Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:00

Cheminee schreef:
Goldie schreef:
Bij het lezen van de titel wist ik eigenlijk al meteen om welke stal het gaat, een blik in het topic bevestigd het inderdaad....



Hahahaha volgens mij geeft iedereen uit den helder dezelfde reactie :+
Ook vanuit de Betuwe hoor _O-

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:07

Tja, een keer op google of bokt zoeken/ rondvragen levert je vaak al genoeg informatie op om de juiste keuze te maken over het al dan niet aangaan van een dergelijke afspraak.
Als je na aankomst bij het zien van het dier vervolgens al je vraagtekens hebt snap ik niet waarom je überhaupt nog opstapt.
Arm dier, en verre van een professioneel bedrijf inderdaad om op deze manier hier te reageren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:09

Ach, wij (bokt) zijn niet nodig een bedrijf naar de grond te helpen. Dat doet het bedrijf blijkbaar zelf al.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:21

Om te beginnen een klacht indienen bij de site waar je de rit gereserveerd hebt! Ik heb eens op de site van deze stal gekeken en het viel me, in negatieve zin, op dat ze alleen maar paarden hebben die ver oin de 20 zijn........"en die al heel lang bij ons zijn" ............. Bij dergelijke leeftijden zou ik toch gaan twijfelen, als er een paar oudjes tussen zitten, oke, maar alleen maar oude paarden!
Ondanks dat is het natuurlijk "not done" wat ik hierboven allemaal lees.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:39

ben ik dan de enige die medelijden heeft met het friesje...

doorgezakte rug,half blind, blijkbaar te oud om met de groep mee te kunnen komen zodat de blijkbaar minder ervaren ruiters met een zweep het dier vooruit moeten slaan...

;( ;( ;( ;(

wat zielig...zou in staat zijn het dier een goed pensioen hier te geven..

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:11

Nee, je bent niet de enige die medelijden heeft met het friesje. Daarom is dit topic geopend en levert het zoveel reacties op.

Ik denk dat er heel veel mensen wel eens een minder geslaagde georganiseerde buitenrit hebben meegemaakt maar dat die meestal een gevalletje van “jammer, volgende keer beter” waren.

Dit is gewoon een triest geval.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:13

Nee hoor Kimmie, hier ook.
En ik ben bang dat dit niet het enige zielige paard is daar.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:47

@Kimmie : dat was exact mijn gedachte. Ben ik nu de enige die denkt : arm paard...
Blind aan één oog, duidelijk op, moet vooruit geslagen worden met een zweep,...er is geen kans dat ik daar ooit zou opstappen.

Mars

Berichten: 33265
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:08

Uhm volgens mij geven meerdere mensen aan het sneu te vinden dus die ‘ben ik de enige..’ reacties snap ik niet zo.
Sommige stallen zijn puur bussiness dat blijkt maar weer.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:16

kimmie261 schreef:
ben ik dan de enige die medelijden heeft met het friesje...

doorgezakte rug,half blind, blijkbaar te oud om met de groep mee te kunnen komen zodat de blijkbaar minder ervaren ruiters met een zweep het dier vooruit moeten slaan...

;( ;( ;( ;(

wat zielig...zou in staat zijn het dier een goed pensioen hier te geven..



Het heeft verleden jaar op mp gestaan. 1750euro was de vp.
Naar mijn idee is inslapen beter. Maar dat is persoonlijk.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:16

Is de dierenpolitie geen optie dan? Als degene die de fries kennen/hebben gezien allemaal een melding maken?

Kinke

Berichten: 20534
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:18

Duidelijk dus, die arme dieren worden daar volledig uitgebuit.
Maar moest dit paard dan ook nog 3 uur op buitenrit? Sorry TS, als jij direct al je bedenkingen hebt, het arme dier niet mee kan komen met de groep, een doorgezakte rug heeft, ben je er dan toch nog de hele tijd op blijven zitten. Dat kan ik dus ook niet begrijpen. Zo'n dier verdient nog een fijn pensioen zolang dat pijnvrij mogelijk is :(

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:22


Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:23


Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:25

Dan gaat het zeker al 2 jaar mee naar buiten..

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:26

BarbaLala schreef:
Tja, een keer op google of bokt zoeken/ rondvragen levert je vaak al genoeg informatie op om de juiste keuze te maken over het al dan niet aangaan van een dergelijke afspraak.
.

