Het vierde jaar met Horonae!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Het vierde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 17:07

Voorgaande jaren:
[RIJ-ITP] Het eerste jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het tweede jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het derde jaar met Horonae!

"TEAMWORK: the fuel that allows common people attain uncommon results." ~ Andrew Carnegie

Spoiler:
Ik hoop dat alle foto's bij de juiste maand staan, mijn geheugen is niet wat het geweest is.

Januari 2019

Ja... Wat deden we ook alweer in Januari? Trainen, buitenrijden en plezier hebben vooral! Het indoorseizoen is qua wedstrijden nooit zo'n succes met een paard wat heel zenuwachtig wordt van binnenbakken, maar we wilden natuurlijk wel onze puntjes bij elkaar sprokkelen in de M1.
Afbeelding

Februari 2019
In februari reden we voor het eerst een indoor springwedstrijd. Twee rondjes in de BB (puur voor de ervaring) waren goed geslaagd, dus we gingen met een tevreden gevoel naar huis. Dat was voor herhaling vatbaar!
Afbeelding

Maart 2019
Cross seizoen is weer van start! En zoals een allround tuiger betaamt moesten wij natuurlijk weer meedoen aan meerdere trainingen en oefencrossen. Het echte B-werk zijn we nog lang niet klaar voor, dat is nog net wat te spannend.
Afbeelding

April 2019
Niet de meest interessante maand. We reden onze crosstrainingen, springlessen en dressuurlessen gewoon door zoals altijd. Deze maand konden de paarden gelukkig wel weer lekker het weiland op, dat is toch een stuk fijner dan die zand paddocks.
Afbeelding

Mei 2019
[SPR-ITP] Roné hupt mee in de B!
Springwedstrijd bij ons op stal! Na veel aanmoediging van mijn instructeur en vrienden had ik de moed vergaard om weer officieel B te starten. Even slikken. Tijdens het inrijden bonste mijn hart me in mijn keel, omdat we de laatste keer dat we officieel B reden samen tegen de grond zijn gegaan. Maar wat ging ze goed! Na mijn parcours heb ik nog een traantje gelaten, wat was ik trots op mijn lieve paard!
Afbeelding

Juni 2019
In juni kreeg ik een berichtje via Facebook dat er een Almere Benefietcup werd georganiseerd. Drie dagen wedstrijd op rij. Dat had ik nog niet eerder gedaan, maar Almere was dichtbij en het leek me wel een leuke uitdaging. Dus, zo geschiedde het, wij drie dagen mee gereden in de Benefietcup. Onverwachts kwam ik thuis met 6 winstpunten, een hele zwik oranje en rode linten en zelfs een tweede plaats in het algemeen klassement van de Cup in de M! Trots, trots, trots!
Afbeelding
Afbeelding

Juli 2019
Vervolgens begon het al steeds warmer te worden. Inmiddels M2 startgerechtigd, moest ik van mijn instructeur gaan werken aan onze Z oefeningen. Onder het mom van; je moet klaar zijn voor een niveau hoger dan wat je daadwerkelijk rijdt. Dus, aan de slag met eenvoudige wissels en appuyementen. Zeker dat laatste is nog behoorlijk moeilijk met een paard wat alleen het wijken kent.
Afbeelding

Augustus 2019
*tromgeroffel* tijd voor ons M2 debuut! Behoorlijk spannend, omdat de ruiters om mij heen me op de stang hadden gejaagd door te zeggen dat de M2 één van de moeilijkste klasses is. Maar, ons debuut was meer dan geslaagd met 3 winstpunten.
Afbeelding

September 2019
Het crosseizoen begon richting een eind te komen, maar in Tilburg mochten we nog genieten van een laatste training van 2019. Beetje een uitdaging wel, met zo'n groot paard onder die laaghangende takken door. :')
Afbeelding

October 2019
Niet een hele interessante maand, het weer werd steeds slechter dus de paarden moesten helaas vroeg van het land af dit jaar.
Afbeelding

November 2019
De doemmaand van dit jaar. Ik heb altijd een halve hartaanval als een stalgenoot me ineens belt. En dat is nog een slag erger als je dan om 7 uur 's ochtends uit je bed gebeld wordt met de melding: "Je paard zit vast in de tralies met haar been." Alle snelheidsregels op de snelweg verbroken (ik was nog nooit zo snel op stal) en daar trof ik mijn meisje op de grond aan, been een meter hoog in de lucht, hoef klem in de tralies voor haar raam.
Gelukkig is ze zo lief, zo braaf, zo slim, en begrijp ze dat we haar probeerden te helpen. Ondanks alle paniek is ze braaf blijven liggen op de grond, terwijl mijn vader tussen haar achterbenen probeerde haar hoef te bevrijden met een breekijzer.

