Sjaak (v. El Capone) onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Sjaak (v. El Capone) onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 20:10

Vorige week had ik een topic geopend over mijn paard, Sjaak, met losgooifoto's.
Maar nu heb ik ook rijfoto's! :).

Sjaak Juweel.. is mijn 3,5 jarige ruin van 1,67 groot. Afstamming is El Capone x Wynton.
Sjaak is nu 4 weken geleden gecastreerd en ik pak hem op dit moment weer rustig op. Hij is nu een halfjaar onder het zadel en doet het erg goed!
We doen het lekker rustig aan en hopen van het zomer B dressuur te kunnen starten. Volgend maand staat wel een onderlinge op de planning, maar meer voor de ervaring :).

Nu heb ik hem zaterdag en zondag voor het eerst meegenomen naar onbekend terrein om te gaan rijden!
Ondanks dat hij wat fris was, deed hij het supergoed! Zaterdag hebben we ook voor de 3ex met een ander paard in de bak gereden. De eerste 2x vond hij het heeel erg spannend en wou het liefste wegrennen :').
Plus het was zaterdag ook de eerste keer in een buitenbak!
Zondag is mijn vriendin Sharon (Esaqar op bokt) meegeweest om foto's te maken! En die foto's wou ik graag showen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. <3
Afbeelding

5. Wát is dat :wow:
Afbeelding

6. Hier werd 'ie mij iets te vrolijk :')
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Op sommige foto's is hij wat hoog ingesteld. Vooral in de galop.. Daar ben ik mij van bewust. Aangezien hij aardig vrolijk was en alles heel interessant was, moest ik er soms nog best aan rijden :j.

Dit is een stukje van zaterdag. De kwaliteit is echt slecht, want het is met een telefoon gefilmd..
We zijn er nog lang niet en hij was ook best wel 'rennerig' op sommige stukjes. Daar werken wij natuurlijk aan! :)

Ik weet dat ik soms wat streng op rechts ben.. Ik ben druk bezig om dat af te leren en met de lessen zijn we daar ook druk mee bezig!

MariekeS_

Re: Sjaak (v. El Capone) onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:12

Ahh wat rij jij toch fijn _O_
Op je vorige ook al en op je jonkie weer. Prachtige plaatjes, het ziet er simpel uit en toch mooi in die aanspanning gereden... Heerlijk!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 20:33

MariekeS_ schreef:
Ahh wat rij jij toch fijn _O_
Op je vorige ook al en op je jonkie weer. Prachtige plaatjes, het ziet er simpel uit en toch mooi in die aanspanning gereden... Heerlijk!

Dankjewel! Echt superleuk om te horen dit! :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:40

Wat is ie braaf! Tof hoor, op die galopfoto's is het echt al een bink :j

Valt me op t filmpje wel op dat je relatief ver achter op de lepel neerkomt, is t zadel niet aan de krappe kant voor je?

Ben benieuwd hoe hij gaat uitzwaren!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:41

Ik vind Sjaak zo leuk! <3 Het rijden ziet er ook zo simpel uit, en hij wordt echt steeds gaver zo. Leuk stel zijn jullie!!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 20:47

MerleSimone schreef:
Wat is ie braaf! Tof hoor, op die galopfoto's is het echt al een bink :j

Valt me op t filmpje wel op dat je relatief ver achter op de lepel neerkomt, is t zadel niet aan de krappe kant voor je?

Ben benieuwd hoe hij gaat uitzwaren!

Dankjewel!

Klopt inderdaad. Kan ook niet helemaal fijn in dit zadel zitten.. Maar ik heb mijn beugels best wel kort, waardoor ik in n stoelzit ga zitten en daardoor ga ik achterin t zadel zitten.. Thuis ben ik al bezig met t 'wennen' aan mn beugels langer (mis dan direct weer veel steun voor mijn gevoel), maar vind 't op vreemd terrein nog wel even fijn als ik wat meer steun heb. Dus had ik ze weer even korter gedaan! :)
Verder ben ik druk aan t sparen voor een zadel waar ik fijn in kan zitten en voor Sjaak op maat word gemaakt!

