Vandaag weer een met mijn 5 jarige Irkoon (v. Marlon) gesprongen. Ging erg fijn, ondanks 2 keer niet geheel vrijwillig afstappen. Ondanks dat hij 5 is nog weinig ervaren in jet springen en behoorlijk kijkerig. Dit resulteert ook regelmatig in hele hoge en nog vrij ongecontroleerde sprongen. Het wordt steeds beter, het aanrijden gaat al steeds fijner, kan wat regelen, sturen en gas terug/vooruit indien nodig. Als we starten rijden we nog BB 80/90cm, om rustig aan wat ervaring op te doen. Zelf heb ik wel ervaring met springen, ik heb bij de pony's Z gestart, daarna ben ik gestopt met rijden voor 2 jaar ivm werk.
We beginnen altijd laag met wat kruisjes/ in-uitjes

Hierna staan de foto's niet meer op volgorde. Echt hoog ga ik nog niet, zeker niet buiten lessen/wedstrijden, voornamelijk omdat ik nog steeds moeite heb om met hem mee te komen. Hij springt totaal anders dan alle andere paarden waar ik ooit mee heb gesprongen, al ben ik zeker tevreden over zijn manieren.

Strobalen hadden we nog nooit gedaan. Hij sprong ze eerst goed, alleen na een val door onbalans van mij durfde hij de keer daarna niet meer. Later wel weer gesprongen en ging het goed

Een beetje een niet-zo-charmant moment, maar ook dat gebeurd. Het geeft wel een grappige foto, al hang ik teveel naar achteren.

Ik ben mij ervan bewust dat mij houding niet overal heel efficiënt en mooi is. Hier wordt zeker aan gewerkt, alleen omdat hij zo hoog springt is dat erg lastig. Ook springen we niet genoeg op het moment om daar heel snel verbetering in te zien. Ook qua handen mag ik hem meer ruimte geven, dit hangt ook wederom samen met zijn sprongen.
Tips mogen, alleen houdt het aub vriendelijk en besef dat het hier om moment opnames gaat, en wij daarnaast ook les hebben.
Genoeg vermogen ook! Kilometers maken en dan komt het goed