Van begin tot nu.
Kort paspoortje;
Roepnaam: Nova
Stamboeknaam: Diamon Dina
Ras: American Paint Horse
Geboren op: 13 maart 2017
Vader: Especial Diamond (Like A Diamond)
Moeder: dochter van Spat Olena (Smart Chic Olena)
reining/cutting gefokt
1. Februari 2018, ik ging voor het eerst naar Italië om haar in het echt te ontmoeten.

2. In april 2018 ging ik nog een keer terug om afspraken te maken over het vervoer.

3. Op 30 juni 2018 kwam ze dan eindelijk aan in Nederland

4. Soms deed ze een dutje

5. En ze ging mee op wedstrijd (Yearlings Halter & Showmanship)

6. Ondanks dat ze groot oogt op de bovenstaande foto's, was ze nog oh zo klein. Begin oktober 2018 paste ze nog helemaal onder mijn oksel

7. Helaas had ze de hele tijd last van een snotneus en hoesten. De dierenarts heeft allerlei soorten medicatie gegeven. Uiteindelijk bleken spoelwormen de boosdoener te zijn. Vanaf oktober 2018 tot en met nu zijn we bezig om haar helemaal snotvrij te krijgen. Dat is nog een dingetje, maar het gaat wel steeds beter. Door de medicatie is ze echter wel echt klein gebleven.
Voorjaar 2019:

8. Ze ging soms mee naar de Soesterduinen (foto door MU Fotografie), mei 2019

9. Mei 2019, Iris Hofman Fotografie

10. Soms legde ik 'gewoon' even een zadeltje op haar rug, dat was allemaal geen probleem

11. Helaas bleek ze behalve haar snot en luchtwegen ook last te hebben van kreupelheid. Na verschillende onderzoeken, behandelplannen en second opinions blijkt dat ze een beschadigde collaterale band in de knie heeft (waarschijnlijk een uitglijder gemaakt) en daarmee ook haar kraakbeen beschadigd is geraakt. Ze heeft een PRP bloedplaatjestechniek behandeling gekregen en moest vanaf de zomer van 2019 op rust. Dit betekende dus ook geen kleine wandelingetjes, helemaal niks. Alleen op een klein weitje met een 30 jarig maatje. In deze periode heb ik ook heel weinig foto's gemaakt. Wel vond ik haar soms slapend in de schuilstal en dan kon ik er even bij gaan zitten

12. Kerst 2019:

13. Februari 2020, wintervacht

14. Bij de laatste dierenarts controle blijkt dat alles er goed uit ziet! Ze moet nog op rust tot mei en dan maken we een laatste scan van haar knie om te kijken of alles helemaal hersteld is, maar op dit moment ziet het er al goed uit! De luchtwegen bijven nog wel een dingetje maar we zijn ermee bezig en ook dit begint goede vorm aan te nemen

De paardenmeter kwam langs op 7 maart 2020. Ze weeg 391,5 kilo en meet 1.38 op de schoft.

15. Ondertussen zit ze nog steeds dik in haar wintervacht. Ik hoop dat ze vanaf mei weer "wat mag gaan doen". Dan wil ik eerst nog de rest van het jaar met haar grondwerken en wandelen in het bos, want dat hebben we allebei gemist!