Zilver showt erop los!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Zilver showt erop los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 16:40

...maar zonder resultaat :+

Afgelopen zaterdag is mijn 3 jarige merrie Zilver voor de keuring geweest.

Helaas was ze erg druk waardoor ze zich niet optimaal liet zien . Ook zijn er nog vele verbeterpuntjes. Ze is opgenomen in het stamboek zonder primering. We proberen het op latere leeftijd nog een keer voor evt ster. Ze moet eerst vooral haar balans vinden en kracht krijgen :D Ik blijf geloven in mijn dame en het maakt mij niet minder trots op haar!!

Er zijn enkele foto's gemaakt door Maureen Cohen
https://www.mcd-cohen-photography.com
En Johanna Faber
http://www.johannafaber.nl

Toch wou ik de prachtige foto's van mijn knappe paard laten zien!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. <3
Afbeelding

4. Haar mooie draf! Kreeg ze maar een 5,5 op.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. (Foto's johanna faber)
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Ik heb meerdere foto's maar wegens privacy van mensen en voorbrengers die er op staan deel ik ze niet.

Ik ben zo trots op haar <3 Ook al ging het niet zoals gedacht.

Dag erna weer lekker opgezadeld. 10e keer onder het zadel :j
9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

En weer lekker in de weide spelen
11.
Afbeelding

lies_sparkle

Re: Zilver showt erop los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:48

Heb je haar scores ook? :) ik vind het een mooie merrie!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 16:49

liespower94 schreef:

Ja!
Rastype 6
Bouw 7
Beenwerk 6
Stap 6.5
Draf 5.5
Gemiddeld een 6 ongeveer.

Dankjewel!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:00

Mooie merrie! Heb je haar zelf keuringsklaar gemaakt of weg laten brengen? Meestal red je het namelijk zelf niet om ze ster te krijgen..
Ik vind haar zelf nog wat te arm bespierd/schraal/jong voor de keuring.
Over een jaar heb je een heel ander paard. :j

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:03

Mooi paard!

Ik snap wel wat ze bedoelen met de werkpuntjes die je geeft!
Mijn ruin kwam vorig jaar 1 punt te kort voor Ster, maar was wel 4 toen, geen 3.
Eens je anderhalf jaar ofzo verder bent zal het er al heel anders uitzien!
Succes!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 17:07

Minoes schreef:
Mooie merrie! Heb je haar zelf keuringsklaar gemaakt of weg laten brengen? Meestal red je het namelijk zelf niet om ze ster te krijgen..

Mijn werk is friezen keuringsklaar maken :+ Dus heb het inderdaad zelf gedaan met begeleiding van mijn werkgever (trainingsstal dus)

Schraal vind ik haar zeker niet. Bovenlijn zou iets meer spieren mogen maar vind het nou niet arm bespierd. Misschien ligt dat aan de foto's?
Ach ik probeer het inderdaad later weer. Als ze 6 is ofzo. Dankjewel!

Dankje lindsey! Klopt hoor! Ach heb alle tijd :D En blijft toch een jury sport.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:11

Kabayo schreef:
Minoes schreef:

Mijn werk is friezen keuringsklaar maken :+ Dus heb het inderdaad zelf gedaan met begeleiding van mijn werkgever (trainingsstal dus)

Schraal vind ik haar zeker niet. Bovenlijn zou iets meer spieren mogen maar vind het nou niet arm bespierd. Misschien ligt dat aan de foto's?

Ik heb het misschien niet goed verwoord, ik vind haar nog wat iel/jong ogen voor de keuring. (ze is 3, logisch). Over een jaar heeft ze al veel meer body en waarschijnlijk ook meer kracht en balans! :D
Ik zou het zeker nog een keer proberen :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 17:12

Aah op die manier. Ja dat snap ik zeker!
Ga ik zeker doen!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:18

Knappe zilver, ze ziet er goed uit <3
En volgende keer beter, als ze nog wat uitgezwaard is 8-)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:21

Zilver is mooi!
Volgende keer beter.
Ik heb je zien lopen, wij hadden ook een merrie mee :)

Ik heb haar helaas niet zien lopen, wij moesten 2 andere merries even thuis brengen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:25

Mooi Paard, jullie komen er wel

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:31

Wat is ze toch knap <3

Je had haar toch juist 2 weken in de stal gehouden zodat ze extra druk/fris zou zijn?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:31

Toch jammer dat je haar een aantal weken op stal hebt laten staan voor dan een mindere uitslag dan verwacht en gehoopt.

