Horseboarding training met Silvie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Horseboarding training met Silvie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 01:22

Zondag zijn we weer gaan trainen met horseboarden. We hebben er ontzettend veel lol in en de pony ook.
Het geeft de pony weer wat extra afwisseling en ipv galoptraining voor de cross doen we dit spelletje.
Pony hoeft even niet parmantig tussen de bordjes te lopen maar mag gecontroleerd hard. En dat gaat het...

Gelukkig zit er dressuurmatig een goede basis in; pony loopt ook gewoon M2 dressuur. Hierdoor kan ze soepel de bochten door en gaat het voor de boarder nog makkelijker.

De lijn zit vast aan een harnas om het zadel en schiet heel makkelijk los door een safetyrelease. Ook als er teveel druk op de lijn komt schiet deze los van het zadel waardoor de lijn niet om de achterbenen van de pony kan slaan. Zoals te zien is op de foto's hebben we de pony ook rondom in de crossbeschermers zodat mocht een boarder een keer in de buurt van de benen terecht komen deze extra beschermd zijn en in volle galop kan ze zich ook niet raken in de bochten. Daarnaast staat de pony rondom op ijzers met proppen om glijden te voorkomen.

Full speed

Afbeelding

net voor de release

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou lijkt het misschien net of ze alleen maar als een idioot rondgecrosst heeft... Maar die achterhand is juist in stap heel veel getraind met allemaal mensen die er ook voor het eerst achter hebben gestaan.

Afbeelding

en nog een filmpje van vorige week zondag; de knotjes er nog in de van de wedstrijd 's morgens...

https://www.ad.nl/video/horseboarden-ee ... 83/webview

Mocht het ook weleens willen proberen: zoek dan contact via Facebook met The Flying Dutchmen of kom kijken bij de dag van het aangespannen paard in Utrecht of tijdens het hippinksterconcours in Hattem.

TinGu

Re: Horseboarding training met Silvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 04:13

Wat een leuke foto's! Wist niet dat dit ook op het land kon, ken het alleen van de Tinkers in zee.

Prachtige pony heb je, wat grappig met die donkere manen en lichte staart!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:03

Dit lijkt me echt ontzettend gaaf om te doen!!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:27

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 09:51

SophievdV schreef:
Dit lijkt me echt ontzettend gaaf om te doen!!

Gewoon proberen! De meeste paarden vinden het een heel leuk spelletje.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 09:56

TinGu schreef:
Wat een leuke foto's! Wist niet dat dit ook op het land kon, ken het alleen van de Tinkers in zee.

Prachtige pony heb je, wat grappig met die donkere manen en lichte staart!

Pony is van mijn dochter.

Op land boarden is een soort vaardigheidsparcours van het mennen; uiteraard op tijd en met straf voor afgeworpen ballen. Iets lastiger dan rechtuit op het strand. Je moet als ruiter rekening houden met de boarder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:58

Daar heb ik gister een stukje op tv over gezien. Ziet er wel heel moeilijk uit

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 10:07

purny schreef:
Daar heb ik gister een stukje op tv over gezien. Ziet er wel heel moeilijk uit

:j op dat board vind ik wel moeilijk. Ieder zijn vak zullen we maar zeggen... longboarders doen het zo effe. Die vinden het geweldig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:10

Fantastisch, ik ben ook langzaam op zoek naar een board om mijn vriend achter het paard te hangen O:)
Wat een gave kleur heeft je paard trouwens, mooi grijs staartje :j

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 23:57

Azmay, gravity supplies heeft een webshop met oa mountainboards en allerhande onderdelen. Volgens de kenners zit er nogal verschil in vering/wielen/lengte van de plank etc.

Gravity Supplies kan je daar ook in adviseren.

Sowieso met straps achter de voeten langs nemen. Zonder straps loop je grote risico's op blessures aan je benen.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 02:24

geweldig :D

als ik ooit een vriend krijg dan smeer ik hem deze sport aan XD heb ik geen gezeur meer over het paard en de tijdbesteding ervan XD

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:35

Super gaaf!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:55

Wauw, wat gaaf! Er zijn dus ook wedstrijden voor als ik het goed begrijp? Lijkt me wel iets voor mijn man, die vindt paarden leuk en wakeboarden/snowboarden... Ik ga eens even op Facebook neuzen O:)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:56

Het is dat mijn paard alleen maar HARD HARD HARD wil en dan bijna niet meer te controleren is :D Anders had ik dit zeker zo gedaan! Ben wel begonnen er zelf aan een board achter te hangen, maar dat is toch even iets anders dan een parkour op snelheid.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:26

Super gaaf!

Heb je misschien een foto van hoe de lijn aan het zadel vast zit met de extra veiligheid van het losschieten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:34

Supergaaf zeg!!!

Zie ook dat het aan het zadel vast zit? Ik dacht dat het met een borsttuig werkte....

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 16:01

We gebruiken het systeem wat in Engeland is uitgedacht. Dat is een soort harnas om je zadel heen door de kamer en onder het zadelrokje door. Daardoor heb je achter de lepel een ring waar de boarder aan vast geklikt zit met een sluiting die bij te grote druk automatisch losschiet en door de ruiter met een extra lijn om het middel dus ook in 1 beweging heel simpel los te klikken is. Zo voorkom je dat er een losse lijn achter het paard bungelt en dat de lijn niet om de benen van het paard kan slaan.

Agenda voor de komende weken;

13 mei training in Zwolle voor 1e wedstrijd op 1e pinksterdag in Hattem.
26 mei clinic op de dag van het aangespannen paard in Utrecht
3 juni clinic bij het concours in Marienheem.

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:04

Gaaf!