Een weekendje Traditionele Working Equitation

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Een weekendje Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 21:44

Net als Vera en Mare waren wij vanuit het hoge noorden vertrokken voor een weekende Traditionele Working Equitation diep in het zuiden :D Escofine a.k.a. Pony is een 7 jarige draver, ze is nu twee jaar onder het zadel (en van mij :+) en dit is ons tweede jaar wedstrijden rijden.

Op vrijdag begonnen met de clinic runderwerk. Eerst weer even wennen (pony vond het vorige keer nog vreselijk eng, dit keer al stukken minder!) Eerst weer rustig met een groepje een paar keer rond, daarna alleen en op het laatst een koe uit de kudde halen en naar de andere kant brengen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op zaterdag vroeg uit bed voor de dressuur. Een dressuurproefje bij de TWE heeft vaste onderdelen in vaste volgorde, maar je hoeft niet op letter te rijden. Maar wel met muziek :) (Bruce met Backstreets :) )Het was nog wel spannend allemaal, maar de laatste twee rondjes had ik haar lopen zoals ik wilde :') Jammer dat het dan ineens alweer klaar is :+ Het leverde ons nog een zesde prijs op van de 10 deelnemers.
Afbeelding

Afbeelding

In de middag het runderwerk; twee runs waarin je een nummer koe krijgt toegewezen, die uit de kudde moet halen en 15 seconden aan de andere kant van een denkbeeldige lijn moet houden. Eerst run gelukt *\o/* Tweede run was een beetje jammer. Koe ging zoooo snel en makkelijk naar de andere kant, dat ik al helemaal verbaasd was. En vervolgens te laat reageerde toen koe besloot weer terug te rennen. Letterlijk en figuurlijk te vroeg gejuichd :') -O- Toch nog 5e geworden van de 8 :+ Omdat ze zo braaf de ring in en uitging door het hek hebben we nog een heel aantal mederuiters en paarden geholpen de bak in te gaan 8-)
Afbeelding

"Daarheen", Pony is akkoord geloof ik :D
Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Op zondag eerst de stijltrail. Ook deze mag op muziek (Arcade Fire :D) De livestockpenn en de ingang van de bel waren wel erg eng, maar uiteindelijk alles gedaan en heel tevreden naderhand :j
Met garrocha
Afbeelding

Bruggetje
Spoiler:
Afbeelding

Traversbalk, wij mochten er in de B in het midden over en dan naar links of naar rechts
Afbeelding

De afsluiter was de speedtrail, mijn favoriete onderdeel, en ook die van de pony :D Gas erop en gaan, op Asche zu Asche van Rammstein =:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na ons rondje, terwijl we nog rondstuiterden van de adrenaline, hebben we nog gefungeerd als steun voor twee combinaties met jonge/onervaren paarden. Was ook een mooi leermomentje, weer rustig worden na zo'n rondje op snelheid :+
Maar die hele snelle speedtrail leverde ons wel de winst op :D Na alle afvallers bleken we ook nog tweede te zijn geworden in het overall klassement. Ik ben enorm trots op de pony, die zich tussen de onderdelen door ook nog uitstekend gedragen heeft, ondanks dat ze nog helemaal niet zoveel wedstrijdervaring heeft <3 8-) Op naar de volgende wedstrijd :)

Lumi

Re: Een weekendje Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:47

Wat ziet dit er gaaf uit zeg!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:30

Zo ontzettend leuk zo'n weekend! En leuk dat pony dat ook vindt! <3 Goeie muziekkeuze! :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:25

Wat een gave foto's en wat ziet het er leuk uit!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:44

Ziet er uit als een heel geslaagd weekend! Pony doet het allemaal erg knap, heerlijk koppie zo!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:43

Wat geweldig leuk!! Gefeliciteerd!! Knap paard heb je

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:59

Ontzettend gave ervaring!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:02

Dat ziet er goed uit zeg! Plezier in wedstrijdvorm :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:58

Dacht nog ff kijken en inspiratie opdoen :D super leuk!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:16

Wat leuk om weer eens een topic van je te zien.
Ik heb eerder met veel plezier je TREC topics gelezen.
Dit WE ziet er ook zo leuk uit.
Goed bezig hoor, ga zo door!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 21:22

VanHuisUit schreef:
Dacht nog ff kijken en inspiratie opdoen :D super leuk!

Ja, jullie straks ook! *\o/*

Leuk Myca, dankje :)