Vrijdag 29 juni kreeg ik van een kennis 2 foto's doorgestuurd of ik er niks mee kon!
Eigenlijk niet nee! bijna vakantie en ik was 'opruiming' in de weide aan het houden. Ik handel wat in pony's en waren er enkele al verkocht en zou niks meer aanschaffen tot de vakantie voorbij was. Mijn zusje moet dan de paarden doen en hoe minder hoe makkelijker. Maar als je dit soort foto's doorgestuurd krijgt dan ga ik gelijk over op actie !!

Over het hoe of wat ga ik niet verder op in dat is een onsamenhangend verhaal waarvan ik de waarheid in het midden laat omdat het verhaal niet waterdicht is van verkopende partij!
Gelijk die avond opweg met de trailer en in het echt was het nog erger hoe ze eraan toe waren!
(eigen foto)

Hop de trailer in en mee naar huis. ik zal het meeste updaten over de zwarte pony omdat zei er erger aan toe is dan de witte.
Vrijdag tandarts ook op de hoogte gebracht en deze zou woensdag komen. helaas belde hij zaterdag op dat hij de afspraak moest verzetten naar vrijdag!, maar na overleg en gezegd te hebben dat ik niet wist of de zwarte het ging halen ( stond zaterdag ochend te wankelen op zijn benen ) is de afspraak verzet naar maandag. En zoals verwacht was dit zeer zeker nodig zeker bij het zwartje ( had wondjes aan buitenkant en ook enorme lange 'zij'tanden ) grote brokken kwamen eraf met vijlen.
aankomst op de weide bij mijn.
Aafke
shetlander
2007
merrie
90cm

Genie ( roepnaam Ginny)
merrie
1.08
twijfel over drachtigheid

Inmmidels zijn we een halve week verder en beide pony beginnen al op te knappen. Beide beginnen ze te hinniken bij aankomst en Ginny staat ook nu zonder touw in de weide en kun je redelijk makkelijk pakken. Aafke krijgt praatjes en laat merken dat ze een vrouw is en probeert dan ook echt de baas te zijn en draaft het liefst zo snel mogelijk weg.
Ponys zijn in de dagen zachtjes aan verhoogd in het voer en zitten nu redelijk op hun max. Seniores priores / merrie en conditiebrok porties gemengd over 5 voerbeurten. Beide ontwormd en gewassen met luizenspul.

Helaas zijn dit niet de eerste pony's die ik zo 'binnenkrijg' maar zo extreem als Aafke heb ik gelukkig nog nooit gezien. Het doel voor nu is vooral eten geven en opvoeding geven, daarna als ze aangesterkt zijn en toe zijn aan een nieuw huisje worden ook deze twee verkocht.
Ponys staan apart van de kudde en van elkaar dit omdat de witte in het begin rake klappen uitdeelde aan aafke (zie ogen, is niet bij mijn gebeurd, ponys stonden al meer dan 24 uur bij elkaar in trailer bij de verkopende partij) nu is dat andersom maar om ervoor te zorgen dat ieder zijn eigen voer en portie heeft blijven ze dus ook apart van elkaar.