Onderling wedstrijdje met Elsa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Onderling wedstrijdje met Elsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 12:18

Inmiddels al weer eventjes geleden, maar omdat ik zo blij met mijn pony ben vond ik het toch leuk wat foto's te laten zien :o Bovendien zijn tips van anderen altijd handig en welkom! In dit geval reden wij een F proef. Iets te hoog gegrepen want dit was de F14, maar het gaat erom dat ze veel verschillende dingen ziet en niet om of het perfect gaat.

Elsa is een 4 jarige merrie en inmiddels een jaar van mij. We proberen zoveel mogelijk verschillende dingen te doen. Zo zijn we afgelopen weekend samen weggeweest naar een camping, 23km lopen, maar was het helemaal waard <3

Oja een flink werkpuntje voor mij is dat ik een rare knik in mijn pols heb, en dat ik soms wat teveel vast wil pakken. Gelukkig laat Elsa dat wel merken zodat ik het aan kan passen.

Afbeelding Stilstaan is altijd een dingetje dus dat oefenen we regelmatig. Zowel onder het zadel als aan de lange lijnen, waar we echt profijt van hebben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Recht lopen op de diagonaal is ook moeilijk :j

Afbeelding

Afbeelding Elsa heeft nog weleens de neiging om in een 'friezenhoudinkje' te gaan lopen. Ondanks dat het eigenlijk de bedoeling was hier te galopperen vind ik het wel een fijne foto :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overtollig knuffelvlees wordt aan gewerkt :Y)

SharonIndezz

Re: Onderling wedstrijdje met Elsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:34

Mooi dier!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 06:10

Wat een leuk dier! Je hebt dr ook zeker al lekker aan het lopen voor een 4 jarige!

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 08:22

Renee_S schreef:
Wat een leuk dier! Je hebt dr ook zeker al lekker aan het lopen voor een 4 jarige!

Dankjewel, ze wil ook heel graag lopen meestal!

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:04

Wat een mooi dier! Lekker blijven trainen.

De neusriem van je hoofdstel moet wel minimaal 2 vingerbreedtes hoger. Een lage neusriem is over het algemeen vriendelijk, maar niet als hij te laag hangt. Hij loopt nu over het zwevende deel van het neusbot, terwijl hij over het vaste deel zou moeten lopen. Dit kun je eenvoudig voelen.

Succes met je knappe merrie!

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 12:24

Sleipnir schreef:
Wat een mooi dier! Lekker blijven trainen.

De neusriem van je hoofdstel moet wel minimaal 2 vingerbreedtes hoger. Een lage neusriem is over het algemeen vriendelijk, maar niet als hij te laag hangt. Hij loopt nu over het zwevende deel van het neusbot, terwijl hij over het vaste deel zou moeten lopen. Dit kun je eenvoudig voelen.

Succes met je knappe merrie!

Bedankt! De neusriem zat hoog genoeg maar ik had hem behoorlijk los waardoor hij wat meer hing. Inmiddels zijn we overgestapt op een ander hoofdstel dus hebben we dit sowieso niet meer

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:36

Mooi dier en wat een mooie laarzen ook!

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:07

wat een ontzettend tof paardje! schimmelbont zie je niet vaak, haha. welk ras is het?

vind dat je haar echt heel erg netjes rijdt. :o

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:11

Elsa <3

Nee overtollig knuffelvlees moet er aan blijven zitten!

Blijft leuk om haar zo te zien groeien :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 16:26

Joaquim schreef:
wat een ontzettend tof paardje! schimmelbont zie je niet vaak, haha. welk ras is het?

vind dat je haar echt heel erg netjes rijdt. :o

Dankjewel, haar vader is een tinker en haar moeder tsja, schimmel ;) Ze is dus een beetje vanalles wat