Het fantastische jaar van lieve Suzy (Andalusierx1/2Quarter)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

car0linee

Het fantastische jaar van lieve Suzy (Andalusierx1/2Quarter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 18:43

Omdat ik niet kan wachten tot we weer alle leuke dingen kunnen doen, keek ik zelf terug naar afgelopen jaar. En ook mij leek het wel leuk om een overzicht te maken van het afgelopen jaar.

Suzy is een Andalusier X QuarterxNRPS. Ik heb haar van veulen af aan in mijn bezit.
Afgelopen jaar hebben we veel nieuwe dingen uitgeprobeerd. Erg leuk om zo terug te kijken :D

Aan het begin van 2018 deden we rustig aan omdat Suus na een glijpartij in de wei last van haar SI gewricht en rug had. Dus we hebben een hele tijd rustig aan gedaan en veel op de grond getraind.

De eerste foto is een speelfoto van April
1. Afbeelding

Eind april hebben zijn we uit onze comfort zone gegaan en hebben we een onderlinge wedstrijd in de buurt meegepakt. Suus heeft de eerste proef alleen maar bij elkaar gehinnikt en ik vond het heel spannend. Maar we hebben het overleefd :D
2. Afbeelding

3. Afbeelding

In mei hebben we een hele leuke TREC clinic gereden.
4. Afbeelding

In juli hebben we weer een onderlinge wedstrijd gereden. Met de spanning van Suus ging het al iets beter. Ik vond het nog steeds wel wat spannend.
5. Afbeelding

Ook hebben we in juli een koeienclinic gereden. Suus is buiten poepiebraaf. Maar koeien bleven nog wat spannend. Hier mocht ze met koeien spelen. Het heeft haar en vooral mij wel geholpen. We hebben geleerd dat ik moet blijven rijden en niet moet afwachten om te zien wat haar reactie gaat zijn.
6. Afbeelding

Ook had ik één doel voor 2018. En dat was de Oefencross rijden op het Ronostrand. Dus er moest springles gevolgd worden. We hebben heel wat gesprongen, net zolang tot ik genoeg vertrouwen had in ons. Suus heeft springen altijd al geweldig gevonden, nu nog als combinatie :D
7. Afbeelding

8. Afbeelding

Tussendoor nog wat foto's in de bak gemaakt door vriendinnetje Lisan :D
9. Afbeelding

10. Afbeelding

En ja! We hebben het in september gedaan!! De Oefencross op het Ronostrand!! *\o/* Doodeng vond ik het. Omdat de dag ervoor de officiele cross was, was het ook nog groot opgezet. Maar Suus heeft zich keurig gedragen. Hebben alleen de sprongen gedaan waarvan ik zelf zeker wist dat het goed zou komen. Suus was ook helemaal moe aan het eind. Maar de eerste keer hebben we overleefd *\o/* <3
11. Afbeelding

12. Afbeelding

Tussendoor bleven we zelf lekker buitenritjes maken
13. Afbeelding

Ook hebben we natuurlijk weer mee gedaan aan de Autumn Dessert trail. Wat was dat weer genieten <3
14. Afbeelding

En als laatste nog een speelfoto in de bak.
15. Afbeelding

Momenteel staat Suzy alweer sinds begin december stil vanwege een keelontsteking.
We zijn net klaar met medicatie en afwachten of het nu echt over is. Anders weer in overleg met de kliniek hoe we het verder op gaan pakken. Maar supertrots op wat we afgelopen jaar bereikt hebben en hopelijk hebben we aankomend jaar weer zo'n heerlijk jaar :D <3

Hoppit

Re: Het fantastische jaar van lieve Suzy (Andalusierx1/2Quarter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:00

12 is gaaf, echt zo'n trotse sprong :D Heerlijk hoe jij behapbare sprongetjes kiest, maar paard smokkelt ongegeneerd :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:20

Wat een grappige kruising! :D
En dan zo'n heerlijke springfoto's <3
Jullie zijn een leuke combinatie ! Veel plezier nog samen !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:25

Wat een mooi dier, si gewricht weer helemaal vanzelf goed gekomen of een chiropractor erbij gehad.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 19:46

Hoppit schreef:
12 is gaaf, echt zo'n trotse sprong :D Heerlijk hoe jij behapbare sprongetjes kiest, maar paard smokkelt ongegeneerd :')

Haha, ja. Suzy springt het meeste een beetje overdreven :') Daar moest ik ook een beetje aan wennen, haha.

