Dan nu Daan:
Daan is een bijna 12 jarige tinker/irish cob ruin. Hij kan mega lief zijn, maar ook mega eigenwijs en een tikkeltje dominant
Ik ben gevallen voor z'n schattige hoofd en z'n stoere uiterlijk
Toen ik net begonnen was met leasen was Daan de braafheid zelve, hij is best eenkennig en durft bij nieuwe mensen nog niet veel uit te halen. Toen we elkaar wat beter leerde kennen durfde hij steeds meer van zichzelf te laten zien en kwam er wat meer pit en eigenwijsheid in. Eigenwijs ben ik zelf ook dus dat vind ik alleen maar leuk haha! Hij stond toen op een stal waar hij 1,5 tot 2 uur per dag buiten kwam en verder op stal. Ik merkte dat hij ongeduldig was en aan de hand steeds dominanter naar mij werd. Dit uitte zich in steigeren en bokken met het longeren en met rijden ineens de andere kant op gaan en zich sterk maken. Ik heb toen voorgesteld aan de eigenaren om te verhuizen van stal en kijken of dat gedrag beter zou worden. Inmiddels staat hij alweer 2 maanden op de nieuwe stal, waar hij minimaal 10 uur per dag buiten staat met een maatje en onbeperkt ruwvoer. Hij is zoveel rustiger geworden in z'n hoofd
Hij is een stuk blijer en is nog steeds wel eigenwijs, maar niet meer dat dominante gedrag naar mij gericht en dat steigeren en bokken. Buiten rijden was bij de vorige stal niet mogelijk, want als ik hem al van het terrein af kreeg probeerde hij na een paar 100 meter om te draaien en terug te rennen, en ook dit gedrag is op de nieuwe stal zo goed als verdwenen. Was dus een super goede zet! We zijn inmiddels echt maatjes en hopelijk kan ik hem binnenkort officieel overnemen!Respect als je alles gelezen hebt
Dan volgen hier de foto's:1. In één van de eerste weken dat ik Daan leaste

2.

3.Veel gaan lessen met Daan, wat z'n vruchten afwierp

4.

5.

6.

7. Grootste fout ooit met een wit paard: losgooien in een bak met plassen en je dan even omdraaien

8.Na het rijden even uitstappen met z'n pyjama

9. Daan is niet altijd even goed in vriendjes maken

10. Net verhuist naar de nieuwe stal, eerste kennismaking met z'n paddock maatje

11. Van het terrein af bij de nieuwe stal en rustig wandelen en grazen gaat erg goed

12. We zijn weer bezig met grondwerk, nu Daan veel minder dominant is aan de hand, en hebben daar ook les in

13. Voor het rijden even lekker rondkijken, wat Daan erg leuk vindt

14. En zo staat hij me tegenwoordig op te wachten

15. Stoer paard

16.

Kortom, helemaal blij met deze stap en hoop dat Daan en ik nóg meer naar elkaar toe zullen groeien