Gigi was braaf en relaxed dus ze besloten een galopje te maken, ik bleef wachten.
Vervolgens zie ik Gigi een sprintje trekken ... de verkeerde kant op. Ze sprint zo op een kruising een andere weg in. Door haar tempo zag ik al gelijk dat ze de bocht never zou gaan redden, de enige weg was de sloot. Mijn bijrijder had dit ook gezien en die hoopte dat ze de sprong zou halen.
Helaas was dit niet het geval en Gigi springt zo de sloot in. Bijrijder viel er af, gelukkig naast Gigi en niet er onder. Ik ben in paniek er naar toe gerend...
Gigi kon de sloot niet uit komen en al snel zag ik dat ze het op had gegeven. De vriendin die ook mee was is toen met haar paardje terug naar stal geraced om hulp te halen.
Ik ben gaan schreeuwen om hulp.. gelukkig kwam er een meneer aanlopen en hij probeerde mij vooral te kalmeren, wat ook zeker nodig was.
We besloten 112 te bellen voor de brandweer, net op het moment dat hij de locatie ging doorgeven zag ik dat Gigi weer pit in haar ogen kreeg. Ze begon te bewegen. We hebben de teugels vastgepakt en haar er uit getrokken.
Ze stond weer veilig aan land! Ik stortte gelijk helemaal in elkaar, ik was zo geschrokken. Vloog mijn bijrijder gelijk om de hals, was zo blij dat ze allebei oke waren.
Toen terug naar huis lopen, kwamen mijn lieve stalgenoten al met auto’s en scooter aan. Zij hebben mijn zadel meegenomen en toen zijn we naar huis gewandeld

Even goed gestapt en ze lijkt er niks aan over te hebben gehouden, morgen gaan we met shampoo aan de gang.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!
De schade is verder minimaal, zweep en strijklappen zijn foetsie. Dekje is gelukkig schoon geworden, maar dat is allemaal bijzaak.

Nu even bijkomen van dit avontuur..

. Moest er door de brandweer uitgehaald worden. Er gaat heel wat door je heen op zo'n moment.