Hiep hiep hoera, Nova 3 jaar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Hiep hiep hoera, Nova 3 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 18:27

Wat vliegt de tijd... Nova heb ik gekocht toen ze 9 maanden oud was in Italië. Van de twee jaar dat ik haar heb, hebben we eigenlijk alleen maar ellende gehad. Maar inmiddels durf ik voorzichtig te zeggen dat het goed met haar gaat en dat we alle vertrouwen hebben in de toekomst! *\o/*

Van begin tot nu.
Kort paspoortje;
Roepnaam: Nova
Stamboeknaam: Diamon Dina
Ras: American Paint Horse
Geboren op: 13 maart 2017
Vader: Especial Diamond (Like A Diamond)
Moeder: dochter van Spat Olena (Smart Chic Olena)
reining/cutting gefokt

1. Februari 2018, ik ging voor het eerst naar Italië om haar in het echt te ontmoeten.
Afbeelding

2. In april 2018 ging ik nog een keer terug om afspraken te maken over het vervoer.Afbeelding

3. Op 30 juni 2018 kwam ze dan eindelijk aan in Nederland *\o/*
Afbeelding

4. Soms deed ze een dutje :')
Afbeelding

5. En ze ging mee op wedstrijd (Yearlings Halter & Showmanship)
Afbeelding

6. Ondanks dat ze groot oogt op de bovenstaande foto's, was ze nog oh zo klein. Begin oktober 2018 paste ze nog helemaal onder mijn oksel :D
Afbeelding --> Foto door Paula Herdes

7. Helaas had ze de hele tijd last van een snotneus en hoesten. De dierenarts heeft allerlei soorten medicatie gegeven. Uiteindelijk bleken spoelwormen de boosdoener te zijn. Vanaf oktober 2018 tot en met nu zijn we bezig om haar helemaal snotvrij te krijgen. Dat is nog een dingetje, maar het gaat wel steeds beter. Door de medicatie is ze echter wel echt klein gebleven.
Voorjaar 2019:
Afbeelding

8. Ze ging soms mee naar de Soesterduinen (foto door MU Fotografie), mei 2019
Afbeelding

9. Mei 2019, Iris Hofman Fotografie
Afbeelding

10. Soms legde ik 'gewoon' even een zadeltje op haar rug, dat was allemaal geen probleem
Afbeelding

11. Helaas bleek ze behalve haar snot en luchtwegen ook last te hebben van kreupelheid. Na verschillende onderzoeken, behandelplannen en second opinions blijkt dat ze een beschadigde collaterale band in de knie heeft (waarschijnlijk een uitglijder gemaakt) en daarmee ook haar kraakbeen beschadigd is geraakt. Ze heeft een PRP bloedplaatjestechniek behandeling gekregen en moest vanaf de zomer van 2019 op rust. Dit betekende dus ook geen kleine wandelingetjes, helemaal niks. Alleen op een klein weitje met een 30 jarig maatje. In deze periode heb ik ook heel weinig foto's gemaakt. Wel vond ik haar soms slapend in de schuilstal en dan kon ik er even bij gaan zitten <3

12. Kerst 2019:
Afbeelding

13. Februari 2020, wintervacht
AfbeeldingIQJtFdWRQHaWxGH+HwP8Pg by Emma Zweers, on Flickr

14. Bij de laatste dierenarts controle blijkt dat alles er goed uit ziet! Ze moet nog op rust tot mei en dan maken we een laatste scan van haar knie om te kijken of alles helemaal hersteld is, maar op dit moment ziet het er al goed uit! De luchtwegen bijven nog wel een dingetje maar we zijn ermee bezig en ook dit begint goede vorm aan te nemen :j
De paardenmeter kwam langs op 7 maart 2020. Ze weeg 391,5 kilo en meet 1.38 op de schoft.
Afbeelding

15. Ondertussen zit ze nog steeds dik in haar wintervacht. Ik hoop dat ze vanaf mei weer "wat mag gaan doen". Dan wil ik eerst nog de rest van het jaar met haar grondwerken en wandelen in het bos, want dat hebben we allebei gemist!
Afbeelding

Melissa0304

Re: Hiep hiep hoera, Nova 3 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:00

Zo fijn dat het weer de goede kant op gaat! Op naar een mooi jaar :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:32

Wat een pech, hopelijk staat vanaf nu het geluk aan jullie kant!

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:46

Wat een knap dier maar wat jammer dat jullie zoveel pech hebben gehad. Hopelijk vanaf nu alleen maar goede berichten!

novaaaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:47

Jammer van alle pech! Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan! En wat is ze knap zeg <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:02

Wat een knap paard <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:06

Wat een pech zeg! Op naar een zorgeloos jaar waarin jullie weer lekker veel kilometers kunnen maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:32

Nou, wat een pech inderdaad! Hopelijk wordt dit inderdaad een beter jaar.

De eyeliner zit er mooi strak op! :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 22:20

culaccino schreef:
Nou, wat een pech inderdaad! Hopelijk wordt dit inderdaad een beter jaar.

De eyeliner zit er mooi strak op! :D

Dat vind ik ook zo leuk aan haar <3

Bedankt allemaal!! :D

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:15

Wat een pech heb je al gehad zeg!!. Erg mooie pony!. Hopelijk krijg je groen licht in mei. Veel succes samen.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:43

Inderdaad zeg, wat een pech! Hopelijk kun je snel weer aan de wandel. Als ik je foto’s zo zie heb ik vroeger ook op die stal gestaan en vanaf daar kun je heerlijk het bos in :o