In September 2018 kwam Winnita op mijn pad. Een toen 10-jarige appaloosa x lippizaner kruising met ook wat Arabierenbloed.
Ik wilde graag een braaf paard waar ik een leuk rondje mee kon rijden, maar waar ik vooral lekker mee op pad kon. Helaas bleek Win een rijtrauma te hebben

Stapje voor stapje komen wij steeds verder en ik ben onwijs trots op wat we hebben bereikt!
December 2018(onder

Ons jaar bestond uit een heleboel eerste keren: eerste keer springen, eerste keer op buitenrit, eerste keer schriktraining, eerste fotoshoot en nog veel meer leuke dingen. Hierbij een klein overzichtje!
In Januari 2019 voor het eerst alleen op pad! (En ik kwam niet verder dan de brug, maar hé het was ons wel een stukje gelukt

In februari 2019 durfde ze steeds meer te ontspannen en was het niet meer alleen maar op adrenaline rennen. (Het is ook super raar dat er ineens gekeken wordt naar wat JIJ leuk vind en hoe jij er van opknapt in plaats van dat je wordt ‘gebruikt’ om te doen wat een ander leuk vindt terwijl je daar helemaal niet klaar voor bent)

In Maart voor het eerste met een barebackpad gereden! Toen kon ik me niet indenken dat ik een half jaar later met barebackpad zou durven galopperen op haar!

In April was het tijd voor haar eerste verjaardag bij mij!

In Mei gingen we dan eindelijk voor het eerst springen! Iets waar ze superheet van wordt en in combinatie met een ietwat angstige ruiter en een paard met een rijtrauma is dat niet altijd een goed idee. Maar ze vindt het super leuk en het is eigenlijk nog nooit echt fout gegaan, dus ook dit proberen we elke maand mee te pakken.

Ook ging ze deze maand weer het land op en dat vond ze echt fantastisch! Voor het eerst met de kudde los worden gelaten in het land was een feestje! Win trok dan ook elke ochtend een sprintje om dan vervolgens lekker uit te rusten.

En waag het niet haar te storen tijdens zo’n slaapje...

In de zomer deden we onze eerste echte buitenritjes, een schriktraining en een gave fotoshoot!

En in oktober voor het eerst naar het bos!

Het ging zeker allemaal niet vanzelf en we zijn er ook nog lang niet, maar dit is het jaar dat Win eindelijk zichzelf heeft durven laten zien en is gebleven en ik vind het fantastisch! Volg ons zeker op Instagram (Winnitathehorse) om ons proces te volgen, leuke video’s te zien en op de hoogte te blijven van al onze eerste keren, want die passen (helaas) niet allemaal in dit topic.
Dat 2020 maar een geweldig jaar voor ons mag worden!