Paint Rocky bitloos aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Paint Rocky bitloos aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 20:25

Hallo Bokkers,

Bij deze enkele nieuwe foto's van Rocky (17 jarige Paint ruin) en ik aan het werk.
Ik rij hem puur recreatief, we wisselen pistewerk af met boswandelingen, dat houdt meneer gezond en fit :)
Hij is een klein jaar out geweest door hoefzweren, maar daar zijn we gelukkig overheen nu.

Ik hou mijn teugels iets te lang en mijn onderbeen schiet teveel naar achteren.
Ik ben volop bezig met hem meer op de achterhand te zetten, maar wegens zijn bouw is dat wel een werk van lange adem :j
Hij wil het liefst van al lang en laag lopen, dus ik probeer met overgangen en schakelen hem toch iets bovenin te krijgen.

Tips zijn zeker welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Paint Rocky bitloos aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:32

Hij is idd een beetje een duikboot. ;)
Ik denk dat als je zelf al meer terug gaat zitten en zo je balanspunt naar achteren brengt, hij makkelijk aan de voorkant omhoog kan komen. Sowieso is het wel een must om een contactteugel te hebben als je hem correct van achter naar voren wilt rijden, dus je mag wel met een aanleuning rijden. Met een contactteugel kun je beter bepalen waar de neus naar toe gaat.
Ik zou ook veel met hem gaan schakelen in tempo om hem wat meer van die voorhand af te krijgen. 3 passen terug op zit en weer weg in 3 passen middendraf, dan weer terug naar arbeidsdraf en weer 3 passen middendraf, dan weer terug naar een vertraagde draf, 3 passen en weer weg etc. Vooral met zit, niet teveel met hand.