Huidige informatie
Naam: Diamon Dina (roepnaam Nova)
Vader: Especial Diamond (Like A Diamond)
Moeder: NW Spat Pavune (Spat Olena --> Smart Chic Olena)
Fokrichting: cutting & reining
Stamboek: American Paint Horse
Schofthoogte laatste keer gemeten was 1,34 en de achterhand 1.39 geloof ik. Maar vanavond even opnieuw opmeten

Twee jaar geleden werd Nova geboren in Isola Sant'Antonio, Alessandria, Italië. Ik zag deze foto's op Facebook voorbij komen en ik kreeg haar niet meer uit mijn hoofd.
1.

Gelukkig kon ik haar via Facebook blijven volgen.
2. Het leven als opgroeiend veulen is natuurlijk ontzettend zwaar, dus er moet veel geslapen worden in het ontbijt van mama (21 april 2017)

3. Samen met papa op de vrachtwagen naar Lyon, Frankrijk, waar Nova voor het eerst werd geshowd en Halter Weanling Champion is geworden! (1 november 2017)

Maandenlang heb ik aan de hele wereld verteld dat ik een prachtig veulen had gezien, maar dat ze helemaal in Italië stond en dat het toch niks zou worden. Wel heb ik geprobeerd informatie in te winnen over de bloedlijnen bij bekende trainers. Ik wist dat Like A Diamond en Smart Chic Olena heel bekende hengsten waren in de cutting sport, maar ik wilde graag weten hoe nakomelingen van deze hengsten te hanteren waren. Het antwoord was vrij duidelijk van de meeste trainers: doe maar niet

4. Op 28 februari heb ik Nova voor het eerst in het echt ontmoet, ze was toen bijna 1 jaar oud! Ook heb ik de ouders ontmoet. Haar vader kwam heel koel over, de moeder was wel een heethoofd. Ook had ik inmiddels contact met mensen in Spanje die een volle zus van Nova in bezit hebben, deze merrie is heel koel en relaxed en wordt geshowd in de jeugdklassen. Ik durfde de koop van Nova dus wel aan, het gedrag van je paard hangt immers niet alleen maar af van de bloedlijnen maar ook van de opvoeding en huisvesting, en hoe je er zelf mee omgaat

5. Eind april ben ik nog een keer naar Italië gevlogen om transportafspraken te maken

6. Op 30 juni 2018 is Nova met BSS Horse Transport aangekomen in Nederland, na een reis van dik 20 uur in de vrachtwagen. Die dag is Marlies Trap meteen langs gekomen voor foto's

7. Af en toe ging Nova mee als handpaard op buitenrit

8. We hebben onze eerste wedstrijd samen gestart in september 2018 met als resultaten:
- twee keer 1e plaats Halter Yearling Mares
- een keer 3e en een keer 4e in de Showmanship walk & trot
- een keer 2e en 5e plaats in de Color Class. BRONZEN medaille behaald!!!
De fokker is voor deze wedstrijd ook naar Nederland gekomen om erbij te zijn en te groomen.

9. Ook gingen we af en toe wandelen

10. En kerst vieren

11. Knuffelen (foto door Paula Herdes)

12. Slapen

13. Spelen (foto door Paula Herdes)

14. Ging het sneeuwen (foto door MB shots)

15. Soms staat Nova model voor Original Ropes (zie touwhalster

Nova is inmiddels een jaar in mijn bezit en ik ben echt heel erg blij met mijn keuze, al denk ik soms ook: waar ben ik in godsnaam aan begonnen?

Qua gedrag is ze een hele pittige, maar wel een hele leuke. Het is een uitdaging, die ik onder begeleiding erg leuk vind om aan te gaan. Ze is niet schrikkerig, absoluut niet. Maar wel dominant, en dat laat ze graag zien