Als je hier komt is het eerste dat je ruikt de geur van alle wilde kruiden die hier groeien; tijm, rozemarijn, lavendel… 8 hectare wild land hebben we hier, en mijn Spaanse droom zou niet compleet zijn zonder paarden.
Zo starte dus het grote project.
Totaal overwoekerde en verwaarloosde olijventerrassen zijn een echt paddock paradise geworden!
Plaatje van voor al de werkzaamheden. Prachtig he, al die wilde bloemen en planten

Je weet dat je land woest is als je dit soort machines nodig hebt om er door te komen

Tijdens het bouwen. De betonplaat waar de schuilstal op komt ligt er inmiddels. Dat was nog best een ding, knetterharde grond en betonwagens en alles over onze onverharde weggetjes.
De palen zouden we ook wel even kopen en in de grond slaan.
Probleem 1: de palen moesten van de andere kant van Spanje komen dus dat duurde wat langer.
Probleem 2: in rotsgrond krijg je die dingen de grond niet in. Bovenstaande machine ook niet. Dus euhm, dat was een dingetje. Duurde een paar dagen extra, maar toen stonden ze wel!

De aanrijdroute naar ons land is een onverharde weg met veel keien. De aanrijdroute naar de paddocks is nog een stukje verder en nog een stukje euhm, laten we het avontuurlijker noemen.
De schuilstal bezorgen was een ding, maar hoera! Hij was er, en hier staat ‘ie al. Inclusief automatische waterbak!

Met linten erop is het ineens echt.
Mijn paddock paradise met berguitzichten

Maar het mooiste, het allermooiste, is het natuurlijk met paarden erin.
En wat een droom dat dat nog net in dit jaar is gelukt! De paarden aan huis! En dat voor de kerst.
Solazar is mijn vierjarige witte PRE hengst, Zafiro is ook een PRE en anderhalf jaar oud.
Samen

Als je net ergens aankomt moet je wel even laten zien dat je een eenhoorn bent

2020 wordt gewoon genieten met mijn mannen in de achtertuin, en ondertussen lekker doorklussen, knutselen en snoeien om het allemaal nog mooier te maken, maar vooral gewoon dat eerste; genieten!