We zijn vorig jaar begonnen met springen, en hebben nu 2x officieel een BB wedstrijdje gereden. Hij is heel kijkerig en vind het allemaal heel spannend, dus zijn we helaas 1x uitgebeld, en gisteravond met 2 balken rondgekomen. Hij doet wel altijd zijn best
ik ben mij ervan bewust dat mijn houding nog verre van optimaal is, echter kan ik hem regelmatig (bijna) niet uitzitten, omdat hij behoorlijk hoog springt, en nog redelijk ongecontroleerd. Thuis is dit wel wat beter, alleen daar heb ik geen foto's van desalniettemin wil ik wel graag deze foto's delen, omdat ze er bijhoren, en omdat ik best wel trots ben op waar we nu zijn.

Dressuur gaat wel beter, hij loopt fijn, maar ook daar is hij vaak snel afgeleid en kijkerig. Hij blijft jong, ookal is hij 5, hij is nog volop bezig met ontwikkelen en opleiden in de basis.

Ook proberen we wat afwisseling te zoeken in buitenritten, wat hij helemaal geweldig blijkt te vinden. Hij loopt behoorlijk door, kijk zn ogen uit, en wacht pas op een ander paard als ie iets eng vind. Hierin wil ik hem niet (meer dan nodig) tegenhouden, omdat het puur ontspanning moet zijn, en ik het ook heerlijk vind.

Verder nog een paar gewone foto's,

Hij volgt me overal waar ik loop, zeker na het rijden.

Dit is mijn zusje haar paard, ze lijken dus best wel op elkaar qua aftekeningen
En even ter vergelijking, zo zag hij eruit toen ik m kocht, direct uit het land:

En dit was vorige week na het rijden

Hij blijft lastig om foto's van te maken, omdat hij alleen stilstaat als ik ernaast sta, anders komt hij gewoon naar me toe lopen.
De springfoto's en dressuurfoto zijn gemaakt door arjen schilperoord fotografie. Foto's mogen niet overgenomen worden.
Een reactie zou leuk zijn!
. Ik vind je houding helemaal niet storend. Fijn dat je hem lekker de tijd en ruimte geeft om te ontwikkelen. Leuk paard!