Nu iets meer dan een maand geleden ging een grote droom van mij in vervulling! Ik heb toen mijn eigen paard gekocht! Eigenlijk zat dit helemaal niet in de planning maar het was liefde op het eerste gezicht dus heb ik alles op alles gezet om deze droom waar te kunnen maken. ....en... dat is gelukt!!
Een korte introductie van Flynn
, Flynn is een Tinker ruin van 6 jaartjes jong. Hij komt uit Ierland, is naar Nederland gekomen toen hij rond de 3 of 4 jaar oud was. Flynn heeft wel wat probleempjes omtrent vertrouwen in de mens, 3 maanden geleden kon je niet zomaar in zijn buurt komen, laat staan hem aanraken. Dit is dus iets waar we stap voor stap aan werken. Flynn is beleerd onder het zadel, maar ik heb besloten om met hem te gaan werken alsof hij nog niks kent, puur om hem de tijd te geven om overal op zijn eigen tempo aan te wennen. Nog leuk om te vermelden, heel clichématig, ik had altijd gedacht als ik een eigen paard zou nemen, dat dit een merrie zou zijn en iets van een Spanjaard oid. In elk geval absoluut geen Tinker. En hier zijn we nu
Bovendien had ik nooit durven dromen dat ik zó'n mooi sprookjes/ridderpaard zou hebben
Ik heb heel wat dromen en doelen met Flynn, zo wil ik hem graag voor de kar beleren en met hem met een wagen gaan reizen. Verder wil ik in zoveel mogelijk vrijheid met hem kunnen werken. Dit alles op zijn eigen tempo
Voor de mensen die Flynn en mij willen volgen, zie het linkje naar ons Instagram profiel in de spoiler in mijn onderschrift!
Genoeg gekletst, tijd voor de foto's van mijn sprookjespaard.
[1] Dit is volgens mij de derde keer dat ik Flynn ontmoette, voelde meteen al heel goed, de klik was bijna hoorbaar

[2] Echte knuffelbeer

[3] En meneer weet héél goed dat ie knap is

[4] Hier stond meneer na te denken of hij zijn eten kwam halen in de wei of dat hij beter weg kon lopen..

[5] Uiteraard kon hij het eten niet weerstaan

[6] Héél soms komt hij buurten ook als we geen eten hebben, wat echt een geweldige mijlpaal is als je bedenkt dat hij een paar maanden terug liever zo ver mogelijk van je vandaan stond

[7] Tijdens het grondwerk is Flynn een heerlijk mensgericht paard. Ik noem hem ook wel mijn mini-Clydesdale gezien zijn aftekeningen

[8] En als laatste alvast met zijn 'nieuwe' tweedehands hoofdstel om, nog zonder bit maar wat is het toch een knap paard

Dankjullie wel voor het kijken