Leon: tuiger x spring kwpn = we gaan voor dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hillebill

Leon: tuiger x spring kwpn = we gaan voor dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 21:19

Hoi. Ik heet Leon. Ik ben bijna 5 jaar en 7 maandjes mij mijn baasje:
Afbeelding

Ik mijn vader is een tuiger en mijn moeder is een springgefokte kwpn-er. Ik wordt dressuurmatig getrain. En ik moet zeggen dat me dat goed af gaat. Mijn tuigersnekkie wat ik goed kan opzetten wordt steeds meer een dressuurhalsje. Ach voor de kar lopen en over balken springen ken ik helemaal niet. Soms wordt ik in de paddock gezet maar of ik dat nou leuk moet vinden? Ik weet het niet. Ik ben er met 5 min klaar mee. Eigenlijk met 1 min al. Mijn baasje moet dan rap wezen om wat foto's te maken. Want ik wil eruit!
Maar vandaag heeft ze toch wat kunnen maken. Kijk dit ben ik:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tones

Re: Leon: tuiger x spring kwpn = we gaan voor dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:20

Knap paard. <3

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:21

Leuk dier!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:28

Veel plezier met Leon :) Ik heb zelf ook een tuiger gehad.(Huugje) Dat was ook zon grappenmaker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:47

Jammer van die slof op de laatste foto.
Zoals je over hem schrijft is het geen gemakkelijk dier, mogelijk wat meer zelfvertrouwen krijgen zodat je hem niet met slof hoeft te rijden? Jij hebt immers voor hèm gekozen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:52

Prachtig paard. Ziet er Gelders uit. (Kan ook niet ander me Tuig x Rijpaard)

Wie is zijn vader?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:19

Nielojram schreef:
Zoals je over hem schrijft is het geen gemakkelijk dier, mogelijk wat meer zelfvertrouwen krijgen zodat je hem niet met slof hoeft te rijden? Jij hebt immers voor hèm gekozen.

Echt weer zo |( deze opmerking.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:47

janderegelaa schreef:
Nielojram schreef:

Echt weer zo |( deze opmerking.

_/-\o_ Knap ook dat je dat op die foto zien kan, ik zie amper tuig... (maar ik heb mijn bril niet op). Daar mag ik wel een vergrootglas bij hebben!

Lekker beest en mooi koppie zit er op! Hij klinkt als een echter pretletter!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 00:08

leuk dier zeg.

wat is zijn afstamming? :) :) :)

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 09:18

Nielojram schreef:

Gatvet weer zo'n opmerking! Ja een slof! Wel eens op een tuiger gereden???
Gelijkelijk aan gaat de slof eraf. Je hebt geen idee hoe je een tuigersnekkie naar het hand volgen moet krijgen....
Slof hangt meer los dan eraan maar moet m er soms even bij hebben.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:20

Hillebill schreef:
Nielojram schreef:

Gelijkelijk aan gaat de slof eraf. Je hebt geen idee hoe je een tuigersnekkie naar het hand volgen moet krijgen....

Ik zou de discussie niet eens aangaan.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 09:23

NatasjavE schreef:

Wie is zijn vader?

Niet goedgekeurde tuigershengst Quasimodo
Dus helaas geen papier. Maar heb m om zijn karakter gekocht.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 09:26

Ketaki schreef:
leuk dier zeg.

wat is zijn afstamming? :) :) :)

Ging iets verkeerd. Deed pb. Sorry

Quasimodo x Elmero B
Tuiger x spring

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:50

Wat een knap paard! Op die eerste foto lijkt hij sprekend op onze Janssen, mijn grote held, die er inmiddels niet meer is. De lange recht rug, maakt hem misschien niet zo makkelijk te rijden dressuurmatig, maar hij komt er wel.

Wij hadden twee van die fantastische tuigervossen, zie mijn profiel. Ga je heel veel plezier mee hebben, want die karakters zijn goud waard.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:08

Ik heb ook een tuiger, heerlijk dier <3 Kun je enorm veel plezier aan beleven. Ik wens jou ook heel veel plezier met jouw (halve) tuiger

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:04

Hillebill schreef:
Nielojram schreef:

Ik heb niets tegen de slof hoor. Dus geen commentaar dat je er mee rijdt. Het kan soms een prima hulpmiddel zijn.

Maar ook een Tuiger kan je leren de hand te volgen en in je hand te laten zakken. Ik heb dan wel geen Tuiger. Ik heb wel een Gelderse en die hebben de hals er net zo opstaan.

Overigens vind ik een Tuigpaard/Gelderse/ dressuurpaarden hals makkelijker rijden dan een springpaardenhals maar dat terzijde.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:07

Hillebill schreef:
NatasjavE schreef:

Wie is zijn vader?

