Het is al weer een hele tijd geleden dat ik iets van mijn rijden op Bokt heb geplaatst. Het blijft toch altijd een dingetje: is het wel bokt-proof?

Ik heb lang getwijfeld of ik dit topic hier of op HAW wilde zetten, maar ik heb toch gekozen voor hier. Vooral omdat ik het ook gewoon leuk vindt als mensen alleen even willen zeggen dat het een leuk paard is

Elfina is mijn 10-jarige merrie, die ik nu bijna 6 jaar heb. Ik heb haar volledig groen gekocht, terwijl ik zelf ook nog zo groen als gras was. Beste combi? Geen idee, vast niet. Maar gaande weg hebben we een hoop dingen samen geleerd en ik denk wel dat ik nu met haar kan lezen en schrijven. Soort van dan, als de merrie er zin in heeft

De laatste tijd werken we eigenlijk vooral heel erg veel aan ontspanning. Elfina is een echte zenuwpees en ook nog eens heel sensibel, dus dat is soms best wel een lastige combinatie. Ik pik haar spanning snel op en vind het dan lastig om dat weer af te laten vloeien. Thuis lukt dat dan nog wel redelijk vaak, maar op wedstrijd is Elfina nog meer gespannen dan normaal en dan is het echt heel lastig om echt weer de ontspanning terug te vinden.
In principe rijden we M2, maar op dit moment staat alles best wel op een laag pitje. Ze heeft een tijdje niet helemaal lekker in haar vel gezeten, ik heb een tijdje geleden best wel een andere indeling van mijn week gekregen, etc. We zijn op dit moment dus nog niet weer op niveau, maar ik vind het vooral belangrijk om vanuit deze ontspanning weer verder te werken naar meer kracht en meer oprichting. Die ontspanning is voor ons beide echt essentieel, dus dan doen we er maar een beetje langer over!
Ik heb 2 filmpjes en voor de mensen die geen zin hebben om de filmpjes te kijken een aantal screenshots. Ik heb niet in de filmpjes geknipt of wat dan ook, dus je ziet alles, inclusief foutjes en dingen die wat minder lekker gingen dus. Voordat deze filmpjes gemaakt werden, heb ik gesprongen. Mijn beugels zitten dus een stuk korter dan normaal en Elfina was ook al wel redelijk moe. Maar dat mag de pret niet drukken, ze voelde fijn en dat wil ik graag met jullie delen!
Werkpunten op dit moment:
- Rechtop zitten > vooral m'n schouders trek ik naar voren
- Voor me uit kijken
- Benen stil houden en minder "kloppen" met m'n benen
- Buitenkant begrenzen en gelijke druk op beide teugels houden
- Achterkant sterker maken om haar minder op de voorhand te laten vallen