Ons jaar, een opbouw naar een knallend 2020!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Ons jaar, een opbouw naar een knallend 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 21:08

Nog nooit een ELJ topic gemaakt maar het moest er toch maar eens van komen! Vorig jaar getwijfeld maar toen stond meneer de helft van het jaar stil door een peesblessure..
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1952190&p=100143879&hilit=peesklap#p100143879

Ook dit jaar hebben we niet volledig getraind, maar het lijkt me leuk een overzicht te laten zien hoe wij langzaam naar onze comeback trainden en wat onze doelen zijn! *\o/*
Op de foto's zie je mij, maar ook Eline. Zij is mijn bijrijdster maar inmiddels deel en doe ik alles met haar over en met Alex en trainen en genieten we samen!

Januari/februari/maart
In januari lag er sneeuw, in februari hebben we buitenritjes gemaakt en in maart trainden we weer op conditie en uithoudingsvermogen.
Ook reden we naar het Hilgelo, een groot meer. 15 juli 2018 hadden we dit ritje op de planning, maar toen ik opstapte was Alex kreupel en begon zijn lange revalidatie.. Voor het eerst weer een lange buitenrit en we genoten!
Afbeelding

April
In April was hij weer zo goed dat ik besloot op wedstrijd te gaan. Na een stop van 9 maanden maar meteen ons debuut in de L2! Dit ging zo goed dat we met een tweede prijs en twee winstpunten naar huis gingen! *\o/* Droom come-back en debuut dus! De lach op mijn gezicht zegt genoeg denk ik.
Afbeelding

Afbeelding

Mei
In mei reden we in 1 week 4 proeven, waarbij bleek dat we nog niet helemaal opgebouwd waren. Alex had moeite met het volhouden van de proeven en kon nog niet voldoende op het achterbeen komen. Toch werd dit beloond met 5 winstpunten en een eerste prijs.
Afbeelding

Ook zette ik Eline op de foto toen zij reed!
Afbeelding

Juni
In juni hebben we thuis veel gelest en hard gewerkt. Ik stapte altijd met een voldaan gevoel af <3
Afbeelding

Juli
In juli waren de dazen weer volop aanwezig. Alex kreeg een nieuwe deken, en alsof ik het op me afriep kreeg hij meteen een plens regen over zich heen. Tsja :Y) Ook was onze bak erg zwaar deze periode, dat blijft in de zomer toch een probleempje. We reden uit nood veel buiten, maar genoten hier ook ontzettend van. Tevens de maand waarin het een jaar geleden was dat hij zijn peesblessure opliep.
Afbeelding

Augustus
In de bloedhitte hier in Nederland zat ik lekker verkoelend in Spanje (zo'n 8 graden koeler dan hier!) en toen ik thuiskwam hebben we heerlijk in de schemering in het bos gereden. Eline heeft hier mooie foto's gemaakt waarop duidelijk te zien is hoe ik kan genieten van mijn maatje <3
Afbeelding

We reden nog een wedstrijd waar we eerste werden en kocht ik een nieuw zadel!
Afbeelding

September
In het nazomerweer wasten we Alex regelmatig, hier ging hij ook steeds meer van genieten. Ook reden we hier weer veel buiten en ontdekten nieuwe paadjes om te rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Oktober
De selecties kwamen er weer aan en ik oefende mijn knotkunsten. We reden volgens ons doel, netjes in de middenmoot bij 26 deelnemers. In de tweede proef ook mijn record gereden, 201,5 punt **\O/** Ook kreeg Alex een behandeling bij de osteo waarbij 3 ribben vastzaten en er 2 pijnlijke plekken in zijn nek werden losgewerkt. Hierna zat hij duidelijk beter in zijn vel!

Afbeelding

Afbeelding

November
We gaan vaker naar de binnenbak om te kunnen trainen en om ritme te houden in het trailerladen en rijden op vreemde locaties. Gelukkig mogen we de trailer van de stalbaas meenemen en kan Eline vaak met me mee om te rijden. De bak thuis was voor deze regenperiode ook fijn te rijden. Ook heb ik Alex voor het eerst geschoren, het is maar goed dat ik geen foto's van dichtbij heb.. :')

Afbeelding

December
In december rijden we veel bij de manege en hij loopt fantastisch. Ik had nog 3 wedstrijden in de L2 ingeschreven om deze af te sluiten, maar er zijn er helaas al 2 afgelast door heersende Rhino in de buurt. Ik ben bang dat ons jaar er op zit qua buitenaf trainen en wedstrijden, maar in januari gaan we voor de M1!
Afbeelding

Dankjewel voor het kijken! Ik hoop in 2020 weer een mooi overzicht te kunnen maken en als ik stiekem mag dromen, hoop ik dan te kunnen zeggen dat we Z startgerechtigd zijn! Ik wens jullie allemaal een mooi jaar waarin al je doelen en wensen uit mogen komen! [&]

Bernoe

Re: Ons jaar, een opbouw naar een knallend 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:17

Ziet eruit als een goed jaar!
Supergrappig ik herken heel veel van de omgeving, rij daar superveel buiten :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 18:12

Oh echt? Grappig! Sta je ook in de buurt? :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:59

Mooi overzicht, leuk paard heb je ook! <3

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 19:32

Dankje! Hij heeft ook echt bijna altijd z'n oortjes naar voren, zo'n blij beest <3