Niet goedgekeurde tuigershengst Quasimodo
Dus helaas geen papier. Maar heb m om zijn karakter gekocht.

Quasimodo zal niet zijn stamboeknaam zijn. Weet jij de stamboeknaam van die hengst?

Tuigpaarden krijgen nooit een naam met de letter Q(KWPN volgt het alfabet met uitzondering van de letter Q, X en Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:49

Ik reageer eigenlijk nooit op dit soort topics, maar kan het als echte Tuiger liefhebber nu toch even niet laten geloof ik;

Wat bedoel je trouwens met een tuigersnekkie? Is dat een onderhals/sterrenkijker of wat bedoel je daar nou toch mee? Want niet om vervelend te doen, maar geen mooiere hals als die van de Tuiger als je hem lekker voorwaarts neerwaarts hebt lopen, juist omdat die spier dan zo mooi komt opzetten en ze een lange hals hebben vaak en niet zo een kort speknekkie (om in jouw terminologie te blijven :D ).

Ook niets tegen een slof trouwens, maar paarden met een lange rechte rug, kan je vind ik tenminste beter heel lang los rijden, zodat ze als je ze wat gaat oppakken , soepel genoeg zijn om het op de correcte manier te doen.

Leuk paard trouwens!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 15:35

Natasja Dat weet ik niet. Hij komt uit plaats donkerbroek. Fam kuijsten. Hebben dochters maar kan op heel internet niets vinden.
Ik heb een keer contact met ze gehad. Die man zei Quasimodo. Zo klonk het. Kon hem moeilijk verstaan.

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 15:41

MiniMeLona schreef:
Ik reageer eigenlijk nooit op dit soort topics, maar kan het als echte Tuiger liefhebber nu toch even niet laten geloof ik;

Wat bedoel je trouwens met een tuigersnekkie? Is dat een onderhals/sterrenkijker of wat bedoel je daar nou toch mee? Want niet om vervelend te doen, maar geen mooiere hals als die van de Tuiger als je hem lekker voorwaarts neerwaarts hebt lopen, juist omdat die spier dan zo mooi komt opzetten en ze een lange hals hebben vaak en niet zo een kort speknekkie (om in jouw terminologie te blijven :D ).

Ook niets tegen een slof trouwens, maar paarden met een lange rechte rug, kan je vind ik tenminste beter heel lang los rijden, zodat ze als je ze wat gaat oppakken , soepel genoeg zijn om het op de correcte manier te doen.

Leuk paard trouwens!

Tuigersnekkie dat hij de onderhals er opzet. Dan is hij zo sterk dat ik m dan beter op stal kan zetten. Dat gebeurd wanneer hij wat spannends ziet. Dat is er nu nagenoeg af!! Als hij de hals erop zet is hij niet meer voorwaarts neerwaarts te krijgen. Slof zet ik dan IETS in en laat ook los.....
Slof bungelt erbij. Alleen voor NOOD.
Vanaf gister heb ik de slof Er de laatste 10 min totaal afgedaan. Ging goed!
Maar ik geloof dat dit geen anti slof topic is maar ITP????
Of heb ik het mis? Zit ik me hier een beetje te verdedigen alleen omdat ik een ITP topic geplaatst heb.
Er zijn genoeg topics over sloffen.
Krijg bijna spijt dat ik foto's hier geplaatst Heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:47

Ik zeur toch ook niet over de slof? Zeg juist dat ik er niets tegen heb, gaf alleen maar de tip van lang losrijden ivm lange rechte rug en was goed bedoeld, dus kalm aan.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:01

Waarom dit topic toch weer bederven met een discussie...... Ik vind Leon gewoon mooi en hij lijkt op Huugje (fotos zie profiel) De hals vind ik gewoon mooi.
Laat je niet ontmoedigen door geen fotos meer te plaatsen hoor, ik ben fan <3

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:04

Zoooo, wat een gaaf beest zeg! <3
En die oren op de eerste foto dat ie los is :')
Veel plezier en succes met hem!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:05

Jaa! Knappe Tuuger!

Ik heb mijn tuigert in den beginne ook op een slof gereden. Een tuigpaard is namelijk niet 'geprogrammeerd' om zijn hals zomaar te laten vallen, met als gevolg dat ze gauw hun rug in de verdrukking brengen en als een giraf gaan lopen. Ik vind in voldoende ervaren handen dat een slofteugel kan helpen om een tuigpaard een signaal te geven om zijn hoofd te laten dalen. Zodra ze die ontspannen houding aannemen laat je de slof vieren en rij je verder op je teugel.

Zo heb ik het zelf gedaan tenminste, en hoef nu nooit meer een slofteugel (of andere hulpteugel) erbij te pakken.

Ik vind Leon een super knappe kerel! Lekker zo doorgaan!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:15

Wat een ontzettend knap dier zeg! Helemaal mijn type