Vandaag is het precies een half jaar geleden dat ik het koopcontract van mijn eerste eigen paard ondertekend heb. Wat eerst een verre droom leek, ging opeens heel snel. Ik was al bij verschillende paarden gaan kijken, maar ze waren het allemaal net niet, of ze waren toch buiten mijn budget. Dit paard, nouja, deze pony, vond ik dan ook pas toen ik op goed geluk op aanraden van een vriendin 'Freizeitpferd' ingaf bij Ebay Kleinanzeigen, en door de pagina's scrollde. Op pagina 5 stond ze dan. Nala.
Op deze foto in de advertentie werd ik verliefd:
1.

Ik ging op een maandag, de warmste dag van het jaar, in mijn eentje met de trein bij haar kijken en proefrijden, en was meteen verkocht toen ik van de vorige eigenaar zomaar in mijn eentje een proef buitenritje mocht draaien. Aangezien ik een paardje zocht voor solo buitenritten was dit ronduit perfect, en ze gedroeg zich ook voorbeeldig.
Toen ontstond dan ook onze eerste foto 'samen':
2.

Op vrijdag ging ik met de staleigenaresse van de stal waar mijn bijrijdpaarden stonden, en waar zij ook zou komen te staan, een tweede keer kijken. De dierenarts kwam ook meteen mee om te keuren, en ondanks een paar kleine schoonheidsfoutjes is ze met vlag en wimpel geslaagd!
De volgende dag werd ze dan gebracht, en ik kon mijn geluk niet op. Mijn eerste eigen paardje, en dan ook nog zo'n zwarte parel!
Foto genomen op de dag dat ze aankwam, 29 juni 2019.
3.

De dag daarna konden we het meteen al goed met elkaar vinden, mijn kleine zwarte soulmate. Ze had me, zoals de duitsers zo mooi zeggen, 'zum Fressen gern'.
4.

Dan is het dus al snel juli
Vele buitenritjes volgden, eerst zonder zadel, aangezien ze bij de vorige eigenaren ook geen eigen spullen had die overgenomen konden worden (zij hadden haar pas 3 maanden). Kort daarna met een boomloos western zadel.
Dus was het tijd om van dit uitzicht te gaan genieten...
5.

Ook mocht ze in juli eindelijk de wei op, na een tijdje alleen op de paddock te staan maar wel te kunnen neuzen met de kudde. En daar was ze maar wat blij mee!
6.

In augustus genoten we van de stoppelvelden.
7.

Ook overkwam ze haar watervrees! En maakte mij vervolgens uiteraard drijfnat...

8.

In september kreeg ze een nieuw zadel aangemeten, een boom dressuurzadel dit keer, aangezien de andere toch niet goed bleek te liggen.
9.

En kreeg ze hoefschoenen aangemeten aangezien de wegen hier toch niet echt goed genoeg zijn om zoveel blootsvoets buiten te rijden.
10.

In oktober reden we vrolijk onze buitenritten verder, en hadden we een fotoshoot bij een vriendin en mocht ze eens lekker haar benen strekken.
11.

In november reden we nog steeds vrolijk onze buitenritten, en kwam mijn beste vriendin met haar camera een paar foto's maken.
12.

In december stapten we over van een ongebroken bustrens naar bitloos, en het gaat super goed! Ze doet het heel braaf, en reageert vaak zelfs beter als ze met bit deed.
13.

Als afsluiter nog een mooie vergelijkingsfoto.
Een half jaar geleden.
14.

En nu.
15.

Ik hoop in 2020 verder zo met haar te mogen genieten van alles! Voor wie onze avonturen verder wil volgen: [PP] [VOLG] Black Beauty Nala
Alvast een fijne jaarwisseling, bokt!