Arabische hengst Masai J en zijn beste vriend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lightninggg

Arabische hengst Masai J en zijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 19:16

Gisteren hebben we een fotoshoot gehad met onze 2 hengsten. Masai is een arabische hengst goedgekeurd voor het BAPS van 3 jaar oud. Bubbles is zijn kleine vriendje, een minihengst die iets te dik is :roll:
Voordat er iets gezegd wordt van het berijden. Masai is inderdaad al zadelmak. Als voorbereiding op de hengstenkeuring hebben we veel longewerk gedaan. Na de hengstenkeuring ging hij terug op de wei maar telkens ik een ander paard uit de wei haalde stond hij aan de poort te smeken om mee te mogen. Half januari besloot ik dan maar om hem rustig aan wat te laten wennen aan het rijden. In de periode van januari tot nu heb ik er 4x mee gewerkt en nooit langer dan 10 min, incl instappen en uitstappen. Het doel is om met Masai gewoon zo verder te doen tot hij een jaartje ouder is en dan de training iets intensiever te maken. Het doel met Bubbles is om hem te beleren voor de wagen maar voorlopig mag hij nog gewoon grasmaaier zijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:51

Leuke pony's! :)

Ik vind de rij-foto geen leuk/goed beeld geven eerlijk gezegd..

Lightninggg

Re: Arabische hengst Masai J en zijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 15:01

Kan je ook niet verwachten he. Dit was de 4de keer rijden en de eerste keer op verplaatsing voor hem. Hij had wat spanning

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:03

Voordat er iets gezegd wordt van het berijden. Masai is inderdaad al zadelmak. Als voorbereiding op de hengstenkeuring hebben we veel longewerk gedaan. Na de hengstenkeuring ging hij terug op de wei maar telkens ik een ander paard uit de wei haalde stond hij aan de poort te smeken om mee te mogen.
Sorry, hier moest ik toch even 2 x overheen lezen, een paard gaat niet aan de poort staan omdat hij graag zadelmak gemaakt wil worden. Wij hebben paarden gedomesticeerd en wij rijden inderdaad op ze, maar daar zullen ze nooit zelf voor kiezen :)

Om even ontopic te blijven!
Ik vind het een super gaaf paard, leuke foto's ook!! Echt een droompaardje met zijn staartje in de lucht! Wel vraag ik me af hoe hij dan gelongeerd is? Vind hem erg slecht gespierd op de boven lijn :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:09

Lightninggg schreef:
Kan je ook niet verwachten he. Dit was de 4de keer rijden en de eerste keer op verplaatsing voor hem. Hij had wat spanning

Ik had het vooral over jouw houding.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:10

Ai wat een puppy is het nog....

Toen ik je eerste foto’s zag, had ik het idee dat hij 2 jaar oud zou zijn (ik had de tekst overgeslagen). Toen ik bij de foto’s Van hem onder het zadel kwam toch maar even naar boven gescrold.

Hengstenkeuring of niet. Ik zou nog lang niet op hem zijn gestapt. En net wat Marsyl zegt; een paard gaat echt niet aan de poort staan omdat hij beleerd wil worden. Je had hem ook als handpaard mee kunnen nemen....
Dit kan overigens nog steeds.

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:11

Op de foto's zie je een paard dat duidelijk de hoogte is ingegroeid, en nog aan het uitzwaren moet toekomen. Arm bespierd. Er is geen enkel probleem om hem al eens een paar keer op te nemen en rechte lijnen te rijden, stappen naar buiten.... als er nog geen werk wordt gevraagd en de gelegenheid wordt geboden dat hij uitzwaart. De rijfoto is wellicht niet de beste : hier zie ik een foto van een (vriendelijk, meewerkend) paard met een ruiter die erg gespannen is en het paard veel te 'vast' houdt. En dan krijg je reacties. Best die foto er even afnemen :)

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 17:30

Zertab schreef:
Lightninggg schreef:

Ik had het vooral over jouw houding.