Zodra ze vrij was natuurlijk meteen de dierenarts gebeld, en wonder boven wonder; ze had helemaal niks. Niet kreupel, geen pijn, niet eens stijf. Voor de zekerheid wel twee weken gestapt, maar mijn moppie was helemaal in orde. _/-\o_
Afbeelding

December 2019
De laatste maand alweer!
De wedstrijden weer wat meer opgepakt, dus nog een keer indoor gesprongen en dressuur gedaan. De teller staat nu op M2+5. Met springen hebben we nog niet zo veel succes mogen hebben, wel goede stijlpunten, maar telkens een schuifbalkje. Bij voorkeur op de kleinste steilsprong die ze vinden kan. Die zijn het niet waard om je benen voor op te tillen. :')
Afbeelding

2020?
Dit jaar is goed afgesloten. Het doel is om volgend jaar Z te gaan starten, al heb ik mezelf als regel gesteld dat ik geen Z wil starten voordat ze 8 jaar oud wordt. Dus dan hebben we nog ruim de tijd om tot mei 2020 wat puntjes bij elkaar te sprokkelen in de M2. Aankomend jaar gaan we natuurlijk ook weer lekker crossen, springen en vooral héél, véél plezier beleven!

Ter afsluiting, natuurlijk ook het afgelopen jaar in een filmpje:

Bernoe

Re: Het vierde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:21

Oooh ik ben echt fan van je paard hoor! Machtig mooie merrie om te zien lopen!
Ziet eruit als een geslaagd jaar. En omg die foto dat ze vast ligt #) mijne had zichzelf zonder twijfel kapot getrokken.. wat fijn dat ze bleef liggen.
Succes in 2020

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:39

Wat een stoer paard! Succes volgend jaar :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:44

Oh wat een heerlijk beestje <3 knap dat je dit met een tuiger voor elkaar krijgt!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:10

Mooi overzicht en wat heeft ze een gave kleur!
En oh, oh, wat moet jij geschrokken zijn toen je dat telefoontje kreeg. Bijzonder hè hoe ze er dan vaak zonder schrammetje van af komen, ongelooflijk.

Op naar het 5e jaar samen :)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:22

casperzazoe schreef:
Oh wat een heerlijk beestje <3 knap dat je dit met een tuiger voor elkaar krijgt!

En waarom? Ik vind ook dat TS heerlijk met haar paard bezig is, maar wat menigeen vergeet is dat menig (gedeeltelijk) TP gefokte paard meer talent heeft dan “rijpaard” gefokte dieren. Dus een mooie prestatie en een leuk jaar overzicht; zeker! Knap omdat het een tuigpaard is; zeker niet. Wel erg leuk (en ik spreek uit ervaring, omdat ik ook zo’n stoere tuuger in de dressuursport uitbreng).

TS, leuk dier, fijne tritt in de benen, lekker fris lopen!
Laatst bijgewerkt door Viennanova op 30-12-19 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:24

Prachtig dier!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 18:44

@Bernoe, Dankjewel! Ja, dat vastzitten had echt heel anders af kunnen lopen. Ik heb de tralies daarna ook weggehaald zodat het niet nog een keer kan gebeuren. :)

@Autumn, thanks!

@casperzazoe, dankje! We doen onze best. Ze heeft een hele fijne mentaliteit met werken dus komt wel goed.

