Skeeto kijkt weer eens om de hoek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Carien

Skeeto kijkt weer eens om de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 21:43

Het is al lang geleden dat ik een topic heb gemaakt van Skeeto. We hebben allemaal wat meer tijd om na te denken nu en dan is het soms zo fijn om een avond foto's door te spitten.
Inmiddels is hij 16 jaar, wat wijzer en grijzer geworden :D
Inmiddels is hij al weer 2 jaar van mij. We zijn al wel 8 jaar samen, ik hem hem overgenomen van zijn toenmalige eigenaresse na 5,5 jaar verzorgen.
Nog even voorstellen:

Skeeto, quarterhorse v. Taris Skeeto uit 2004.

Afbeelding
Afbeelding

Mijn eerste eigen paard, wat was ik trots op de dag dat hij echt van mij was
Afbeelding

Ik was van plan om een jong te paard kopen of mijn maatje waar ik mee kon lezen en schrijven. Het idee om hem over te nemen ging toch niet uit mijn hoofd. De keuzes van het hart zijn vaak niet de keuzes van het hoofd, in de weet dat hij niet helemaal goed zou kunnen zijn in zijn lijf. Een vermoeden wat ik al jaren had. Het maakte eigenlijk niet uit, het zou Skeet worden en hij zou bij mij oud worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In die zomer van 2018 heeft Lieke van den Oord foto's gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

In de veronderstelling dat ik het voor hem goed deed ging hij naar een pensioenvoorziening hier in de buurt in een kudde met 15 ruinen. Daar heb ik hem na 1 jaar weer weggehaald met een luizen- en schimmel infectie, hij was er mentaal en fysiek niet goed aan toe. Hij was op een groot gedeelte van zijn lijf kaal en open. Een kudde paard was hij totaal niet en ondanks zo stoer toch een kleine jongen in de groep. Hij ging met een andere quarter voor een paar maanden een ander land op. Daar kwam hij weer tot zichzelf en werd hij weer de oude. Ik ook :+

Afbeelding
Afbeelding

We zijn verhuisd naar een fijne kleinschalige doe het zelf stal met veel buiten en s'nachts gewoon op stal. Het was gelijk goed voor hem, het was als thuiskomen en voor mij een stuk minder zorgen.
Hij is beste vriendjes met de Fries van mijn vriendin. Zo fijn om hem weer blij te zien

Omdat ik besloot hem niet meer uit handen te geven en we weer op stal stonden wilde ik wel weten wat de stand van zaken was. In november 2019 bevestigde de dierenarts op de kliniek mijn jarenlange vermoeden. Een zodanige blessure dat het niet eerlijk zou zijn om hem weer tot rijpaard te vormen. Wel was hij nog pensioenwaardig benadrukte de dierenarts, hij ging gewoon weer mee naar huis.
We vermaken ons met wandelingen naar het strand en nu de bollenvelden. Soms maken we wel tussen de 8 en 9 kilometer. Ik probeer hem afwisseling te geven met longeren om hem toch nog wat te laten doen. Ik hoop van het voorjaar een begin te maken met wat lange teugel werk en kijken hoe dat gaat.
Afbeelding
Afbeelding

Oh...en we lopen soms hard :+
Afbeelding

Zou ik gelukkiger worden van een paard waar ik meer mee zou kunnen doen? Ik weet het niet, ik weet alleen dat ik blij word van alles wat ik met hem kan doen en dat de gelukmaker ( voor mij) niet altijd in rijden zit.
Volg je hart, dan doe je het altijd goed :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Carien op 04-04-20 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Skeeto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:47

Die laatste foto! <3
Super dat je hem gewoon bij je houdt en andere manieren bedenkt om samen te kunnen doen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:50

Hey, been a while! Wat leuk om jullie zo te zien en wat enorm fijn voor Skeet dat hij jou getroffen heeft! En omgekeerd natuurlijk, dat straal je op de foto’s ook wel uit :)

Melissa0304

Re: Skeeto kijkt weer eens om de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:05

Ik verplaats deze naar ITP ivm weinig rij foto’s :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 06:44

