Helaas heb ik niet van alle shows foto’s, van Paard&Zo en de Ripse Paardendagen zijn al hele leuke topics geweest van de fotografen, dus ik deel hier even wat nog niet voorbij is gekomen (en wat ik mag delen uiteraard). Want mijn trouwe Hidalgo doet het geweldig!
Mijn favoriete show was op de Passagehoeve tijdens de open dag van de Beemster. Dit was praktisch om de hoek en ik had het minst commentaar op mezelf van alle shows tot nu toe
Foto’s zijn gemaakt door PIM foto’s.

Full fender

Forward necklayover

Spin the horn vault (achterstevoren, op de grond en weer in het zadel)

Cossack drag

Hippodrome

Omdat ik nu toch de foto’s heb en er soms toch nog mensen zijn die het interessant vinden; de hippodrome is één van de tricks die we in riemen doen. Als je vertrekt ziet dat er zo uit

Bij het staan zelf is het de bedoeling dat je je knieën op slot zet. Bij paarden die de bocht in duiken of krappe bochten moet je dit sowieso met je linkerknie, meestal ook met je rechterknie opvangen. In de EU was het toen ik begon vooral een ding om met gebogen knieën op het paard te staan. Als je paard niet kaarsrecht loopt hang je, en als je geen gympen of worstelschoenen draagt kom je of niet meer los, of (net als ik
) onder je paard.Je kan zo ver naar voren buigen als je wilt, maar de vuistregel is eigenlijk dat je voor de knop van je zadel bent. Kom je achter de knop verschuift je zwaartepunt, als er dan iets gebeurt val je achterover en ga je richting de achterbenen.
Wat eerst heel eng is en later twee vingers in je neus, is het uit je riem springen. Het is zo belangrijk, maar het wordt veel te weinig gedaan helaas (het resultaat is vaak een paar gebroken enkels). Het enige lastige is dat je dit op het allerlaatste moment doet. Paarden horen ook niet als een losgeslagen projectiel de hoek in te rennen, maar recht en rustig te stoppen. Ziet er misschien minder stoer uit, maar als je niet meer terug in je zadel komt is het heel fijn als je niet eerst tegen de deur aangesmeten wordt
. 
Horseman Days, alle foto’s zijn gemaakt door Justin Wiedemann. Drie dagen in de hitte (gelukkig wel nog juni) was vrij zwaar, maar Hidalgo vond het fantastisch. Op de tweede dag kende hij de weg naar de bak en liep hij er een versnelling harder naartoe met de oortjes erop. Hij vindt het leuker dan ik, ik heb altijd plankenkoorts
Backward necklayover, omdat we 5 shows hadden heb ik vooral tricks gedaan die voor hem makkelijk zijn. Ik doe meestal geen dingen waarbij ik beugels vast moet maken op show vanwege de tijd die het kost, dus ik doe hem bijna niet meer.

Weer de forward necklayover

En nog een cossack drag

Tot nu toe heb ik alleen maar fijne organisaties gehad die graag meedenken, dus dat is echt heel fijn!
De volgende show is op 8 september op manege Vreehorst, ook weer een hele fijne organisatie dus we hebben er zin in!
! Knap hoor!
Het is een oud ijsdans kostuum, op Ebay leek het gewoon wit, maar het is dus verkleurd met de tijd. Voor sommige tricks is een strak kostuum fijn, maar ik heb helaas het geld (nog) niet om iets op maat te laten maken, zelfs voor een tweedehands kom ik op enorm hoge verzendkosten voor een kostuum wat waarschijnlijk nog te klein gaat zijn ook. Wie weet, ooit, als ik een beter gevulde agenda heb, staat wel op de planning in ieder geval!
Heb je misschien ook filmpjes van jullie in actie?