Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 10:40

De titel zegt het eigenlijk al. Ik heb de 1.5m manen van mijn Haflinger afgeknipt. Ik was het zat om altijd maar te vlechten.

Afbeelding
Stylisch is het wel. Dat platina blond. :o

Het was altijd een balans vinden tussen vlechten, vlechten uithalen, wassen, borstelen. Als je een vlecht te lang liet zitten ging het vervilten en knopen, maar je wilde ook niet iedere dag een nieuwe vlecht maken, want dan breekt het haar ook af.

Het kon nooit los, want het was zo lang dan hij er op ging staan, liggen, opat enz. Het idee dat er iets met zijn manen zou gebeuren had ik al ruim een jaar los gelaten. Maar voorheen, jaren lang spanning of er niet perongeluk een hap uit was genomen door lieftallige paardenvriendjes. Zelfs manenzakken heeft hij gehad.

Eerst wil ik een hommage aan zijn lange manen geven.

Afbeelding
Zijn manen hebben hem een cover en poster in de penny gegeven ruim 2 jaar terug. Dit was de poster.

Afbeelding
En hij heeft in de bit gestaan. (Beide foto's door Nikki de Kerf btw.)

Afbeelding
Een kleine meisjesdroom was het wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vlechten vlechten vlechten....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Manen voor dagen. (Foto's uit verschillende jaren, daarom ook verschillende lengtes)

Maar van de week ging ik aan het wassen en kwam ik tot de trieste conclusie dan zijn schitterende manen niet meer zijn wat het was. Ik twijfelde al ruim een half jaar of het niet eens tijd werd voor verandering. Dit was het moment dat ik me realiseerde dat het echt niet meer kon.
Afbeelding

Afbeelding
Eerst alles netjes in vlechten verdeeld, zodat ik de lange vechten wel als aandenken mee naar huis kon nemen.

http://boktimg.nl/img/m/1Wv45M.jpg
Nog een laatste keer mijn handen door dat lange haar heen.

https://youtu.be/xTBn_I5fTrE

Afbeelding
Toen was het er vanaf.

Afbeelding
Beetje bijgewerkt en gelijk zijn nieuwe coupe maar eens even uittesten! Hij is er zelf erg content mee :D

Van de week zal het nog bijgewerkt worden. Nu zit er nog slag in van het eeuwige vlechten. Dus zodra het uitgezakt is, dan bijwerken. :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-05-20 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link foto goed gezet, en filmpje in link gezet, max. 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

xTinkertje

Re: Miss scissorhands kwam langs. Van 1.5m manen naar sportcoupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:41

Wauw dat is wel echt opeens ewn stuk minder, staat hem wel erg leuk!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:43

Sportcoupe staat hem mega stoer! *\o/*

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:44

10 keer beter! Staat vlot en sportief. Leuk die lange manen, maar de onderkant was zo dun dat de manen alsnog dunne sliertjes leken. En scheelt jou heel veel vlecht en waswerk :) Goede keuze wat mij betreft!

Snoopysnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:44

Zonde, ik vind het erg mooi maar ik snap wel dat het super veel werk is. Het lijkt mij voor hem ook fijner zonder drie kilo haar ofzo :D Het staat wel stoer :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:46

Groot gelijk heb je, als het enkel nog wat dunne sliertjes zijn vind ik dit veel mooier.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 10:46

Snoopysnoep schreef:
Zonde, ik vind het erg mooi maar ik snap wel dat het super veel werk is. Het lijkt mij voor hem ook fijner zonder drie kilo haar ofzo :D Het staat wel stoer :+

Je hoort me in het filmpje ook zeggen "die vlechten zijn serieus zwaar!"

Met het rijden was opvallend dat zijn nek niet alle kanten op flapte. Moet ook fijn voor hem zijn!