@Sanne
Dankjewel! <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:47

Super team!
Het was echt leuk om jullie weer eens te zien en altijd fijn om jou + paard op de foto te zetten... want zoals hierboven ook al word gezegd, Geert je rijd elk paard gewoon geweldig ^^

Spoiler:
behalve Sterre... dat was duidelijk geen match xD

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 09:09

Esaqar schreef:
Super team!
Het was echt leuk om jullie weer eens te zien en altijd fijn om jou + paard op de foto te zetten... want zoals hierboven ook al word gezegd, Geert je rijd elk paard gewoon geweldig ^^

Spoiler:
behalve Sterre... dat was duidelijk geen match xD

Nawh. Dankjewel! Altijd leuk om te horen. Ik doe mijn best! :D

Haha nee. Sterre en ik waren niet echt een combi te noemen. Dat klikte onder t zadel gewoon niet, haha.

Elliottt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:51

Wat een prachtig paard! Je rijdt hem ook heel goed. Jullie zijn echt een fijne combinatie om naar te kijken!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 20:35

Elliottt schreef:
Wat een prachtig paard! Je rijdt hem ook heel goed. Jullie zijn echt een fijne combinatie om naar te kijken!

Dankjewel! :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 06:55

Uitgelicht! Dank iedereen! :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:12

Erg leuk paard, mooie verschijning, vooral als ie meer oprichting heeft.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:06

Wat een krachtpatser <3 hele mooie foto's ook!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:31

Wow hij is echt leuk! Rijden ziet er ook heel fijn uit :D

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:30

Wat een fijn beeld, mooi ontspannen!
Dat gaat helemaal goed komen met wedstrijden.
Leuk paard. Geniet ervan!

Ps/ off topic: Staat Sjaak in Dedemsvaart? Braveheart iig wel zag ik op foto’s. Ken je Costello nog? Die heeft daar ook gestaan.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 11:10

Wauw. Bedankt iedereen! <3

@Rens
Braveheart heeft inderdaad daar gestaan! 3 maandjes ongeveer. Maar Sjaak staat daar niet. Maar ik mocht van de staleigenaar daar wel met Sjaak komen om in de bak te rijden om op 'onbekend' terrein te rijden :). Aangezien Sjaak dat nooit had gedaan, haha.
En die plek op t filmpje is weer ergens anders.

Costello kan ik mij zo niet voor de geest halen.. Stond die ook op Stal Groen? Kom daar al wel ruim 6 jaar, haha

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:28

Ik stuur je even pb. Dan blijft je topic vrij voor complimentjes over je leuke paard.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:28

Ontzettend leuk paard zeg! En zoals de rest al zegt: wat rijd je hem fijn. Hij is nog wel echt puppy maar hij wordt vast een hele goede! Heerlijk hoofd zit erop :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 11:24

Unseen schreef:
Ontzettend leuk paard zeg! En zoals de rest al zegt: wat rijd je hem fijn. Hij is nog wel echt puppy maar hij wordt vast een hele goede! Heerlijk hoofd zit erop :D

Dankjewel! :D
Haha ja, puppy is hij nog wel! :')

_Nynkeeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:26

Leuk paard hoor! Geeft zo al een heel mooi beeld ondanks dat ie nog een beetje puppy is

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 20:21

_Nynkeeee_ schreef:
Leuk paard hoor! Geeft zo al een heel mooi beeld ondanks dat ie nog een beetje puppy is

Dankjewel! Altijd leuk om te horen :D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:26

Leuk paard en je rijdt vriendelijk maar hij lijkt mij niet goed te lopen. ( voor ongelijk maar het hij lijkt achter niet altijd zuiver ) Ik ben benieuwd hoe die beweegt in een rustiger tempo.Heb je zelf niets gemerkt ?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 20:36

Attitude schreef:
Leuk paard en je rijdt vriendelijk maar hij lijkt mij niet goed te lopen. ( voor ongelijk maar het hij lijkt achter niet altijd zuiver ) Ik ben benieuwd hoe die beweegt in een rustiger tempo.Heb je zelf niets gemerkt ?

Ik heb zelf niets gemerkt. De mensen om mij heen ook niet. Daar op t filmpje liepen aardig wat mensen rond met wel wat verstand van paarden (ook n instructrice) en daar op de foto's hadden we ook genoeg 'toeschouwers' zegmaar :'). Niemand die wat opviel en ik voelde ook niks.
Misschien dat het zo lijkt omdat hij wat vlug is op t filmpje? Hij was die dag aardig fris waardoor hij wat rennerig word. Als ik thuis bijvoorbeeld middendraf oefen dan krijg ik ook allemaal taktfouten omdat hij zichzelf dan voorbij wil lopen zegmaar. Dat voel ik dan ook echt. Misschien dat je dat ziet? Aangezien hij op t filmpje ook wel boven zijn eigen tempo loopt.

Ik zal ook wel even kijken of ik ergens n filmpje heb op n rustiger tempo.