Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:18

Goldie schreef:
Of Stefan zet je paard te koop (dat helemaal niet te koop staat) en dat je dan de hele tijd gebeld wordt met vragen over de advertentie :+


O ja, dat was ik al helemaal vergeten :+ Was met Ontario zeker :?

Goldie schreef:
Of dat we midden in de nacht de paarden hebben gevangen omdat ze weer eens uitgebroken waren (oude locatie) en over de weg liepen en de politie bij ons aan kwam kloppen :=


Stonden wij niet klaar om op concours te gaan? En toen zag de politie een trailer en dachten ze dat het onze paarden waren. Konden wij ze vervolgens helpen vangen bij het station in de buurt :))

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:20

Ja kan ook wel, het was iig echt nog ruim voor 6en dat we weggingen toen.
En inderdaad met Ontario, en jij je maar afvragen waarom je gebeld werd :+

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:26

En toen ik hem ging vertellen dat ik hier niet zo op zat te wachten ook nog met droge ogen 10% vragen omdat hij hem dan voor me verkocht had...:+

Maar de paarden zijn zo te horen wel braver dan 15 jaar geleden :)) Jij hebt daar nog eens met een achterover gelegen bij het opstappen toch? En ik zag toen ook regelmatig paarden zonder ruiter terug komen toen ik nog op het tankstation werkte :o

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:30

bulck schreef:
ElizeVdS schreef:
De kans dat je om 18:30 begint en dan nog 3 uur rijdt lijkt mij niet heel groot.

Daarnaast schandalig om als bedrijf een klant zo te kijk te zetten, of het verhaal nu klopt of niet. Dit los je dan onderling op!


Maar omgekeerd mag het dan wel en op social media gepleurd? :Y) :')

De waarheid zal wel ergens tussenin zitten.


Je mag je ervaringen delen ja. Of het netjes is of niet kan iedereen iets van vinden. Als bedrijf moet je daar boven staan. Kan hooguit achteraf melden dat jullie er samen uit gekomen zijn (uiteraard enkel als dat zo is). Al het overige zou ik uit belang van je bedrijf boven staan

Knight_59
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 14:21

bulck schreef:
ElCid schreef:
Om te beginnen een klacht indienen bij de site waar je de rit gereserveerd hebt! Ik heb eens op de site van deze stal gekeken en het viel me, in negatieve zin, op dat ze alleen maar paarden hebben die ver oin de 20 zijn........"en die al heel lang bij ons zijn" ............. Bij dergelijke leeftijden zou ik toch gaan twijfelen, als er een paar oudjes tussen zitten, oke, maar alleen maar oude paarden!
Ondanks dat is het natuurlijk "not done" wat ik hierboven allemaal lees.


Maar wat denken jullie nu zelf? Precies of ze gaan daar jonge bokken voor inzetten...
Deze mensen leven van strandritten en zeker tijdens deze maanden. In vergelijking met een gewone manege (eveneens een business, enkel vaak in een binnenbak), moeten deze mensen bovenal het risico beperken, zeker met dagtoeristen. Ervaring is een moeilijk begrip en mensen onderschatten zich vaak (is eveneens zo in de handel). Ok een paard met doorgezakte rug, het zal niet ideaal zijn, dat zal ik niet tegenspreken, maar ts is wel veilig de rit doorgekomen. Het paard kan dan mss niet helemaal de match zijn geweest, maar dat kan je hebben als je vreemde paarden gaat berijden. (anders moet je een eigen paard willen of reeds eerder eens gaan rijden)

Als het andersom was geweest, was het evenmin een dergelijke ervaring en had ik het roekeloos gevonden van de begeleiders.

Verder is het zo gemakkelijk om negatieve recencies te schrijven terwijl de meeste mensen de echte confrontatie niet aandurven, maar wel een grote mond opzetten op social media etc. In deze verhalen heb je altijd twee kanten.

En waarom zouden paarden van +15 jaar niet geschikt zijn?
Vroeger zat iedereen op oudere paarden, dus dat is vooral perceptie.

Ik wil hierin zeker niet zeggen dat de stal 100% in zijn recht staat, maar op bokt helt het ook vaak de hele andere kant op, zonder nuance en toch maar uit de ervaring (heel nano persoonlijke beleving) van een individu.


Dag Bulck, ja het is waar dat ik de rit veilig heb afgerond maar ik vind ook dat het risico tot het minimum moet worden teruggebracht, helemaal kan dat natuurlijk nooit. Dat weet je als het goed is wanneer je op een paard gaat zitten. De stal en de begeleider moeten hier voor zorg dragen. Maar vooral ook moet het dierenwelzijn erg goed worden bewaakt. Ik wil ook wel kwijt dat de eigenaar meteen is aangesproken op mijn punten van kritiek en aangaf daar helemaal niets mee te willen doen, integendeel want er werd alleen maar gescholden _-:( . Toen heb ik besloten om mijn (!) verhaal op Bokt te zetten om een discussie hierover te voeren én om ruiters te informeren over mijn ervaringen met de stal en misschien ook wel te waarschuwen. Tot slot: Ik heb sinds gisteren een aantal behoorlijk heel erg vervelende apps van de eigenaar ontvangen. Ik probeer te begrijpen wat het doel daarvan is maar hij geeft daarmee ook aan dat hij in de gaten heeft dat hij fout zit en vooral dat hij niet openstaat voor kritiek en niets wilt verbeteren...

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:28

ElizeVdS schreef:
Je mag je ervaringen delen ja. Of het netjes is of niet kan iedereen iets van vinden. Als bedrijf moet je daar boven staan. Kan hooguit achteraf melden dat jullie er samen uit gekomen zijn (uiteraard enkel als dat zo is). Al het overige zou ik uit belang van je bedrijf boven staan


Gho de reactie in dit topic door die stal/organisatie is toch heel neutraal, het zijn de lezers die er andere dingen uithalen.
Ervaringen delen mag, ben ik het absoluut mee eens, maar dan wel een compleet verhaal. Hier is dat dus kennelijk niet gebeurd en dan kan je al snel mensen door het slijk halen.

Ik denk ook dat met dergelijke ritten vaak een te romantisch of ideaal beeld wordt voorgesteld en dat dat beeld of de werkelijke ervaring anders is. Een te hoog verwachtingspatroon, doet dan vaak afbreuk aan de realiteit.

Want wat is hier nu gebeurd? TS krijgt een oudere fries, dat blind is aan 1 oog met een doorgezakte rug (rug is ook wel een dingetje bij friezen, zeker die kortere oudere types, maar ok zal in dit geval heel erg zijn). Een braaf beestje, dat allicht ideaal is voor beginners, maar niet past bij het beeld van TS om in volle galop over de branding te rijden. Voor de organisatie is ts een onbekende en zal allicht de rijvaardigheid in vraag gesteld zijn en misschien ook door het in real life zien (even speculatie van mijn kant, maar soms kan je op basis van conformatie en indruk ook wel al een idee krijgen)

Ts had zelf kunnen weigeren op te stappen op dat beestje, dat heeft ze niet gedaan. Ze is dan allicht zichzelf gaan opboeien, zonder dat echt aan te kaarten bij de stal (zie reactie stal)
Dus veel drama, zonder duidelijke communicatie en zonder iemand de kans te geven een oplossing te zoeken(hoewel dat hier al wat moeilijk gaat, je kan moeilijk ff een ander paard toveren). Erger nog allicht heft ze gewoon met een lach de zaak verlaten. Ben je dan sociaal gehandicapt of eerder achterbaks, dat wil ik nog in het midden laten.

Dus ik vind dat een zaak zich dergelijke zaken wel mag aantrekken en zeker op een forum als dit, dat toch een paardenpubliek heeft. Want hier wordt alles zomaar aangenomen en gaan dingen een eigen leven leiden (vaak zelf door mensen die geen echte ervaringen hebben met die stal of maar iets horen zeggen hebben of zelf aannames maken ter sensatie) en kan dat dus wel degelijk 'onterecht' schade berokkenen.

***Edit, verhaal zou dus nog anders in elkaar zitten. Ik denk dat een dergelijke discussie tussen ts en die stal dus ook best niet hier afgehandeld of gevoerd moeten worden

Foaly

Berichten: 4854
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:39

bulck schreef:
ElizeVdS schreef:
Je mag je ervaringen delen ja. Of het netjes is of niet kan iedereen iets van vinden. Als bedrijf moet je daar boven staan. Kan hooguit achteraf melden dat jullie er samen uit gekomen zijn (uiteraard enkel als dat zo is). Al het overige zou ik uit belang van je bedrijf boven staan


Gho de reactie in dit topic door die stal/organisatie is toch heel neutraal, het zijn de lezers die er andere dingen uithalen.
Ervaringen delen mag, ben ik het absoluut mee eens, maar dan wel een compleet verhaal. Hier is dat dus kennelijk niet gebeurd en dan kan je al snel mensen door het slijk halen.

Ik denk ook dat met dergelijke ritten vaak een te romantisch of ideaal beeld wordt voorgesteld en dat dat beeld of de werkelijke ervaring anders is. Een te hoog verwachtingspatroon, doet dan vaak afbreuk aan de realiteit.

Want wat is hier nu gebeurd? TS krijgt een oudere fries, dat blind is aan 1 oog met een doorgezakte rug (rug is ook wel een dingetje bij friezen, zeker die kortere oudere types, maar ok zal in dit geval heel erg zijn). Een braaf beestje, dat allicht ideaal is voor beginners, maar niet past bij het beeld van TS om in volle galop over de branding te rijden. Voor de organisatie is ts een onbekende en zal allicht de rijvaardigheid in vraag gesteld zijn en misschien ook door het in real life zien (even speculatie van mijn kant, maar soms kan je op basis van conformatie en indruk ook wel al een idee krijgen)

Ts had zelf kunnen weigeren op te stappen op dat beestje, dat heeft ze niet gedaan. Ze is dan allicht zichzelf gaan opboeien, zonder dat echt aan te kaarten bij de stal (zie reactie stal)
Dus veel drama, zonder duidelijke communicatie en zonder iemand de kans te geven een oplossing te zoeken(hoewel dat hier al wat moeilijk gaat, je kan moeilijk ff een ander paard toveren). Erger nog allicht heft ze gewoon met een lach de zaak verlaten. Ben je dan sociaal gehandicapt of eerder achterbaks, dat wil ik nog in het midden laten.

Dus ik vind dat een zaak zich dergelijke zaken wel mag aantrekken en zeker op een forum als dit, dat toch een paardenpubliek heeft. Want hier wordt alles zomaar aangenomen en gaan dingen een eigen leven leiden (vaak zelf door mensen die geen echte ervaringen hebben met die stal of maar iets horen zeggen hebben of zelf aannames maken ter sensatie) en kan dat dus wel degelijk 'onterecht' schade berokkenen.

***Edit, verhaal zou dus nog anders in elkaar zitten. Ik denk dat een dergelijke discussie tussen ts en die stal dus ook best niet hier afgehandeld of gevoerd moeten worden


Sorry hoor, maar wie doet hier nu de aannames := En dit stukje:

Citaat:
Ben je dan sociaal gehandicapt of eerder achterbaks, dat wil ik nog in het midden laten.
gaat natuurlijk helemaal nergens over. Je hebt (zoals je zelf al aangeeft) geen idee hoe dit ter plekke is afgehandeld, maar je maakt TS wel gelijk even uit voor sociaal gehandicapt (wat is dat überhaupt) of achterbaks. En dan maar zeggen dat het TS is die mensen door het slijk haalt :n

Alleen het laatste stukje ben ik deels met je eens. Maar aangezien verhalen uit de eerste hand gewoon gedeeld mogen worden op Bokt, en uit reacties van mensen blijkt dat dit verhaal ze niets verbaast, denk ik wel dat TS er goed aan heeft gedaan om dit op Bokt te zetten. Het is nu aan het bedrijf om dit netjes af te handelen (of niet, natuurlijk. Maar daar zijn ze dan zelf bij :+ )

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:45

Wauw.... Dat er nog steeds mensen zijn die bij dit bedrijf een paard kopen of een buitenrit/strandrit maken?

Bij het lezen van de berichten hier heb ik zowat een dejavu.
Ik zal niet snel over een bedrijf zo praten hier op bokt, maar dit bedrijf heeft naar mijn mening gewoon het niet op een rijtje.

Enkele jaren geleden met een vriendin daar geweest die een paard wilde kopen. Eerste viel ze snoeihard vanaf, tweede heeft ze gekocht. Kon gekeurd worden door eigen dierenarts, ik heb het al afgeraden maar zij had er vrede mee. 3 jaar laten paard afgekeurd en geslacht, mankeerde werkelijk van alles! Heeft in die 3 jaar ook af en aan bij de dierenarts gelopen waarop de dierenarts al aangaf dat deze problemen al veeeel langer spelen en dit gezien had moeten zijn door de keurende dierenarts.

Ik heb daar nog een blauwe maandag gereden, zou er voor betaald krijgen maar nooit een euro gezien.
En vervolgens kreeg ik nog een aantal verwijten naar mn hoofd geslingerd waarom ik niet betaald heb gekregen.......
Dat ik vanuit almere naar den helder zou rijden, en daarvoor dus zelfs de moeite zou doen, was al niet genoeg, laat staan dat ik daar 4 of 5 paarden gereden heb (om dan al niet te spreken over die K honden die als een stel debielen achter een paard aanrennen zodra je in de bak komt) en dus nog een bedrag van hun tegoed heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:48

Wat ontzettend naar, TS! :( En Guido moet zich schamen. Da's pech, reputatie weg.


Ik vind het bedrag voor de buitenrit niet gek, MAAR dan mag je er ook wel iets voor terugverwachten. Hier in Zweden rijd ik regelmatig buiten bij een stal die enkel Ijslanders heeft, en daar betaal je voor twee uur zo'n 50 pp. Maar de dieren zijn geweldig verzorgd met veel liefde en aandacht, kunnen altijd naar buiten, hebben allemaal hun eigen, passende tuig en zijn keurig bekapt en helemaal gezond. De begeleiding is geweldig en hartstikke gezellig, en de dieren worden niet teveel bereden. Ook de ritten zijn heerlijk en goed verzorgd, met tussendoor wat lekkers en koffie. Dán is die 50 euro het volledig waard. Ik kom er al 10 jaar met veel plezier.

Kan Guido wat van leren. :) Hoop dat ie nog meeleest.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:55

bulck schreef:
ElCid schreef:
Om te beginnen een klacht indienen bij de site waar je de rit gereserveerd hebt! Ik heb eens op de site van deze stal gekeken en het viel me, in negatieve zin, op dat ze alleen maar paarden hebben die ver oin de 20 zijn........"en die al heel lang bij ons zijn" ............. Bij dergelijke leeftijden zou ik toch gaan twijfelen, als er een paar oudjes tussen zitten, oke

Maar wat denken jullie nu zelf? Precies of ze gaan daar jonge bokken voor inzetten...
Deze mensen leven van strandritten en zeker tijdens deze maanden. In vergelijking met een gewone manege (eveneens een business, enkel vaak in een binnenbak), moeten deze mensen bovenal het risico beperken, zeker met dagtoeristen. Ervaring is een moeilijk begrip en mensen onderschatten zich vaak (is eveneens zo in de handel). Ok een paard met doorgezakte rug, het zal niet ideaal zijn, dat zal ik niet tegenspreken, maar ts is wel veilig de rit doorgekomen. Het paard kan dan mss niet helemaal de match zijn geweest, maar dat kan je hebben als je vreemde paarden gaat berijden. (anders moet je een eigen paard willen of reeds eerder eens gaan rijden)

Als het andersom was geweest, was het evenmin een dergelijke ervaring en had ik het roekeloos gevonden van de begeleiders.

Verder is het zo gemakkelijk om negatieve recencies te schrijven terwijl de meeste mensen de echte confrontatie niet aandurven, maar wel een grote mond opzetten op

Dag Bulck, ja het is waar dat ik de rit veilig heb afgerond maar ik vind ook dat het risico tot het minimum moet worden teruggebracht, helemaal kan dat natuurlijk nooit. Dat weet je als het goed is wanneer je op een paard gaat zitten. De stal en de begeleider moeten hier voor zorg dragen. Maar vooral ook moet het dierenwelzijn erg goed worden bewaakt. Ik wil ook wel kwijt dat de eigenaar meteen is aangesproken op mijn punten van kritiek en aangaf daar helemaal niets mee te willen doen, integendeel want er werd alleen maar gescholden _-:( . Toen heb ik besloten om mijn (!) verhaal op Bokt te zetten om een discussie hierover te voeren én om ruiters te informeren over mijn ervaringen met de stal en misschien ook wel te waarschuwen. Tot slot: Ik heb sinds gisteren een aantal behoorlijk heel erg vervelende apps van de eigenaar ontvangen. Ik probeer te begrijpen wat het doel daarvan is maar hij geeft daarmee ook aan dat hij in de gaten heeft dat hij fout zit en vooral dat hij niet openstaat voor kritiek en niets wilt verbeteren...



Ik stuur je zo een pb tje

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:07

Florale schreef:
Ik stuur je zo een pb tje


Mag gerust hier hoor. Dit is maar gewoon een topic voor me.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:16

Ik heb geen enkele persoonlijke ervaring met deze stal en wat ze bieden, dus wat dat betreft hu ik me overal buiten.

Het is alleen zó jammer dat tegenwoordig alles direct over sociale media gespeeld moet worden i.p.v van persoon tot persoon. Ik heb er ook moeite mee om mensen die zich alléén over sociale media uitten nog fatoenlijk te woord te staan en met een oplossing tegemoet te komen.
Terwijl als we het er meteen over hebben alles mogelijk is.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:19

bulck schreef:
Florale schreef:
Ik stuur je zo een pb tje


Mag gerust hier hoor. Dit is maar gewoon een topic voor me.



Niet goed gequote denk ik. Was voor de ts.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:25

ivy_power89 schreef:
Wauw.... Dat er nog steeds mensen zijn die bij dit bedrijf een paard kopen of een buitenrit/strandrit maken?

Bij het lezen van de berichten hier heb ik zowat een dejavu.
Ik zal niet snel over een bedrijf zo praten hier op bokt, maar dit bedrijf heeft naar mijn mening gewoon het niet op een rijtje.

Enkele jaren geleden met een vriendin daar geweest die een paard wilde kopen. Eerste viel ze snoeihard vanaf, tweede heeft ze gekocht. Kon gekeurd worden door eigen dierenarts, ik heb het al afgeraden maar zij had er vrede mee. 3 jaar laten paard afgekeurd en geslacht, mankeerde werkelijk van alles! Heeft in die 3 jaar ook af en aan bij de dierenarts gelopen waarop de dierenarts al aangaf dat deze problemen al veeeel langer spelen en dit gezien had moeten zijn door de keurende dierenarts.

Ik heb daar nog een blauwe maandag gereden, zou er voor betaald krijgen maar nooit een euro gezien.
En vervolgens kreeg ik nog een aantal verwijten naar mn hoofd geslingerd waarom ik niet betaald heb gekregen.......
Dat ik vanuit almere naar den helder zou rijden, en daarvoor dus zelfs de moeite zou doen, was al niet genoeg, laat staan dat ik daar 4 of 5 paarden gereden heb (om dan al niet te spreken over die K honden die als een stel debielen achter een paard aanrennen zodra je in de bak komt) en dus nog een bedrag van hun tegoed heb!


Maar wat is de relevantie daarvan tov dit topic? Dan had je vriendin maar moeten laten herkeuren of de rechtsbijstand moeten bijhalen. Een dierenarts die een stuk paard gunstig keurt, en positief verslag geeft en dan kort nadien is het foute boel, dat kan je wel degelijk aanvechten. Dus allicht ook een verhaal met meerdere kanten. Niet leuk dat begrijp ik wel.

En wat is een blauwe maandag? Ik neem aan dat dit dan 'zwart'werk betrof, anders eveneens je rechtsbijstand inschakelen dunkt me, maar ja indien het eerste van kracht dan wordt dat weer moeilijk.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:30

gomir schreef:
En toen ik hem ging vertellen dat ik hier niet zo op zat te wachten ook nog met droge ogen 10% vragen omdat hij hem dan voor me verkocht had...:+

Maar de paarden zijn zo te horen wel braver dan 15 jaar geleden :)) Jij hebt daar nog eens met een achterover gelegen bij het opstappen toch? En ik zag toen ook regelmatig paarden zonder ruiter terug komen toen ik nog op het tankstation werkte :o



2 a 3 weken terug nog een schimmel gevangen door de marechaussee

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:33

Ik heb in 2015 een rit gereden hier en had wel een redelijk goede ervaring. Privé rit op een flink grote schimmel genaamd Boeing. Er werd geluisterd dat ik galop spannend vond en gewaarschuwd voordat ze wegreed in galop. Alleen Boeing had maar 1 snelheid en dat was rengalop. Maar dat ging goed ik had ook wel enige ervaring. Er werd verteld dat de paarden die er stonden voor de handel waren en ook te koop maar ze ze wel inzette voor de strand ritten.

Maar als ik dit nu zo allemaal terug lees heb ik dus "geluk" gehad met zon rit :p

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:07

serieus bulck, heb jij aandelen in dit bedrijf?

Een blauwe maandag is het geworden toen ik na de eerste keer dus al met lege handen thuis kwam ;)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:49

Eloya schreef:
Ik heb in 2015 een rit gereden hier en had wel een redelijk goede ervaring. Privé rit op een flink grote schimmel genaamd Boeing. Er werd geluisterd dat ik galop spannend vond en gewaarschuwd voordat ze wegreed in galop. Alleen Boeing had maar 1 snelheid en dat was rengalop. Maar dat ging goed ik had ook wel enige ervaring. Er werd verteld dat de paarden die er stonden voor de handel waren en ook te koop maar ze ze wel inzette voor de strand ritten.

Maar als ik dit nu zo allemaal terug lees heb ik dus "geluk" gehad met zon rit :p



Ookal was je ervaring positief, vind ik het toch ook wel apart dat als je aangeeft galop spannend te vinden ze je een paard meegeven die alleen standje rengalop heeft. :o

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:49

ivy_power89 schreef:
serieus bulck, heb jij aandelen in dit bedrijf?

Een blauwe maandag is het geworden toen ik na de eerste keer dus al met lege handen thuis kwam ;)


Nee ik heb geen aandeel in dat bedrijf, maar mijn gevoel zegt dat het veel drama betreft met allicht veel andere oorzaken aan de basis, dan louter en alleen een oud friesje.

Waar was bvb die vriend of vriendin? Ik begrijp best dat het teleurstellend was, maar als je met twee op stap gaat en dit valt voor dan maak je er toch het beste van? Ik denk dat TS zich gewoon eenzaam voelde, niet bij de groep hoorde en dat er dan wat dingen beginnen borrelen. Zeker als je compagnon ook met de hoop vertrekt. Er zal wel een reden zijn geweest dat ts op een oude fries gezet is geweest. (aangegeven niveau, conformatie of weet ik veel welke maatstaven er gehanteerd worden).

Ik heb ooit eens samen met enkele dames op bokt ook een bosrit gaan maken. Was harstikke grappig, juist omdat niets echt ging zoals het moest zeg maar. Maar we waren er wel met ons 3, dus als er eentje weer niet vooruit kon omdat die pony ff moest bijtanken (lees eten :Y) ) ja dan gingen we ook ff wachten. En ook in galop hadden we een hele snelle, een volger en eentje die amper vooruit ging. Waren dat topppaarden? Nee, maar de insteek was ook gewoon een leuke buitenrit en wat hebben we gelachen. Ik kan me wel inbeelden dat we bvb iemand hadden achtergelaten, dat die ervaring voor die persoon helemaal anders was uitgevallen en dus de perceptie tegen dat bedrijf ook.

En ik denk dat dat hier ook wel wat speelt. Want ja als je uitkijkt om samen leut te hebben op een strand en je blijft dan achter met een oude eigenwijze fries, tja dat is dan niet echt leuk. En dan ga je beginnen vloeken op alles wat niet leuk is. Heel veel heeft ook met mindset te maken. Ts wilde een rit op het strand, ze was op het strand. Wat heeft ze er zelf van gemaakt? Immers leek niemand iets van haar aan te trekken (wat allicht wat overdreven is), ze had toch rustig met dat beestje in de branding kunnen wandelen, genieten van de zeelucht, het moment etc?

En ok dat gedrag van die stalmanager keur ik niet goed als dat echt zo boertig is. De post in dit topic vond ik wel gewoon neutraal en daaruit komt toch naar boven dat het een en ander anders is gelopen dan TS deed uitschijnen in de OP. Daarmee dat ik zeg dat elk verhaal twee kanten heeft.

Wat jou persoonlijk betreft, had je een afspraak op papier van tewerkstelling? Want ja anders was het idd al snel een gratis rit natuurlijk, met achteraf een moeilijke bewijslast. Hoewel dat idd niet netjes is, maar je bent toch een tweede keer gegaan, dus echt tegengevallen was het niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:54

bulck schreef:
ivy_power89 schreef:
serieus bulck, heb jij aandelen in dit bedrijf?

Een blauwe maandag is het geworden toen ik na de eerste keer dus al met lege handen thuis kwam ;)


Nee ik heb geen aandeel in dat bedrijf, maar mijn gevoel zegt dat het veel drama betreft met allicht veel andere oorzaken aan de basis, dan louter en alleen een oud friesje.

Waar was bvb die vriend of vriendin? Ik begrijp best dat het teleurstellend was, maar als je met twee op stap gaat en dit valt voor dan maak je er toch het beste van? Ik denk dat TS zich gewoon eenzaam voelde, niet bij de groep hoorde en dat er dan wat dingen beginnen borrelen. Zeker als je compagnon ook met de hoop vertrekt. Er zal wel een reden zijn geweest dat ts op een oude fries gezet is geweest. (aangegeven niveau, conformatie of weet ik veel welke maatstaven er gehanteerd worden).

Ik heb ooit eens samen met enkele dames op bokt ook een bosrit gaan maken. Was harstikke grappig, juist omdat niets echt ging zoals het moest zeg maar. Maar we waren er wel met ons 3, dus als er eentje weer niet vooruit kon omdat die pony ff moest bijtanken (lees eten :Y) ) ja dan gingen we ook ff wachten. En ook in galop hadden we een hele snelle, een volger en eentje die amper vooruit ging. Waren dat topppaarden? Nee, maar de insteek was ook gewoon een leuke buitenrit en wat hebben we gelachen. Ik kan me wel inbeelden dat we bvb iemand hadden achtergelaten, dat die ervaring voor die persoon helemaal anders was uitgevallen en dus de perceptie tegen dat bedrijf ook.

En ik denk dat dat hier ook wel wat speelt. Want ja als je uitkijkt om samen leut te hebben op een strand en je blijft dan achter met een oude eigenwijze fries, tja dat is dan niet echt leuk. En dan ga je beginnen vloeken op alles wat niet leuk is. Heel veel heeft ook met mindset te maken. Ts wilde een rit op het strand, ze was op het strand. Wat heeft ze er zelf van gemaakt? Immers leek niemand iets van haar aan te trekken (wat allicht wat overdreven is), ze had toch rustig met dat beestje in de branding kunnen wandelen, genieten van de zeelucht, het moment etc?

En ok dat gedrag van die stalmanager keur ik niet goed als dat echt zo boertig is. De post in dit topic vond ik wel gewoon neutraal en daaruit komt toch naar boven dat het een en ander anders is gelopen dan TS deed uitschijnen in de OP. Daarmee dat ik zeg dat elk verhaal twee kanten heeft.

Wat jou persoonlijk betreft, had je een afspraak op papier van tewerkstelling? Want ja anders was het idd al snel een gratis rit natuurlijk, met achteraf een moeilijke bewijslast. Hoewel dat idd niet netjes is, maar je bent toch een tweede keer gegaan, dus echt tegengevallen was het niet?


Op dit stuk blabla heb ik maar 1 reactie: TS is een man.
:')

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:12

bulck schreef:
ivy_power89 schreef:
serieus bulck, heb jij aandelen in dit bedrijf?

Een blauwe maandag is het geworden toen ik na de eerste keer dus al met lege handen thuis kwam ;)


Nee ik heb geen aandeel in dat bedrijf, maar mijn gevoel zegt dat het veel drama betreft met allicht veel andere oorzaken aan de basis, dan louter en alleen een oud friesje.

Waar was bvb die vriend of vriendin? Ik begrijp best dat het teleurstellend was, maar als je met twee op stap gaat en dit valt voor dan maak je er toch het beste van? Ik denk dat TS zich gewoon eenzaam voelde, niet bij de groep hoorde en dat er dan wat dingen beginnen borrelen. Zeker als je compagnon ook met de hoop vertrekt. Er zal wel een reden zijn geweest dat ts op een oude fries gezet is geweest. (aangegeven niveau, conformatie of weet ik veel welke maatstaven er gehanteerd worden).

Ik heb ooit eens samen met enkele dames op bokt ook een bosrit gaan maken. Was harstikke grappig, juist omdat niets echt ging zoals het moest zeg maar. Maar we waren er wel met ons 3, dus als er eentje weer niet vooruit kon omdat die pony ff moest bijtanken (lees eten :Y) ) ja dan gingen we ook ff wachten. En ook in galop hadden we een hele snelle, een volger en eentje die amper vooruit ging. Waren dat topppaarden? Nee, maar de insteek was ook gewoon een leuke buitenrit en wat hebben we gelachen. Ik kan me wel inbeelden dat we bvb iemand hadden achtergelaten, dat die ervaring voor die persoon helemaal anders was uitgevallen en dus de perceptie tegen dat bedrijf ook.