Maar. Wel klotsende oksels hoor :')

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:47

Oh echt, een beetje in shock ben ik wel, haha maar ik ben een sucker voor lange haflingermanen. Ik geloof dat ik er voor gekozen had om het dunne deel eraf te halen zodat je nog prachtige lange maar behapbare manen overhield. Vind lange manen en haflingers wel een droom. Desalniettemin staat dit hem ook, maar ja, je bent een knap paard of je bent het niet en daar doet je coupe dan niks aan af.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:47

Herkenbaar. En dan waren de manen van die van mij nog een stuk korter. Maar dat eeuwige vlechten, ik was het ook zat! Dus ook sportcoupe geknipt en nog geen moment spijt van! Veel frisser en makkelijker.
En weet je, als je het nu weer laat groeien, zal het er waarschijnlijk alleen maar mooier en voller van zijn.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:52

Oh jeetje, wat een verschil! Zal vast fijn voor hem zijn.

Ben zelf niet zo van een sportcoupe. Ik zou voor een middenweg zijn gegaan denk ik. Maar aangroeien doet het vanzelf wel weer :) Het is in ieder geval een stuk beter dan die dunne slierten die hij had.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 10:52

eva1969 schreef:
Oh echt, een beetje in shock ben ik wel, haha maar ik ben een sucker voor lange haflingermanen. Ik geloof dat ik er voor gekozen had om het dunne deel eraf te halen zodat je nog prachtige lange maar behapbare manen overhield. Vind lange manen en haflingers wel een droom. Desalniettemin staat dit hem ook, maar ja, je bent een knap paard of je bent het niet en daar doet je coupe dan niks aan af.

Daar heb ik uiteraard ook aan gedacht. Maar dan was ik nog niet van dat eeuwige vlechten af... en ik wilde iets waar mijn paard gelukkig van zou worden.

Die vlechten gaan op een gegeven moment enorm jeuken. Dat hij er nooit iets uitgeschuurd heeft verbaast me dan nog eerder :P

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:55

De manen waren ontzettend knap! Maar ik kan wel snappen dat dat vermoeiend is op de duur. Langs de andere kant, nu heb je weer een hele hoop gezond haar over, en kan je weer mooie manen laten groeien als je dat zou willen ;)

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:01

Ah nee, wat zonde! Deels snap ik wel dat dat hele lange niet handig is. Maar het was zoooo mooi.
Zelf zijn we een beetje manen aan het sparen bij onze haflinger. maar die schuurt. Zo jaloers dus op mooie lange manen.
Het staat hem overigens wel hoor!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:06

Gelukkig heb je de foto's nog. Ik kan het me wel voorstellen, zijn manen waren ook niet meer zo mooi als ze geweest zijn. Laat je het nog wel iets langer groeien of hou je nu de sportcoupe?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:06

Geweldig, die platinablonde vlechten, staat je goed!

Die lange manen waren natuurlijk heel penny en fotogeniek, maar ik kan me voorstellen dat je weleens klaar bent met al dat kammen en vlechten. En nu kan het mooi aangroeien zonder dunne sliertpunten ;-)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:07

Heerlijk! Scheelt een hoop werk. Vind het ook ergens wel een beetje sneu dat paarden altijd gevlochten staan voor het geval dat ze een keer op de foto moeten met lange manen :Y) Ik ben duidelijk kamp sportcoupe :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:08

Zo, jeetje, je begint ook niet met eerst eens het dunne deel er af en een normale bos manen overhouden ofzo :=

Maar het staat hem wel hoor! Mooie hals komt er onder vandaan :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:10

Ohh wat een verbetering! Knap peerd <3

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:13

Wat ben jij dapper zeg! Je had eigenlijk een hartslagmeter om moeten hebben toen je die schaar erin zette :D volgens mij knip je dan door op adrenaline.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor je paard een verademing zal zijn en ben benieuwd of je dit ook nog gaat merken in zoiets als je aanleuning. Wat je zelf al zegt: het is een hoop ballast minder.

