[RIJ-ITP] Het eerste jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het tweede jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het derde jaar met Horonae!
Ik hoop dat alle foto's bij de juiste maand staan, mijn geheugen is niet wat het geweest is.
Januari 2019
Ja... Wat deden we ook alweer in Januari? Trainen, buitenrijden en plezier hebben vooral! Het indoorseizoen is qua wedstrijden nooit zo'n succes met een paard wat heel zenuwachtig wordt van binnenbakken, maar we wilden natuurlijk wel onze puntjes bij elkaar sprokkelen in de M1.

Februari 2019
In februari reden we voor het eerst een indoor springwedstrijd. Twee rondjes in de BB (puur voor de ervaring) waren goed geslaagd, dus we gingen met een tevreden gevoel naar huis. Dat was voor herhaling vatbaar!

Maart 2019
Cross seizoen is weer van start! En zoals een allround tuiger betaamt moesten wij natuurlijk weer meedoen aan meerdere trainingen en oefencrossen. Het echte B-werk zijn we nog lang niet klaar voor, dat is nog net wat te spannend.

April 2019
Niet de meest interessante maand. We reden onze crosstrainingen, springlessen en dressuurlessen gewoon door zoals altijd. Deze maand konden de paarden gelukkig wel weer lekker het weiland op, dat is toch een stuk fijner dan die zand paddocks.

Mei 2019
[SPR-ITP] Roné hupt mee in de B!
Springwedstrijd bij ons op stal! Na veel aanmoediging van mijn instructeur en vrienden had ik de moed vergaard om weer officieel B te starten. Even slikken. Tijdens het inrijden bonste mijn hart me in mijn keel, omdat we de laatste keer dat we officieel B reden samen tegen de grond zijn gegaan. Maar wat ging ze goed! Na mijn parcours heb ik nog een traantje gelaten, wat was ik trots op mijn lieve paard!

Juni 2019
In juni kreeg ik een berichtje via Facebook dat er een Almere Benefietcup werd georganiseerd. Drie dagen wedstrijd op rij. Dat had ik nog niet eerder gedaan, maar Almere was dichtbij en het leek me wel een leuke uitdaging. Dus, zo geschiedde het, wij drie dagen mee gereden in de Benefietcup. Onverwachts kwam ik thuis met 6 winstpunten, een hele zwik oranje en rode linten en zelfs een tweede plaats in het algemeen klassement van de Cup in de M! Trots, trots, trots!

Juli 2019
Vervolgens begon het al steeds warmer te worden. Inmiddels M2 startgerechtigd, moest ik van mijn instructeur gaan werken aan onze Z oefeningen. Onder het mom van; je moet klaar zijn voor een niveau hoger dan wat je daadwerkelijk rijdt. Dus, aan de slag met eenvoudige wissels en appuyementen. Zeker dat laatste is nog behoorlijk moeilijk met een paard wat alleen het wijken kent.

Augustus 2019
*tromgeroffel* tijd voor ons M2 debuut! Behoorlijk spannend, omdat de ruiters om mij heen me op de stang hadden gejaagd door te zeggen dat de M2 één van de moeilijkste klasses is. Maar, ons debuut was meer dan geslaagd met 3 winstpunten.

September 2019
Het crosseizoen begon richting een eind te komen, maar in Tilburg mochten we nog genieten van een laatste training van 2019. Beetje een uitdaging wel, met zo'n groot paard onder die laaghangende takken door.

October 2019
Niet een hele interessante maand, het weer werd steeds slechter dus de paarden moesten helaas vroeg van het land af dit jaar.

November 2019
De doemmaand van dit jaar. Ik heb altijd een halve hartaanval als een stalgenoot me ineens belt. En dat is nog een slag erger als je dan om 7 uur 's ochtends uit je bed gebeld wordt met de melding: "Je paard zit vast in de tralies met haar been." Alle snelheidsregels op de snelweg verbroken (ik was nog nooit zo snel op stal) en daar trof ik mijn meisje op de grond aan, been een meter hoog in de lucht, hoef klem in de tralies voor haar raam.
Gelukkig is ze zo lief, zo braaf, zo slim, en begrijp ze dat we haar probeerden te helpen. Ondanks alle paniek is ze braaf blijven liggen op de grond, terwijl mijn vader tussen haar achterbenen probeerde haar hoef te bevrijden met een breekijzer.
Zodra ze vrij was natuurlijk meteen de dierenarts gebeld, en wonder boven wonder; ze had helemaal niks. Niet kreupel, geen pijn, niet eens stijf. Voor de zekerheid wel twee weken gestapt, maar mijn moppie was helemaal in orde.

December 2019
De laatste maand alweer!
De wedstrijden weer wat meer opgepakt, dus nog een keer indoor gesprongen en dressuur gedaan. De teller staat nu op M2+5. Met springen hebben we nog niet zo veel succes mogen hebben, wel goede stijlpunten, maar telkens een schuifbalkje. Bij voorkeur op de kleinste steilsprong die ze vinden kan. Die zijn het niet waard om je benen voor op te tillen.

2020?
Dit jaar is goed afgesloten. Het doel is om volgend jaar Z te gaan starten, al heb ik mezelf als regel gesteld dat ik geen Z wil starten voordat ze 8 jaar oud wordt. Dus dan hebben we nog ruim de tijd om tot mei 2020 wat puntjes bij elkaar te sprokkelen in de M2. Aankomend jaar gaan we natuurlijk ook weer lekker crossen, springen en vooral héél, véél plezier beleven!
Ter afsluiting, natuurlijk ook het afgelopen jaar in een filmpje: