Supernova - spieren opbouwen voor de luie mens.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Supernova - spieren opbouwen voor de luie mens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 18:40

Hallo allemaal. Een kleine update. Nova staat nu ruim 2 maanden op de alm vakantie te vieren.
Ik hoop dat ze nog een maandje kunnen blijven, maar dat is afhankelijk van hoeveel gras er nog staat en hoe koud het wordt.

Hier het topic van 2 maandjes terug.
[ITP] Nova naar de Alm op 2200 meter hoogte

Paardjes zoeken.
Afbeelding

Gevonden
Afbeelding

2 maanden geleden deze foto gemaakt toen we ze brachten en daar is ze nog puppypaard.
Afbeelding

En nu een bodybuilder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 01-09-19 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Re: Supernova - spieren opbouwen voor de luie mens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:50

Wat een prachtige omgeving en een heel leuk paard! <3

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:57

Die is mooi uitgezwaard zeg!

Als wij ooit de staatsloterij winnen wordt het een enkeltje Oostenrijk, zo mooi <3

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:00

Wat leuk! Ben nu op vakantie in Oostenrijk en toen ik vanmiddag in zo’n kabelbaan zat en paarden zag lopen vroeg ik me af; hoe zit dit? Van wie zijn deze paarden dan?
En dit is dus een stukje van het antwoord. Heerlijk leven lijkt me!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 11:32

san4nie schreef:
Wat leuk! Ben nu op vakantie in Oostenrijk en toen ik vanmiddag in zo’n kabelbaan zat en paarden zag lopen vroeg ik me af; hoe zit dit? Van wie zijn deze paarden dan?

Het is per alm verschillend. Dit is een Alm van de RGO (Agrarische staatsdienst) en die hebben een aantal plaatsen waarvoor iedereen die hier een paard in de provincie gestald heeft zich kan inschrijven. Verder zijn er een aantal almen die van het Noriker Zuchverband zijn, waar Noriker hengsten lopen.
En de rest zijn ofwel prive almen van boeren of staatsalmen waar bepaalde boeren graasrecht op hebben.

Begin juni gaan meestal de koeien erop en een paar weken later de paarden. tot er niet meer genoeg gras staat of het weer te slecht wordt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:34

:D

Hoeveel kan ik er brengen ? :o Dat lijkt mij wel wat...een puppypaard brengen en 2 maand later een bodybuildertje ophalen :=

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:04

Afbeelding

Afbeelding

Wij kwamen ook nog wat ‘wilde’ Norikers tegen tijdens onze zalige vakantie in Oostenrijk. Hier liep een soort herder bij om het pad vrij te houden voor de wandelaars. Is dat ook gebruikelijk? Wat een heerlijke omgeving voor je paard om op te groeien!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 20:08

@pandora2: Ideaal hè zo. Ik had al bedacht dat er wel een paar opfokplekjes zouden komen mochten we ooit een plekje met ruimte aan huis hebben.

@Mloui: Het kan zijn dat ze in andere provincies andere regels hebben, waar was dit precies? Ook zijn de privé boeren een beetje bang geworden, omdat er vorig jaar een Duitse toeriste door een koe aangevallen is en een heel hoog bedrag geëist heeft in de rechtbank. Hier lopen de wandelaars ook gewoon tussen de paarden en koeien door.

Er is wel een opzichter die ze verplaatst naar andere weiden en alles een beetje in de gaten houdt en onze telefoonnummers heeft.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:41

Gaaf, wat een prachtige omgeving. Ik ben gek op de bergen, dus een klein beetje jaloers op je :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:02

CrazyCat schreef:
san4nie schreef:

Het is per alm verschillend. Dit is een Alm van de RGO (Agrarische staatsdienst) en die hebben een aantal plaatsen waarvoor iedereen die hier een paard in de provincie gestald heeft zich kan inschrijven. Verder zijn er een aantal almen die van het Noriker Zuchverband zijn, waar Noriker hengsten lopen.
En de rest zijn ofwel prive almen van boeren of staatsalmen waar bepaalde boeren graasrecht op hebben.

Begin juni gaan meestal de koeien erop en een paar weken later de paarden. tot er niet meer genoeg gras staat of het weer te slecht wordt.

Dankjewel voor je antwoord, leuk om te weten.

Nova is heel erg knap trouwens!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:22

CrazyCat schreef:
@pandora2: Ideaal hè zo. Ik had al bedacht dat er wel een paar opfokplekjes zouden komen mochten we ooit een plekje met ruimte aan huis hebben.

@Mloui: Het kan zijn dat ze in andere provincies andere regels hebben, waar was dit precies? Ook zijn de privé boeren een beetje bang geworden, omdat er vorig jaar een Duitse toeriste door een koe aangevallen is en een heel hoog bedrag geëist heeft in de rechtbank. Hier lopen de wandelaars ook gewoon tussen de paarden en koeien door.

Er is wel een opzichter die ze verplaatst naar andere weiden en alles een beetje in de gaten houdt en onze telefoonnummers heeft.

We liepen deze dag van Dienten naar Mühlbach, Salzburger Alpen.

Ik moet zeggen dat ik de koeien ook niet altijd even relaxed vond, zeker met onze honden. Daar hadden we van te voren niet zo bij stil gestaan. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gegaan. Steeds met een zo ruim mogelijke boog er om heen gegaan.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 09:53

Ja zeker als ze een kalf hebben zijn ze vaak niet zo vriendelijk tegen honden.

Blabla00

Re: Supernova - spieren opbouwen voor de luie mens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:57

Wauw wat gaaf daar!! Prachtig die natuur en die bergen!!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:58

CrazyCat schreef:

Keep me posted ! :D

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:21

Ik herinner me Nova als baby nog, die is knap geworden <3 hoe oud is ze nu? En een prachtig plekje heb je. Inmiddels staat mijn merrie in een grote Franse wei dus wij hebben ook weinig te klagen :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 10:26

djodjodjo schreef:
Ik herinner me Nova als baby nog, die is knap geworden <3 hoe oud is ze nu? En een prachtig plekje heb je. Inmiddels staat mijn merrie in een grote Franse wei dus wij hebben ook weinig te klagen :)

Nova is in April 6 geworden en nog steeds volop in ontwikkeling.