Pandora2 schreef:
Wat een grappige kruising! :D
En dan zo'n heerlijke springfoto's <3
Jullie zijn een leuke combinatie ! Veel plezier nog samen !

Dankjewel :D

bigone schreef:
Wat een mooi dier, si gewricht weer helemaal vanzelf goed gekomen of een chiropractor erbij gehad.

Dankjewel :D
Ze is een aantal keer behandeld door osteo. Ook heeft sportmasseur een trainschema voor ons opgesteld en veel gaan lange teugelen met Piet Bakker en daar is ze gelukkig weer helemaal de oude mee geworden :D

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 02:00

Wauw, wat een gaaf dier heb je daar! Super lief hoofdje. Ik vind jullie een vreselijk leuke combinatie om naar te kijken. Ik heb genoten van je foto's :D

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:04

Aparte kruising, zie je niet vaak :). Wat een mooie combinatie zijn jullie en wat een plezier duidelijk te zien! Mooi 2019 toegewenst!

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 18:32

nonskagek schreef:
Wauw, wat een gaaf dier heb je daar! Super lief hoofdje. Ik vind jullie een vreselijk leuke combinatie om naar te kijken. Ik heb genoten van je foto's :D

Wat lief, Dankjewel:D

_Carien schreef:
Aparte kruising, zie je niet vaak :). Wat een mooie combinatie zijn jullie en wat een plezier duidelijk te zien! Mooi 2019 toegewenst!

Wat leuk om te horen. Dankjewel :D

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:53

Wauw wat een prachtig paard. Jullie zijn een leuke combi. Fijn om naar te kijken <3

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 19:16

Amyy_ schreef:
Wauw wat een prachtig paard. Jullie zijn een leuke combi. Fijn om naar te kijken <3

Wat lief, dankjewel :D

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:24

Knap dier! Prachtige en sterke uitstraling heeft ze! Een plaatje! De andalusier in haar vind ik het meest zichtbaar!

Veel beterschap voor Suzy :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:47

Suusje :+: :+: :+:

Zo leuk om een samenvatting van jullie jaar te zien, wat hebben jullie toch veel gedaan! Nu haar snel weer helemaal fit krijgen en dan knallen jullie in 2019 ook weer zo lekker door. En dan gaan we écht een keer weer samen rijden met onze poownies :D

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:19

Leuk topic! Beterschap voor Suus, hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 20:57

Riel schreef:
Knap dier! Prachtige en sterke uitstraling heeft ze! Een plaatje! De andalusier in haar vind ik het meest zichtbaar!

Veel beterschap voor Suzy :(:)

Dankjewel :D De Andalusier zie je inderdaad het meest in haar terug <3

Berdien schreef:
Suusje :+: :+: :+:

Zo leuk om een samenvatting van jullie jaar te zien, wat hebben jullie toch veel gedaan! Nu haar snel weer helemaal fit krijgen en dan knallen jullie in 2019 ook weer zo lekker door. En dan gaan we écht een keer weer samen rijden met onze poownies :D

Lief <3 Ik zag de foto's en dacht de meeste zijn ook gewoon door jou en Liaan gemaakt. Nog steeds heel dankbaar voor <3
En inderdaad, dat ponyritje moet helemaal goed komen aankomend jaar :D en dit jaar samen op het Ronostrand starten :D

aaidaa schreef:
Leuk topic! Beterschap voor Suus, hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.

Thanks! Ik hoop ook dat ze snel weer helemaal de oude is. Kunnen we weer echt leuke dingen doen :)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:24

Jaaaa wat een mooi overzicht zeg. Wat hebben jullie veel bereikt in een jaar!
Ik blijf foto 9 ook echt heel mooi vinden!

En wat hebben we al weer leuke dingen gepland staan in 2019, zin in :D

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:08

Lisan89 schreef:
Jaaaa wat een mooi overzicht zeg. Wat hebben jullie veel bereikt in een jaar!
Ik blijf foto 9 ook echt heel mooi vinden!

En wat hebben we al weer leuke dingen gepland staan in 2019, zin in :D

Ja die is supermooi <3 Nog steeds superblij mee, hele goede fotograaf :D <3
Inderdaad, nu al zin in alle leuke dingen aankomend jaar :D