Ik vind haar leuk! :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 18:36

Tribunals schreef:
Wat is ze toch knap <3

Je had haar toch juist 2 weken in de stal gehouden zodat ze extra druk/fris zou zijn?

Nee niet zodat ze alleen maar druk reageerd. Ze is nooit snel onder de indruk en dan word ze lauw. Was ze nu ook. Staart kwam er niet eens op. Ze was nu alleen aan het galopperen. Ach het blijft altijd moeilijk. Die keuringen. En in die 2 weken is ze gewoon getraind. Je moet de balans ertussen vinden.
Dankje!

Dankje change!
Tsja zo wil het stamboek ze het liefst he. (Mijn ervaring dan) Hoe meer gemaai met de benen en hoe idioter het paard hoe hoger de score. Als ze tenminste draven :+

Dankje elvirawortel!

Leuk dat je ons zag kimley! Hoe ging het bij jullie?

Dankje nynke :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:35

Helaas, hetzelfde
Stamboek zonder premie

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 19:38

Kimley schreef:
Helaas, hetzelfde
Stamboek zonder premie

Jammer maar gelukkig nog stamboek. Vond ze erg streng. Derde premies vlogen eruit.. maar 3 ster eerste premie.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:41

Kabayo schreef:
Minoes schreef:

Ligt niet aan de foto's ze was er gewoon nog niet klaar voor bij alle foto's toont ze gewoon nog heel baby. Ik wil niet heel ontzettend naar of gemeen of als een trut overkomen. := Maar ze haalt het bij lange na niet bij de merrie van mijn vriend en zelfs bij die hebben we twijfels of we haar kroon kunnen krijgen of alleen ster( hadden het liefst model willen hebben maar ze is te klein). :(

Je hebt zilver net onder het zadel, je had beter een paar maandjes nog kunnen wachten dat ze net even wat langer de tijd had gehad. Even ietsjes volwassener was geworden.
Ik begrijp ook wel dat het heeeeeel leuk is. :(:) Die hengst van mij gaat in november alhoewel ik het somber in zie gezien die zo een vreselijke achterstand heeft opgelopen(maja daar kan ik niks aan veranderen). Maar geduld is soms zo belangrijk. Ze hebben het zo nodig.

Hoe heb je haar voorbereid? Heb je haar beweging aan de longeerlijn verbeterd? Of heb je gewoon goed gevoerd zodat ze fit en strak in het velletje zat en meer niet?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 20:51

Vind het een beetje vreemd dat je mijn merrie gaat vergelijken met die van je vriend en daarbij zegt dat ze het bij lange na niet haald vergelijke die van je vriend. Was je toevallig op de keuring?

Net onder het zadel en een rondje aan de hand geeft echt niet zoveel hoor. Ik heb zilver goed voorbereid aan de longe en enkele keren rijden. Lang en laag is niet altijd goed als ze op de keuring met het front erop moet lopen. Daarnaast kreeg ze inderdaad wat haver. Ze liet zich gewoon niet zien. Ze kan 10x beter. Vorig jaar had ze nog een 2de premie. Het blijft een moment opname he...

Waarom doe je je hengst naar de keuring dit jaar als hij een achterstand heeft? Dan doe je dat toch volgend jaar?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:03

Kabayo schreef:
Kimley schreef:
Helaas, hetzelfde
Stamboek zonder premie

Jammer maar gelukkig nog stamboek. Vond ze erg streng. Derde premies vlogen eruit.. maar 3 ster eerste premie.

