Het vorige topic is al een poosje geleden. Mila is nu 3 maanden in Nederland dus ik vond het wel leuk om klein overzichtje te maken van hoe het tot nu toe verlopen is

Officiële naam: Melissa di Sorangelo
Roepnaam: Mila
Geboren: 29/4/2016
Hoogte: 1,68
Ras: Murgese
Instagram: murgesemila
Hier de eerste foto die ik van haar zag. Ik was verbaasd toen ik hoorde dat ze nog maar 2 jaar oud was!

(1)
Op 8 maart is Mila aangekomen in Nederland. Ik had haar alleen nog maar op foto’s en video’s gezien. Het was dus ontzettend spannend wat er van de vrachtwagen af zou komen. Maar ze kwam ontzettend kalm de wagen af en ik was meteen verliefd

(2)
Na 3 dagen apart te hebben gestaan ging ze de kudde in. Ze vond het erg spannend maar deed het goed.

(3)
Helaas ging het na 2 weken minder goed. Mila stond niet meer bij de kudde en ging in de bak staan waken bij de pony’s. Andere paarden werden weg gestuurd. Wij hebben er toen voor besloten om haar in de Track die om de wei heen loopt te zetten. Zo kon ze niet meer bij de pony’s waken. En had ze wel contact met de andere paarden maar ze stond niet bij ze.

(4)
Na een paar dagen is ze weer bij de kudde gegaan en nu ging het top. Ik denk dat het allemaal even te veel is geweest. Ze werd ook een week nadat ze hier was hengstig en had hier veel last van. Dat in combinatie met alle veranderingen hebben denk ik tot het beschermende gedrag geleid. Ze is nu nog steeds erg verliefd op 1 van de pony’s. Maar ze staat er gelukkig niet meer de hele dag bij. Ze is nu ook echt bevriend met sommige paarden in de kudde

(5)
Om elkaar beter te leren kennen zijn we begonnen met het longeren. Dit pakt ze erg goed op. Ik had nog een Micklem hoofdstel liggen maar omdat Mila een enorm hoofd heeft had ik niet verwacht dat ze hem zou passen. Maar hij zit precies goed

(6)
En hier de eerste keer aan de longeerlijn.

(7)
Een vriendin kwam langs om Mila te ontmoeten en wat mooie foto's te maken. dus zo gingen we voor het eerst op stap. Het bos is nog geen 5 minuten lopen dus dit was een mooie oefening. Ze deed het erg braaf en er zijn gave foto's uit gekomen! (de rest van de foto's zijn te zien in het vorige topic)

(8)

(9)
Op 29 april werd Mila 3 jaar. Dat hebben we gevierd! Ze was niet onder de indruk van de feestmuts en slingers

(10)
Ook maakte ze kennis met mijn hond. Mijn Bracco Italiano Ayvie. Ondanks dat ze beide Italiaanse roots hebben vond Ayv haar wel heel spannend

(11)
Ook mijn broertje en nichtje zijn fan van haar

(12)
Ze is gek op water en de eerste keer onder de douche werd ook erg gewaardeerd. Ze vond het water in haar mond heerlijk

(13)
Vorige week is een vriendin 2 dagen langs gekomen. Zo kon ik het wandelen weer mooi met haar oefenen.
We zijn de eerste dag even naar de hei gelopen. Dit was wel erg spannend omdat we veel dieren onderweg tegen kwamen.

(14)
De tweede dag zijn we met een stalgenootje het bos in gegaan en heeft Gerd gave foto’s gemaakt. Mila heeft een bruine vlek op haar bil. Ze gaat op dit moment als punker door het leven

(15)
Dit was even een korte impressie van de afgelopen 3 maanden. Het is echt bizar hoe snel de tijd voorbij gevolgen is. Ik ben ontzettend blij met haar

De komende tijd mag ze lekker groeien en genieten op de wei. Wel ben ik opzoek naar een geschikte instructrice die ons kan begeleiden vanaf de grond. Zodat we straks een mooie basis hebben!
Wij hebben ook een Instagram account dus mocht je het leuk vinden om ons te volgen dan kan dat daar!
Bedankt voor het kijken