@xChanelx dankjewel! Ze is toverballetje. Hopelijk nog minstens 30 jaar te gaan. :D

@Viennanova, ondanks dat ik gek ben op tuigpaarden, ben ik het niet helemaal met je eens. TP's zijn over het algemeen gefokt met een stuwend achterbeen, wat echt niet gunstig is voor dressuur en springen. Daarnaast zie ik veelal dat tuigpaarden van nature wat souplesse missen die veel rijpaarden wel hebben. Een leuk knietje hebben ze natuurlijk wel. :)

@Minoes, thanks!!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:06

Alleen als ze het wat platte kruis hebben van een klassiek TP, wat vaak ook een achterstandig AB tot gevolg heeft. Daar komt minder draagkracht uit voort.

Ze lijkt wel de juiste instelling te hebben. Geen hete ohz?
De souplesse komt voort uit de welving van de rug. Een rechtere rug is vaak minder soepel, en die heeft een TP wel eens. Overigens heb ik gesteld dat er menig TP is welke meer talent heeft dan een DP- dus niet alle!

(Overigens is mijn TP het meest soepele paard wat ik ooit gereden heb, maar dat terzijde).

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:12

Wat een tof overzicht, ik vind het zo leuk dat jullie zo veelzijdig bezig zijn! Hele mooie combi, jullie twee :j

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 10:03

@Viennanova, misschien dat daar dan onze verschillende meningen vandaan komen. Die van mij is natuurlijk écht het ouderwetse type (zo plat als een plank, idd wat steil van achteren). Qua instelling zie ik haar altijd als een dieseltje, ze moet even opwarmen, maar daarna rijd ze super fijn. Absoluut niet heet maar wel super oplettend aan de hulpen.

@Dieuwke_, dankjewel! Ik vind die van jou ook zo prachtig! En Danomar is echt wel een droom veulen. <3

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:42

Ik vind haar leuk hoor! Haar kleur is prachtig en in de Z kom je met haar echt wel. En....die van jou kan leuk springen, dat heeft de mijne echt 0 talent in. Is voor die van jou heel goed qua souplesse. Lekker zo doorgaan!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:19

Het leukste vind ik nog wel dat ze altijd zo gelukkig kijkt :+: Goed gedaan!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:22

Superleuk overzicht, lekker veelzijdig en wat gaan jullie goed zeg ;) komt wel goed dat Z volgend jaar!

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:45

jullie zijn zo'n leuke combi! :D mooi overzicht, heel veel plezier in 2020!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:25

Ik ben zo'n fan van jou en jouw paard! Horonae is zo knap en jullie gaan echt lekker.
Wel schrikken zeg, samen onderuit gegaan en daarna dat ze vast lag in stal := Op naar een jaar zonder dat soort gekkigheid maar :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:37

Ik vind haar zo gaaf! Mijn tuiger heeft echt 0 springtalent, ik heb af en toe echt mijn hart vastgehouden, dus ik doe het nauwelijks meer :') Ontzettend veelzijdige merrie heb je, heel veel plezier in 2020 :D

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:42

Wat een gaaf paard en dito combinatie! Heel leuk om jullie jaar te zien en te lezen dat jullie zo lekker bezig zijn! Veel succes en plezier voor 2020!

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:48

Wat een leuk overzicht! En wat een geluk dat het ongelukje geen gevolgen had! Mooie combi zijn jullie.

matespony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:37

Wauw, gaaf paard en mooi overzichtje! <3

Linda_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:02

Ziet er supergoed uit, je mooie merrie en jullie als combi! Supergaaf!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:41

Mooi setje zijn jullie!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:46

Leuk stel zijn jullie zeg!
En krijg flashbacks van je foto van november brr. Mijn eerste paard is 2x(!) in stal blijven hangen met zijn been en die was er echt heel slecht aan toe. Wat een geluk dat het bij jullie zo goed is afgelopen!

Veel succes het komende jaar

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:37

Wat een machtig gaef dier heb jij toch zeg! Kleur is zó mooi, maar absoluut ook haat houding en uitstraling. Wauw!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:46

Dat zal schrikken zijn geweest in november! Is ook mijn ergste nachtmerrie om door een stalgenoot opgebeld te worden dat er iets mis is...

Ik vind Horonae echt prachtig. Zilverappel is altijd al mijn zwak geweest haha. Maar haar bouw vind ik gaaf. Lekker ruig, zo'n tuiger. Ziet er netjes uit allemaal op de foto's :)