Dit doen sommige mensen juist niet. Iets met je eigen oordeel vellen :)

Voor hetzelfde geld, waren er goede paarden aangeschaft na negatieve recensies. Zou zonde zijn als een bedrijf geen eerlijke kans krijgt door oude ervaringen op Google en bokt.

Dat het in dit geval niet zo is, is heel spijtig, vooral voor de paarden. Maar om daardoor nu te zeggen dat TS een verkeerde keuze heeft gemaakt om daar te reserveren, nee. Imo wel de verkeerde keuze gemaakt om op te stappen, maar daar heeft TS haar les nu wel van geleerd zo te lezen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:28

Die prijzen!!!! :wow: :$ :$ :$
Voor oude manegepaarden waar vanalles aan mankeert. Zijn er echt mensen die dat betalen?

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:28

Booooo schreef:
MyChoice schreef:


Advertentie is van 2016..


Advertentie die elke keer weer verlengd wordt. Want anders wordt hij automatisch verwijderd. En vorige week stond er nog niet bij: Nieuwe paarden. Dus gok dat dit wel actueel is.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:32

ElizeVdS schreef:
De kans dat je om 18:30 begint en dan nog 3 uur rijdt lijkt mij niet heel groot.

Daarnaast schandalig om als bedrijf een klant zo te kijk te zetten, of het verhaal nu klopt of niet. Dit los je dan onderling op!


Maar omgekeerd mag het dan wel en op social media gepleurd? :Y) :')

De waarheid zal wel ergens tussenin zitten.
Laatst bijgewerkt door bulck op 08-08-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:39

sevke schreef:
Die prijzen!!!! :wow: :$ :$ :$
Voor oude manegepaarden waar vanalles aan mankeert. Zijn er echt mensen die dat betalen?


Helemaal mee eens kon echt niet geloven wat ik las, en dan ook nog erbij dat het een lagere prijs is 8)7

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:47

ElCid schreef:
Om te beginnen een klacht indienen bij de site waar je de rit gereserveerd hebt! Ik heb eens op de site van deze stal gekeken en het viel me, in negatieve zin, op dat ze alleen maar paarden hebben die ver oin de 20 zijn........"en die al heel lang bij ons zijn" ............. Bij dergelijke leeftijden zou ik toch gaan twijfelen, als er een paar oudjes tussen zitten, oke, maar alleen maar oude paarden!
Ondanks dat is het natuurlijk "not done" wat ik hierboven allemaal lees.


Maar wat denken jullie nu zelf? Precies of ze gaan daar jonge bokken voor inzetten...
Deze mensen leven van strandritten en zeker tijdens deze maanden. In vergelijking met een gewone manege (eveneens een business, enkel vaak in een binnenbak), moeten deze mensen bovenal het risico beperken, zeker met dagtoeristen. Ervaring is een moeilijk begrip en mensen onderschatten zich vaak (is eveneens zo in de handel). Ok een paard met doorgezakte rug, het zal niet ideaal zijn, dat zal ik niet tegenspreken, maar ts is wel veilig de rit doorgekomen. Het paard kan dan mss niet helemaal de match zijn geweest, maar dat kan je hebben als je vreemde paarden gaat berijden. (anders moet je een eigen paard willen of reeds eerder eens gaan rijden)

Als het andersom was geweest, was het evenmin een dergelijke ervaring en had ik het roekeloos gevonden van de begeleiders.

Verder is het zo gemakkelijk om negatieve recencies te schrijven terwijl de meeste mensen de echte confrontatie niet aandurven, maar wel een grote mond opzetten op social media etc. In deze verhalen heb je altijd twee kanten.

En waarom zouden paarden van +15 jaar niet geschikt zijn?
Vroeger zat iedereen op oudere paarden, dus dat is vooral perceptie.

Ik wil hierin zeker niet zeggen dat de stal 100% in zijn recht staat, maar op bokt helt het ook vaak de hele andere kant op, zonder nuance en toch maar uit de ervaring (heel nano persoonlijke beleving) van een individu.