Ja dat is zo.
Vrienden van ons hadden wel een stermerrie! Dus daar hebben we savonds even een drankje op gedronken :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 21:10

Super! Gefeliciteerd! :) Eerste of tweede premie?

Verder wil ik dit topic vooral blij houden. Er is meer in de paardenwereld dan een keuring. Ik ga heerlijk genieten en kijk later wel weer eens. Ik vind de foto's wel heel mooi om te delen. Vragen staat natuurlijk vrij. Maar een keuring is een jurysport én momentopname. En mijn paard word er echt niet minder om hoor. Voor mij is ze de knapste...mooiste... liefste... etc haha :D
Afbeelding
Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:29

Kabayo schreef:
Vind het een beetje vreemd dat je mijn merrie gaat vergelijken met die van je vriend en daarbij zegt dat ze het bij lange na niet haald vergelijke die van je vriend. Was je toevallig op de keuring?

Net onder het zadel en een rondje aan de hand geeft echt niet zoveel hoor. Ik heb zilver goed voorbereid aan de longe en enkele keren rijden. Lang en laag is niet altijd goed als ze op de keuring met het front erop moet lopen. Daarnaast kreeg ze inderdaad wat haver. Ze liet zich gewoon niet zien. Ze kan 10x beter. Vorig jaar had ze nog een 2de premie. Het blijft een moment opname he...

Waarom doe je je hengst naar de keuring dit jaar als hij een achterstand heeft? Dan doe je dat toch volgend jaar?

Leeftijd, volgend jaar moet hij minimaal M lopen hebben wilt ie goedgekeurd kunnen worden, dit jaar kan het nog af met alleen een ibop, en ik kan hem helaas niet uitbrengen op wedstrijd. Of ik moet hem beleren voor de wagen .Maar ik beschik niet over een menwagen .
En mijn vriend heeft al veel te lang niet in het zadel gezeten om hem uit te brengen op wedstrijd.
Dus ja het is kiezen of delen.

De merrie van mijn vriend beschikt over een uitzonderlijke natuurlijke beweging, bijna absurd zo goed en als die voor de wagen staat sla je helemaal stijl achterover. Ik denk dat er echt maar enkele merries zijn die zo goed zijn als zij is nu op 3 jarige leeftijd. Maar is ze ook nog erg baby in haar uitstraling en ze is net groot genoeg voor de keuring dat is haar zwakke punt en daarom gaat ze pas over een paar maanden naar de keuring. Gewoon om haar net even nog wat tijd te geven .

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 06:02

Absolem, gefeliciteerd dat jou vriend zo'n bijzondere merrie heeft zeg..! :) Maar daar vroeg kabayo niet om.

Ik vind zilver een erg knappe merrie en inderdaad ze word er niet minder om :D
Merrie was ster 2e premie geloof ik :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:25

Kabayo schreef:
liespower94 schreef:

Ja!
Rastype 6
Bouw 7
Beenwerk 6
Stap 6.5
Draf 5.5
Gemiddeld een 6 ongeveer.

Dankjewel!

Ik denk ook als ze iets ouder is en wat meer gezien heeft, dat haar draf ook vooruit vliegt.
Ik heb zoveel Friese paarden rond laten lopen en als ze gespannen zijn, gaat de ruimte in de gangen eruit en dat willen ze tegenwoordig graag zien.
Gewoon volgend jaar weer proberen en eventueel wat oefenen op spannend terrein :)
Er zit een prachtig koppie op dus voor rastype had ze zeker hoger mogen krijgen :o

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:39

Ik vind haar echt zo mooi! <3
Ik las ook mee in je volgtopic. Loopt dat nog steeds of heb ik het per ongeluk ontstipt? :o? Ik heb dat topic al even niet meer voorbij zien komen namelijk

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:53

Ja, daar is Zilver weer! Ik vind haar prachtig! Vooral ook hoe mooi ze zich al laat zien onder het zadel. Dat gaat helemaal goedkomen als ze wat ouder is.

En Absolem, leuk dat je vriend echt een fantástische merrie heeft, maar daar gaat het hier toch niet om? Snap je reacties niet zo.