En ik denk dat dat hier ook wel wat speelt. Want ja als je uitkijkt om samen leut te hebben op een strand en je blijft dan achter met een oude eigenwijze fries, tja dat is dan niet echt leuk. En dan ga je beginnen vloeken op alles wat niet leuk is. Heel veel heeft ook met mindset te maken. Ts wilde een rit op het strand, ze was op het strand. Wat heeft ze er zelf van gemaakt? Immers leek niemand iets van haar aan te trekken (wat allicht wat overdreven is), ze had toch rustig met dat beestje in de branding kunnen wandelen, genieten van de zeelucht, het moment etc?

En ok dat gedrag van die stalmanager keur ik niet goed als dat echt zo boertig is. De post in dit topic vond ik wel gewoon neutraal en daaruit komt toch naar boven dat het een en ander anders is gelopen dan TS deed uitschijnen in de OP. Daarmee dat ik zeg dat elk verhaal twee kanten heeft.

Wat jou persoonlijk betreft, had je een afspraak op papier van tewerkstelling? Want ja anders was het idd al snel een gratis rit natuurlijk, met achteraf een moeilijke bewijslast. Hoewel dat idd niet netjes is, maar je bent toch een tweede keer gegaan, dus echt tegengevallen was het niet?


Sorry maar ik vind het niet ok dat je achter gelaten word door de leiding, ongeacht wat er gebeurd.
Daarnaast vind IK de post in dit topic ook alles behalve neutraal.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:16

Anoniem schreef:
Op dit stuk blabla heb ik maar 1 reactie: TS is een man.
:')


Haha ik zie het ook net, maakt het toch niet anders?

@MariekeTV, maar dat "achtergelaten" zijn zal ook wel meevallen. Dat bedoel ik nou net met drama, er zal echt wel tijdig gecontroleerd worden of iemand nog mee is of dat er even teruggereden moet worden.
En kennelijk was het niveau van TS dus ook niet van die aard om echt een ander paard machtig te zijn.

Maar ik ga nu lekker zelf hobbelen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:24

Knight_59 schreef:
We hebben de paarden afgezadeld een biertje gedronken en zijn weer huiswaarts gegaan,

Al met al toch wel een grote teleurstelling, de rit had ons toch incl reis € 160,- gekost en daarvoor verwacht je toch op zijn minst een goed paard. de eigenaar appte mij nog dat ik volgende keer een beter paard zou krijgen (en dat de foto’s die hij van ons had gemaakt kwijt waren :-( ), maar ik denk niet dat er een volgende keer zal zijn.


Knight_59 schreef:
Ik wil ook wel kwijt dat de eigenaar meteen is aangesproken op mijn punten van kritiek en aangaf daar helemaal niets mee te willen doen, integendeel want er werd alleen maar gescholden _-:( . Toen heb ik besloten om mijn (!) verhaal op Bokt te zetten om een discussie hierover te voeren én om ruiters te informeren over mijn ervaringen met de stal en misschien ook wel te waarschuwen. Tot slot: Ik heb sinds gisteren een aantal behoorlijk heel erg vervelende apps van de eigenaar ontvangen. Ik probeer te begrijpen wat het doel daarvan is maar hij geeft daarmee ook aan dat hij in de gaten heeft dat hij fout zit en vooral dat hij niet openstaat voor kritiek en niets wilt verbeteren...


Niet om het één of ander, maar je spreekt je wel een beetje tegen.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:26

Florale schreef:
Je kan beter naar bruin of noot gaan..
Deze stal staat niet goed bekend.



dit is zo niet waar ik heb zelf goed evaring zowel koop als standrit. Met beiden zeer goede evaringen daar. Ik zou er zo weer rit maken en ik had toen pony die toen ik bak mega rustig was. Tot dat je naar buiten ging maar daar werd rekening mee gehouden. En ik zou er zo ook weer paard kopen dus dit is zeer groten leug die er bestaat. Ook dat bericht wat die persoon plaats ik ken de jongens zeer goed. Ben er meerder malen geweest. En ik woon totaal niet in buurt mijn paard is zelfs gebracht door ze. En mocht mij paard toen ze blessuren had waar niemand iets aan kon doen. Daar voor jaar of langer in het land zetten. Ze dachten echt met ons mee alleen zou niet werken voor het paard.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:26

Er word toch duidelijk door de TS geschreven dat er niet gewacht werd en dat de begeleider niet terug kwam.
Ik vind het jammer dat je aannames doet en nu zelfs een oordeel hebt over het niveau van de TS.