Januari was er sneeuw. Dus heel voorzichtig met mijn fiets en camera naar stal gefietst. Zowel in de bak als in het park heb ik een aantal foto's gemaakt.

Februari. Elano werd behandeld door een osteopaat. Geen idee wat ze gedaan heeft, maar de galop en bok knop zitten er sindsdien op. Jieehaaa! Hij heeft er duidelijk wat aan gehad!

Vanaf maart rustig aan begonnen met het oppakken van het rijden. Elano had er deze dag erg veel zin in. Ik zei draf en kreeg galop. Alleen zonder zadel met een gladde broek en gladde.. Was niet zo'n goede combinatie met de rem willen gebruiken precies op het moment dat hij zijn hoofd naar beneden doet. Hij stopte wel keurig.

Met je paard meeliften op de track moet ook gewoon kunnen. En meneer die trots met mij op zijn rug loopt. Hij vond het helemaal prachtig! De andere paarden stonden wel wat gek te kijken.

Maar in zijn vrije tijd kan hij ook genieten hoor. Lekker spelen met zijn vriendjes tot heerlijk liggen genieten van het lente zonnetje.

Rond juli gingen Elano en ik steeds verder van onze vriend af rijden. En wat een lol hebben we elke keer weer!

Maar al gauw gingen we helemaal alleen op pad. Zelfs paarden die voor ons neus stapten en weg galopperen, maakt hem niks uit! Spelende honden tussen zijn benen door om de bal te pakken? Kan ook gewoon.

In augustus een fotoshoot op het strand gedaan bij PW photographs. 1 Van de foto's samen met mijn twee geweldige mannen. Elano was echt piepbraaf, en dat terwijl het heel hard stormde op het strand. Wantja, er was kans op zon dus ik vond dat het wel kon. Een geslaagde shoot in elk geval! Ondanks dat we gezandstraald werden, zoute lippen kregen en op het eind koud kregen.

Na de fotoshoot al gauw de manen eraf gehaald. Het bleef maar in de klit raken tot de manenkam, Elano werd er boos van.. Vlechten, los, wassen, antiklit en weet ik het allemaal.. Het werkte niet. En ik was al een hele poos benieuwd hoe een boog zou staan. Nou, makkelijke oplossing dus!

Ritje van een behoorlijke val, gelukkig dat ik mijn cap op had! Mijn cap was duidelijk kapot. Elano en ik gingen heerlijk in volle galop over het strand. Maar meneer werd wat speels en vond rechtdoor niet meer zo leuk. Dus we gingen van links naar rechts, op en neer.. Eenmaal eraf gevallen en ik rechtop zat, stond meneer nog vrolijk om mij heen te huppelen. Toen hij klaar was bij mij geroepen. En oh oh, ik zag aan zijn koppie dat hij het niet expres deed.

Terug naar stal gewandeld en op stal nog even erop gestapt om het goed af te sluiten.

Toen twee weken rustig aan gedaan i.v.m een lichte hersenschudding. Nog enkele keren opgestapt om in elk geval dit jaar goed af te kunnen sluiten, zodat we volgend jaar weer verder kunnen met het rijden.

En voorlopig weer heerlijk vanaf de grond bezig zijn.

En nog een video met een paar foto's en filmpjes van afgelopen 3 jaar.
Op naar nog meer mooie jaren met deze topper van een paard!