen waar de biceps van het achterbeen zitten) bleef hij ingevallen, maar sinds hij terug meer rondloopt begint hij daar ook weer voller te worden.
Aan voer geen gebrek ;)
Ranger krijgt waarschijnlijk wel een graasmasker die begint toch te dik te worden van al dat gras, strookbegrazing is niet mogelijk omdat Merho dus net wel veel extra's moet binnen krijgen.
Maar zo héél veel kilo's moeten er niet meer bij (dierenarts is pas langs geweest), ze moeten niet hollands welvaren staan dat extra gewicht wat er dan teveel aan zit is uiteindelijk ook alleen maar een aanslag op de gewrichten ;) Ranger is eigenlijk al te dik. Je moet de ribben nog licht kunnen voelen en dat lukt bij ranger al niet goed meer. Merho mag wel dikker zeker naar de winter toe. Maar zoals ik al zei krijgt hij zeker voldoende controle van de dierenarts.

Volgens beide dierenartsen die hem toen onderzocht hebben en beide hebben bloedonderzoek gedaan kwam er niks uit. Beide dierenartsen hadden ook exact dezelfde conclusie zonder het van elkaar te weten.

Die vacht had hij vorig jaar ook, is in september gebracht en had toen nog enkele plekjes waar er kleine plukjes wintervacht stond. Volgens mijn dierenarts niets om me zorgen om te maken. Oudere paarden verharen minder makkelijk en al zeker als ze een periode minder in hun vel gezeten hebben, Diva heeft vooral op de buik nog wintervacht.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:24

Aangezien de foto’s weg zijn hier een slotje