soms merk je pas wat je had als je het kwijt bent.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

soms merk je pas wat je had als je het kwijt bent.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 16:42

als het niet goed staat mag het verplaatst worden.

Bonny is nu al bijna 3 jaar weg, en nog steeds kan ik het niet helemaal plaatsen.
Bonny zou nu bijna 12 jaar zijn en ze is vanaf haar 4e tot haar 9e bij ons geweest, eerst was ze van mijn moeder omdat ik toen nog mijn andere pony had. Mijn moeder is van haar af gevallen daardoor heeft mijn moeder artrose in haar nek gekregen en is haar afgeraden om ooit nog op een paard te stappen. Mijn moeder heeft haar toen in de wei gelaten en ik reed haar 1 of 2 keer in de week zodat ze nog wel haar beweging kreeg. Ik heb haar uiteindelijk over gekocht en na een jaar heb ik haar helaas moeten verkopen omdat ik geen tijd meer had.
Dus ik vond dat het tijd was voor een laatste eerbetoon aan Bonny.

Dit was de dag dat ze net bij mij was, ze had totaal geen bespiering meer doordat er zo weinig met haar gedaan was.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb haar heel rustig opgepakt, en spelenderwijs hebben we grote stappen gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Bonny was wel echt een paard dat snel dingen eng vond en je had echt haar vertrouwen nodig om haar ergens langs te krijgen.
Afbeelding

Ongeveer een half jaar later had ze al echt meer bespiering gekregen.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk zijn we verhuisd naar een andere stal omdat ik geen tijd had om elke dag m'n stal uit te mesten, hier werd het voor me gedaan dus hoefde ik ook niet elke dag te gaan.
Afbeelding

2 Maanden daarna heb ik de beslissing gemaakt om haar te verkopen omdat het gewoon niet meer ging, ze had iemand nodig die haar genoeg aandacht kon geven en ik was niet degene die dat op dat moment kon.

Afbeelding

Het gaat je goed lief vriendinnetje <3 :(:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:53

Heeft Bonny een goed tehuisje gekregen? Heb je nog contact met de nieuwe eigenaren?
Leuk dier, is het een Jazz?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 16:55

Suzanne F. schreef:
Heeft Bonny een goed tehuisje gekregen? Heb je nog contact met de nieuwe eigenaren?
Leuk dier, is het een Jazz?

Ze is doorverkocht, ik weet niet waarheen dus ik heb helaas geen contact meer met de nieuwe eigenaren.
Nee, het is een Uromast.

janouk

Re: soms merk je pas wat je had als je het kwijt bent.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:04

Heet ze bonnie jane?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:13

Zo die was wel leuk opgeknapt. Echt het type paard wat mij aantrekt.

En soms moet je beslissingen maken... die erg zuur zijn maar wel de beste. Respect!

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:26

Oh ik herken het niet kunnen plaatsen van een verkoop maar al te goed, niet leuk.. :n Het ene moment heb je er vrede mee, het andere moment krijg je weer dat verschrikkelijke lege gevoel. Bizar, maar sommige paarden zijn net 'een stukje van jou' en kunnen dan echt een gat achter laten -O- Zo zuur als je er later pas achter komt hoe bijzonder het eigenlijk was.. Veel geluk met het afsluiten van de verkoop

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:58

Wat een mooi dier.
Vreselijk moeilijk als je afscheid moet nemen van je beste vriendinnetje.

Sterkte ermee.