Hey Skeetje. Gefeliciteerd met z’n verjaardag vandaag !!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:26

Heerlijk dit soort topics, kan ik echt blij van worden. <3
Paard wordt in zijn waarde gelaten, geen geforceer om er toch nog iets van proberen te maken wat er niet in zit, en gewoon genieten! Wat heeft hij het getroffen bij je. +:)+

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:10

Heerlijk om te lezen, wat fijn dat jullie zo van elkaar kunnen genieten zonder de druk op rijden etc te leggen. :j

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:31

Wat een mooi paard. Op de stal waar ik vroeger stond hadden we ooit een Skeeta, ook van Taris Skeeto. Zij had hetzelfde blesje! Is inmiddels al heel lang van een bokker geloof ik. Geniet lekker van elkaar. Ook zonder rijden is het geweldig om zo n paard als maatje te hebben!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:23

Wat super dat je je maatje hebt over kunnen kopen en zo goed voor hem zorgt! Die laatste foto spreekt boekdelen <3

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:30

Wat een mooi overzicht, TS! Ik vind je een top baasje! +:)+
Jullie band straalt ook van de foto's af.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:38

Wat een lieve uitstraling heeft hij!

Coentjuh schreef:
Wat een mooi paard. Op de stal waar ik vroeger stond hadden we ooit een Skeeta, ook van Taris Skeeto. Zij had hetzelfde blesje! Is inmiddels al heel lang van een bokker geloof ik.

:j *D
Afbeelding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:50

Ja Mikkee idd :D Ik zat nog even snel te zoeken op mijn externe harde schijf naar veulenfoto's, maar helaas verwijderd. Heb ooit een foto van foto gemaakt zie https://www.google.com/search?q=foto+sk ... H8GwxJ_weM daar leek ze meer op haar (half)broer :) ! Maar Skeeta is een heel gaaf paard geworden zeg en schimmel :~

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:08

Heel mooi om te lezen dat dit paardje op deze manier oud bij jou mag worden :D
Mag ik vragen waaraan je merkte dat het eigenlijk niet goed zat?

SandraBu000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:33

Wat een mooi topic! Vooral omdat ie, mijn inziens, zo gewoon is. Zo gewoon, zo vol liefde!'Zonder' mooi,'zonder' perfect. Echt en puur. <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:13

Kijk nou, een paar oude bekenden.

En wat zien jullie er goed uit en zo te lezen hebben jullie het naar je zin. Gaaf!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:36

En wie zie ik in de uitgelichte topics?!

Geweldig gefeliciteerd :# met je vriendje!!

Kijk hem uit zijn stekker gaan.
Dat is altijd het heerlijkste om te zien van jou oude maatje vind ik, dat ze nog zo genieten :):)

En wat boft die knappe man dat jij op zijn pad kwam, prachtig hoe jij hem koestert ondanks zijn tekortkomingen <3
Daar kunnen velen alleen maar een voorbeeld aan nemen :+:
Je bent een prachtig mens **\O/**

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 18:21

Wat gaaf om zijn zus te zien, super leuk! Mooie dame geworden :)

Coentjuh schreef:
Ja Mikkee idd :D Ik zat nog even snel te zoeken op mijn externe harde schijf naar veulenfoto's, maar helaas verwijderd. Heb ooit een foto van foto gemaakt zie https://www.google.com/search?q=foto+sk ... H8GwxJ_weM daar leek ze meer op haar (half)broer :) ! Maar Skeeta is een heel gaaf paard geworden zeg en schimmel :~

Felien_Kyra schreef:
Heel mooi om te lezen dat dit paardje op deze manier oud bij jou mag worden :D
Mag ik vragen waaraan je merkte dat het eigenlijk niet goed zat?

Dat is altijd een voorgevoel geweest. Maar ook hoe je door de jaren een paard ziet ontwikkelen en er niet helemaal je vinger op kan leggen.Het lag alleen niet in mijn macht om er iets aan of mee te doen.

Iedereen bedankt voor de leuke en lieve berichten! :o Ik ben hartstikke blij met hem.