Foaly

Berichten: 4860
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:52

bulck, er is niets mis met oudere, brave paarden inzetten voor een buitenrit met toeristen. Die idd, vaak minder ervaring hebben dan ze zelf kunnen inschatten. Logisch dat een bedrijf daar geen vierjarige jolige dieren voor inzet.
Er is alleen wél iets mis met het inzetten van een dier dat halfblind is, een slechte rug heeft en het tempo overduidelijk niet bij kan benen. Dat is voor niemand leuk, voor de ruiter en ook voor het paard niet (en dus voor het bedrijf niet, want die krijgt vervolgens de (terechte) klachten aan zn broek).

Dat een verhaal twee kanten heeft, klopt. Maar de TS krijgt van verschillende mensen hier, die de stal kennen, gelijk, terwijl de eigenaar (?) van de stal komt met een rotbericht waarin hij nog net niet zegt 'joh poedersuiker voor je kthnxbye'. Dat is waar mensen hier over vallen, en terecht.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:54

Er is in principe niets mis met het gebruik van oudere ervaren paarden, mits ze het werk nog aankunnen.

In de advertentie die nu aangehaald wordt staat ook een haflinger van 3 te koop, die goed ingereden is. Daar word ik dan onrustig van.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:58

Foaly schreef:
bulck, er is niets mis met oudere, brave paarden inzetten voor een buitenrit met toeristen. Die idd, vaak minder ervaring hebben dan ze zelf kunnen inschatten. Logisch dat een bedrijf daar geen vierjarige jolige dieren voor inzet.
Er is alleen wél iets mis met het inzetten van een dier dat halfblind is, een slechte rug heeft en het tempo overduidelijk niet bij kan benen. Dat is voor niemand leuk, voor de ruiter en ook voor het paard niet (en dus voor het bedrijf niet, want die krijgt vervolgens de (terechte) klachten aan zn broek).

Dat een verhaal twee kanten heeft, klopt. Maar de TS krijgt van verschillende mensen hier, die de stal kennen, gelijk, terwijl de eigenaar (?) van de stal komt met een rotbericht waarin hij nog net niet zegt 'joh poedersuiker voor je kthnxbye'. Dat is waar mensen hier over vallen, en terecht.


En zo zullen er allicht vele andere mensen wel tevreden zijn. Bokt vind ik op dat gebied zeker geen maatstaf/referentie. Want alles wordt direct heel zwart-wit getrokken en of dat altijd stoelt op echte ervaringen, dan wel gewoon meepraten of aansterken is....
Nogmaals vanacher een pc ( smartphone) is het heel snel oordelen.

En ik vind de reactie van de stal/organisatie toch gewoon netjes en duidelijk. TS is dus niet zo genuanceerd geweest in haar berichtgeving. Vandaar de waarheid zal tussin zitten.
Laatst bijgewerkt door bulck op 08-08-18 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:01

Ja helaas herkenbaar, niet bij deze stal maar voor mij als paardenmeisje een droom ooit eens een strandrit te maken maar ook nog eens erg onzeker in galop en helemaal een beetje angstig voor gerace/rengalop. Ik zou op een braaf paard gezet worden, nouja prima. Ook een Fries, ook een oudje, galopje proberen op het strand, nou zat echt 0,0 pit in dus prima om te beginnen. Daarna nog een galopje, paard wou gewoon niet in galop. Het was uiteindelijk een privé rit geworden waardoor ik ook voor de begeleidster moest betalen en zo'n 65 euro kwijt was.
Ik had dus een braaf paard, maar een paard wat 1 keer een galopje wou doen en daarna gewoon vooruit ge"schopt" moest worden om uberhaupt nog in draf te komen. Zelfs privé wat ik ook aan gaf er was niks aan te doen. Niet de ervaring zoals ik het ooit gedroomd had.. En van de stalhoudster kreeg ik alleen maar een hele grote mond ipv een sorry of goedmaker.
(voor de nieuwsgierige dit was op Vlieland bij de seeruyter :) )

Wel jammer dat je niet eerder hebt gelezen dat meer mensen slechte ervaringen met deze stal hadden en het dus geen aanrader was.
Wat ik wel dubbel vind is het stukje of je nou zelf ook de stalhouders er op aan gesproken hebt na de rit? Want wat ik dan weer op maak uit de eigenaar (?) die hier reageerde is dat je gewoon lachend een biertje bij hun bent gaan drinken en tevreden ogend weg bent gegaan ipv dat je hier echt over in gesprek bent gegaan. Dan vind ik het namelijk ook allemaal wel een beetje een dubbel verhaal.