Cliché maar in dit geval zeker extra waardevol: "Gelukkig heb je de foto's nog" <3

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:14

Staat práchtig! Lekker fris zomerkapsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:15

Ik had er zelfs daarna nog de tondeuse overheen gehaald, coupe punk :D

Ik kan mij goed voorstellen dat het voor paard toch fijner is, lekker kort als ik jou al hoor wat voor gewicht de manen waren!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:16

Zo dat is rigoureus!
Maar het is voor hem fijner en dat is het belangrijkst :)
En ik snap ook dat je wel een keer klaar bent met al dat vlechten.
Sportcoupe staat hem goed! Ik zou alleen het dunne deel eraf gehaald hebben denk ik maar dit is eigenlijk wel zo netjes. Dapper van je!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 11:16

The_Cat schreef:
De manen waren ontzettend knap! Maar ik kan wel snappen dat dat vermoeiend is op de duur. Langs de andere kant, nu heb je weer een hele hoop gezond haar over, en kan je weer mooie manen laten groeien als je dat zou willen ;)

Daarom. Het groeit ook weer aan.

Bloemmeke schreef:
Ah nee, wat zonde! Deels snap ik wel dat dat hele lange niet handig is. Maar het was zoooo mooi.
Zelf zijn we een beetje manen aan het sparen bij onze haflinger. maar die schuurt. Zo jaloers dus op mooie lange manen.
Het staat hem overigens wel hoor!

Ik wilde ook altijd een paard met giga manen. Maar ik kan je zegen, na jaren vlechten, wassen, borstelen en een paard wat er geen klap aan vind, dan houdt het een keertje op. En ik deed Nash er echt geen plezier mee.

Lieke schreef:
Gelukkig heb je de foto's nog. Ik kan het me wel voorstellen, zijn manen waren ook niet meer zo mooi als ze geweest zijn. Laat je het nog wel iets langer groeien of hou je nu de sportcoupe?

Geen idee. Ik denk dat het voorlopig een sportcoupe blijft. Zijn nek komt zo mooi uit nu! Ook onder het zadel <3

Askja schreef:
Geweldig, die platinablonde vlechten, staat je goed!

Die lange manen waren natuurlijk heel penny en fotogeniek, maar ik kan me voorstellen dat je weleens klaar bent met al dat kammen en vlechten. En nu kan het mooi aangroeien zonder dunne sliertpunten ;-)

Dankje!
En fotogeniek is hij ook zonder zijn lange manen. En ik barst van de foto's. Lol

NoekAa_ schreef:
Heerlijk! Scheelt een hoop werk. Vind het ook ergens wel een beetje sneu dat paarden altijd gevlochten staan voor het geval dat ze een keer op de foto moeten met lange manen :Y) Ik ben duidelijk kamp sportcoupe :D

Nou, dat had ik dus ook. Dus met een traan en klotsende oksels de schaar er in gezet.

pmarena schreef:
Zo, jeetje, je begint ook niet met eerst eens het dunne deel er af en een normale bos manen overhouden ofzo :=

Maar het staat hem wel hoor! Mooie hals komt er onder vandaan :j

Nope, het werd alles of niks. Haha.

Selka schreef:
Ohh wat een verbetering! Knap peerd <3

Haha. Dankje.

MariekeS_ schreef:
Wat ben jij dapper zeg! Je had eigenlijk een hartslagmeter om moeten hebben toen je die schaar erin zette :D volgens mij knip je dan door op adrenaline.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor je paard een verademing zal zijn en ben benieuwd of je dit ook nog gaat merken in zoiets als je aanleuning. Wat je zelf al zegt: het is een hoop ballast minder.

Cliché maar in dit geval zeker extra waardevol: "Gelukkig heb je de foto's nog" <3

Hij was gisteren heel fijn met rijden en leek ook rustiger in de aanleuning.

Matheno schreef:
Staat práchtig! Lekker fris zomerkapsel.

Daarom :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:17

Echt wel duidelijk dat ik toch echt niet van heel lange manen houd. :D Alleen op die ene actiefoto waar er beweging in het haar zit, denk ik: ah ja, dat is wel mooi. Maar op de portretfoto's wordt mijn oog meteen getrokken naar die dunne, friezelige onderkant en jeuken mijn handen om er de schaar in te zetten. :D
Fijn voor je paard en voor jou dat jullie van die eeuwige vlechten af zijn. :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:18

Ooh jij hebt lef :j

Maar het staat haar wel goed, dat zeker.