Graag zou ik deze super gave ervaring met jullie willen delen!
Afgelopen week zijn Donny en ik naar Engeland geweest voor de Europese kampioenschappen MCI.. het was geweldig!
Wat een ervaring!
Donny is een PRE hengst van 8 jaar. En sinds Maart dit jaar in mijn bezit.
Ik heb hem al eerder voor gesteld in dit topic: [RIJ-ITP] Prachtige zwarte PRE hengst Don Decoroso in een heerlijk sfe
Ik heb Donny gekocht als recreatie paard. Ik wil lekker kunnen buiten rijden.. af en toe een sprongetje kunnen maken
En verder gewoon een beetje dressuurmatig knutselen.
Al snel ging het toch kriebelen om de ring weer eens in te gaan. We zijn toen de eerste keer L2 gestart. Ik denk dat dat in Juni was?
Dit ging goed,, we reden goede punten.. vielen in de prijzen en we wisten ons te kwalificeren voor het NK MCI (dressuur voor iberische paarden)
In de tussen tijd ben ik M1 gaan starten, ook dit ging goed en ook hier zijn we bijna door heen.
1 September mochten we naar het NK in Beuningen. Ik zou 1 proef (level 1) en een kur op muziek rijden.
Niets verwachtend ben ik er heen gegaan.. ik vond het al super cool om te gaan en het was onze 3e of 4e wedstrijd..
De kur op muziek heb ik zelf gemaakt.. zowel de proef als de muziek en de montage. Niet heel professioneel maja so what? Voor die ene keer?
Boven verwachtingen zijn we deze wedstrijd Nederlands kampioen van Level 1 geworden en dus geselecteerd voor het EK in Engeland.
Hartstikke leuk! Maar de kosten waren reuze… even een weekje Engeland met perd en je bent 1500 euro lichter.
Dus in eerste instantie riep ik dat ik het niet ging doen.. maar baalde enorm… mag ik ook een keer wat gaafs doen.. is het te duur..
Ik ben toen een doneeractie gaan houden.. en dankzij een hoop lieve mensen heb ik mijn droom waar kunnen maken.
3 oktober zijn we richting Engeland gegaan. Het was een lange reis maar Donny heeft zich keurig gehouden!
Ook in Engeland was hij zoals altijd het braafste jongetje van de klas

Vrijdag reden we onze proef met bijna 64% en een 9e plaats (alleen de eerste 8 hadden prijs)
Zaterdag reden we onze kür met bijna 66% en een 5e (!) plaats. Ik was apentrots en kreeg een prijs.
Over beide dagen ben ik in totaal 6e geworden! Met een heeeeel goed gevoel.
Hier de foto’s van de proef en kür

Bedankt voor het kijken

Super leuke ervaring en je hebt het toch maar gedaan. Het stukje aanleuning is al eerder genoemd en dat komt vast goed. Veel succes samen en blijf vooral foto's plaatsen van je knapperd