Vorig jaar oktober was ik op zoek naar een leuk jong dressuurpaard en heb toen ongeveer elk paard bij elke fokkerij in Namibie gezien voordat ik er 1 tegenkwam die me beviel. Er worden hier vooral springpaarden gefokt, dus je moet net geluk hebben dat je er een vindt die ook dressuur talent heeft. Goeie paarden liggen hier helaas niet voor het oprapen!
Quo Vadis is een Namibisch warmbloed met Contender-bloed aan de kant van de vader en Rubinstein en Sandro Z aan moeders kant.
Hij is 5 jaar en was toendertijd nog niet beleerd.
Ik wilde echter een paard met net dat beetje meer en daarom zijn we ook in Zuid Afrika bij fokkers langsgeweest, waar ik een gave merrie tegenkwam met o.a. Goodtimes in de vaderlijn. Moeder was een KWPN van Flemmingh, geimporteerd naar Zuid Afrika.
Deze merrie heb ik gekocht, maar staat momenteel i.v.m. veel papierwerk en bloedtesten, en nu Corona, nog in Zuid Afrika tot we haar mogen ophalen.
Echter, Quo Vadis bleef maar in mijn hoofd zitten en na lang rekenen, nog eens rekenen en achter mijn oren krabben vroeg ik mijn man vorige week heel subtiel wat hij ervan zou vinden als ik Quo Vadis er ook bij zou kopen. Daar moest ie een nachtje over slapen, zei hij. De volgende ochtend zei hij letterlijk: ,, Ik heb er over nagedacht en als jij Quo Vadis ook nog wil kopen, dan support ik je, als je maar gelukkig bent."
Toen ik, na een 5 minuten durende knuffel, mijn man weer losliet, heb ik onmiddelijk de fokker gecontacteerd; ja hij stond nog te koop, hij is nu een maandje onder het zadel, willen we komen kijken...?
Ik zei; ,, Ja zeker, maar ga er maar vanuit dat we om de tafel moeten met elkaar." Mijn beslissing stond eigenlijk al lang vast.
Gisteren zijn we er dus heen gegaan. En ja, hij was nog steeds zo gaaf als ik me herinnerde, gaver nog want nu het gras hier groeit, is hij aangekomen, ronder, meer volwassen maar hij loopt nog steeds zo fijn als ik me herinnerde.
Vandaag is hij gelijk gekeurd (we gaan hier ook deels in lock down, dus er was haast bij)
En nu we het over de prijs eens zijn en we de zegen van de DA hebben is het dan echt zover. Ik heb 2 gave jonge paarden om van te genieten! ( * Knijpt haarzelf nog maar eens*)
Dit is hem dan:

Onze eerste foto samen

Hartslag checken

Buigproef voorbeen

En achterbeen

Wegdraven na de proef

Beweging beoordelen

En met zijn trotse fokker, die oh zo blij is dat hij bij mij terecht gaat komen

Samen met de dame die begonnen is met beleren, gaan we dat afmaken op de stal waar hij nu staat, waarna hij, als alles een beetje bevestigd, is lekker naar huis komt zodat we samen verder kunnen.
Dit was hem vorig jaar, toen we hem gingen bezichtigen.
Ben onwijs blij, kan het nog even niet geloven! Een berichtje achterlaten zou ik erg leuk vinden