Inderdaad mijn houding is barslecht, heb ik altijd met die zadel en op hem nog net iets meer. Ik gebruik die zadel dan ook zelden maar het is de enige zadel die hem past.

Sigrid72 schreef:
Op de foto's zie je een paard dat duidelijk de hoogte is ingegroeid, en nog aan het uitzwaren moet toekomen. Arm bespierd. Er is geen enkel probleem om hem al eens een paar keer op te nemen en rechte lijnen te rijden, stappen naar buiten.... als er nog geen werk wordt gevraagd en de gelegenheid wordt geboden dat hij uitzwaart. De rijfoto is wellicht niet de beste : hier zie ik een foto van een (vriendelijk, meewerkend) paard met een ruiter die erg gespannen is en het paard veel te 'vast' houdt. En dan krijg je reacties. Best die foto er even afnemen :)

Dat is inderdaad wat we doen. Ik was ook wel heel zenuwachtig doordat dit op verplaatsing was en ik hem al had voelen wegschuiven. Normaal ben ik wel enorm relaxed als ik jonge paarden rij en normaal rij ik ook met zeer licht contact

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:27

Je kleine bonte vind ik echt fantastisch :D

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:41

Heel leuk paard is het! Die staart op sommige foto's :oo heel mooi dier

De mini is ook leuk :)

Wat betreft het berijden, het zou ook niet mijn keuze geweest zijn om er al op te gaan zitten. Hij oogt echt nog heel jong. En dat is hij ook echt nog.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:25

Wat een knapperd :-) die een na laatste foto is gaaf!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:13

Wat een leukerds!
En fijn dat ze samen staan als hengst.
Zelf heb ik ook een arab, die is net 4 geworden, ik ga er binnenkort voor het eerst op.
Toen hij twee was zag hij er ongeveer net zo uit als jouwe, hij is daarna nog heel veel veranderd.
Ik denk dat jouwe nog wel wat meer tijd nodig heeft hoor, om uit te groeien en wat steviger te worden!
Er zijn zoveel leuke dingen die je al kan doen als voorbereiding en om een goede band te krijgen, daarvoor hoef je nog niet te rijden.
Mijne heeft heel veel plezier in vrijheidsdressuur en fietsen vindt hij ook erg leuk.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:20

Wat een leuk paardje! En wauw wat een mooie staart heeft hij ook.
Ik begrijp de kritische noot wel.
Ik vind ook dat hij nog erg jeugdig oogt. Hij laat iig zien dat hij graag wat met je onderneemt, maar gezien zijn ontwikkeling zou ik me persoonlijk vooral concentreren op rechtuit en vanaf de grond met hem werken. Hij doet me qua ontwikkeling denken aan mijn jonkie die dit jaar 2 wordt (al is die al echt een heel paard moet ik zeggen, ook een volbloed overigens) ook al is de jouwe toch echt (net) 3.

Van gepaste belasting worden ze absoluut hard, maar die balans luistert op deze leeftijd best nauw.
De basis is dan aan de hand werken en veel rechtuit. Spieren ontwikkelen voor je erop gaat. Maar zo heeft iedereen natuurlijk zijn of haar eigen methode. Jouw paard, jouw overweging.
Ik wens je veel plezier met hem! En wat fijn dat ie gezellig samen staat. +:)+

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:58

Wat een mooi dier! Zijn zijn manen echt de kleur zoals op de foto's of zijn ze vies? Ik vind de kleur echt gaaf!
Die kleine is ook heel leuk, echt zo'n pennypony.

Ja, er is over het rijden al heel wat gezegd, ik had je openingspost nog niet eens gelezen, meteen je foto's gekeken en dacht meteen; 'Dat is vast nog een heel jong dier'
Toen ik de foto zag dat jij erop zat ging ik toch even de post lezen die erbij stond.
Ik ga er geen commentaar op geven, maar ik denk dat je zelf al genoeg weet.

Laat hem lekker nog een jaar of zelfs langer staan voor je er weer op stapt. Wees zuinig op hem.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 08:56

Hij was net gewassen dus zijn manen hebben inderdaad een bruine tint

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:07

Leuke pony’s !!