Naar aanleiding van dit topic
buffel Duke als dressuurpaard plaats ik hierbij het topic voor de rijfoto’s. Ik heb er 4 ontvangen waar ik enorm blij mee ben.
Korte toelichting
Duke
9 jaar, Fries x haflinger
Ruim, tot zijn 5e klophengst
200 kilo afgevallen
Duke en ik heb al het nodige meegemaakt in 1,5 jaar tijd. Toen ik met hem begon kon hij niet vaststaan, wou altijd naar zijn kudde toe en was veel te dik. Na een aantal keer rijden besloten dat dit niet de oplossing was. Een gestresst dik paard, daar kon ik niet veel mee. Ik heb besloten om hem eerst op dieet te zetten, manieren te leren en zijn ietwat (lees veel) hengstengedrag eruit te halen.
Dit lukte beetje bij beetje. We zijn naar een andere stal verhuisd wat positief was. Daar is hij al veel afgevallen, alleen het rijden wou niet lukken. Ik viel er continu af, wat mij een gebroken vinger en een scheur in mijn schouder opleverde. Osteopaat is geweest, tandarts is geweest, zadelmaker is geweest maar toch bleef hij onbetrouwbaar. Toen toch nog maar van stal verhuisd, de beste beslissing tot nu toe. Hij leefde op, werd handelbaar en nu sjezen we zo’n 5x per week de baan rond. Hij zal op dat punt altijd een zorgenkindje blijven. Maar dat doe ik met liefde. We zijn er nog lang niet maar dat maakt niet uit, het is een stijgende lijn.
De foto’s, hoe we zijn begonnen:

Na een half jaar, nog inclusief valpartijen:

En inmiddels zo:

Waar werken we aan: ontspanning, voorwaarts en zo min mogelijk druk.
Bedankt voor het kijken! Ik weet dat er nog genoeg aandachtspunten zijn maar daar werken we aan.

De laatste 4 foto’s zijn gemaakt door rianne schaper fotografie, er rust dus copyright op.